Fiat ketina išryškinti Panda modelį. Jis bus siūlomas su mildhybrid arba elektriniu varikliu. Pirmasis testas su „puikiuoju Elektriniu Kibirėliu“. Visos stipriosios ir silpnosios savybės, apdailos ir kainos.
Seni nariai puikiai prisimena. 1980-ųjų pradžioje Fiat reklamavo tuo metu gamintą Panda kaip „Puikų Kibirėlį“. Deja, kvadratinis mažiukas su savo praktišku 3,38 metro ilgiu ir kaina, siekiančia beveik 9000 DM, tapo kultiniu.
Fiat siekia atgaivinti senųjų laikų kultinę dvasią dabar ir čia – ypač tokiu būdu, kokiu sėkmė buvo pasiekta su Fiat 500. Atitinkamai, šiandien „puikioje dėžutėje“ rasime hibridinį benzininį variklį arba elektrinę pavarą po gaubtu, modelis dabar yra 3,99 m ilgio, konkuruoja su mažosiomis klasėmis kaip VW Polo, Citroën C3 ir Opel Corsa, ir atsižvelgiant į išaugusius išorės matmenis vadinasi Grande Panda.
Pirmasis testas su e-versija
Pirmasis testavimas pradėjo Fiat būstinėje Turine su pilnai elektriniu Grande Panda. Variklis ir akumuliatorius identiški Citroën ë-C3 ir Opel Frontera modeliams. Elektromotoras Grande Panda Electric modelyje generuoja 83 kW / 113 AG ir su 44 kWh ličio geležies fosfato baterija siekia apie 320 kilometrų nuvažiuoti. Išoriškai Panda skiriasi nuo C3 modelio. Juoda akutė su horizontaliu šviesos pikseliu priekiniame lange suteikia modeliui unikalumą. Durų paviršiuje yra stilizuotas Panda užrašas, o galiniame dangtyje Fiat logotipas atrodo tarsi įspaustas metale.
Salone dizainas yra taip pat įdomus: rodikliai už vairuotojo rato ir pagrindinis ekranas turi ovalias formas, būdingas istoriniam Fiat padaliniui „Lingotto”, kuriame ant daugiapakopio pastato stogo yra bandomoji trasa su stačiais posūkiais.
Bambuko vamzdelis ant panelės yra „La Prima“ bandomojo automobilio detale. Spalvingi akcentai yra matomi oro išleidimo angose, ir aptikę šiuos jovalus detales, jos įgauna savotiško žavesio. Tai nėra įprasta mažos sąnaudų mažos klasės automobilio viduje.
Grande panda: mažasis automobilis detalėse
Apskritai, automobilis pasirodė kaip jaunatviškas: patrauklus, patogus ir prieinama. Tai trys pagrindiniai punktai, kuriuos turėtų apibūdinti Fiat Grande Panda.
Tik dvi įrangos linijos
Dabar apie kainą. Grande Panda Electric („Red“ versija) bazinės versijos kaina yra apie 25 000 eurų. Tai daro Pandą vienu pigiausių elektromobilių rinkoje.
Bazinės „Red“ versijos įranga jau labai gera: LED žibintai, reguliuojamo aukščio priekinės sėdynės, oro kondicionierius, centrinis užraktas, lankstomos galinės sėdynės, Apple CarPlay ir Android Auto, 2x USB-C jungtys, kruizo kontrolė, greičio ribotuvai ir automatiniai langų valytuvai yra visada pridedami.
Pasirinkus aukščiausią „La Prima“ įrangos lygį, reikia mokėti 3000 eurų daugiau ir įsigyjama vietoje 16 colių plieninių – 17 colių aliuminio ratai, priekinis ir galinis atsarginių daiktų saugiklis, stogo bagažinė, aptraukta panelė, „Touchscreen“ navigacija, atkuriama kamera, bevielis telefono įkrovimo stendas ir žibinto šviesos jutiklis.
Daugiau įrangos lygių nėra – siekiant išlaikyti Fiat Grande Panda kiek įmanoma paprastą ir pigų.
Mažas automobilis, mažas variklis
Panda turi keturias duris ir tinkamą bagažo skyrių, tačiau tik 83 kW/113 AG.
Ar 83 kW/113 AG elektromotoras yra pakankami, nuomonės labai skiriasi. Tie, kurie tiesiog nori nuvykti iš taško A į tašką B ir daugiausiai važinėja trumpais atstumais, su Panda susidoros. Tačiau tie, kurie nori pajusti elektromobilių aistros bangą, gali būti nusivylę. Pavarai trūksta spontaniškumo ir energijos. Net Fiat 500e turi daugiau gyvybingumo.
Pavyzdys iš testinio važiavimo: kai nuo stačios rampo norima grįžti į pagrindinę gatvę, reikia paspausti akseleratorių iki dugno, kad automobilis pakiltų. Gamintojas nurodo, kad pagreičio laikas plokščioje aplinkoje yra 11,5 sek., o maksimalus greitis – 132 km/h.
122 niutonmetrai sukimo momento nesudarys įspūdžio net ir menkiausiai sportiniais tikslais varžytis norintiems vairuotojams.
Deja, Panda ir įkrovimo tema yra šiek tiek neveikli. Įkraunant su praktišku ir pasirenkamu spiraliniu įkrovimo laidu, kuris ištraukiamas iš priekio, procesas užtrunka. Krovimo galia naudojant AC būdu yra tik 3,7 kW. Geriau naudoti įprastą AC laidą, prijungiamą kairėje galinėje pusėje – tai įmanoma 7-11 kW, kas leidžia trumpesnį įkrovimo laiką.
DC greita įkrova viešose stotelėse turėtų pasiekti iki 100 kW, nors Fiat turi dar įrodyti tai praktikoje – per artimiausius ADAC bandymus. Temperatūros valdymas atrodo nepakankamas. Nėra ir šildymo siurblio šiam dideliam mažyliui.
Nuvažiuojama atstumas ir važiavimo savybės
Diskusija apie energijos efektyvumą po pirmosios kelionės – su atsarga – palieka lūkesčių trūkumą. Po apytiksliai 100 kilometrų važiavimo apskaičiuota, kad suvartojami 19-20 kWh. Tai tikrai per daug už tokį mažą automobilį.
Kalbant apie nuvažiuojamo atstumo rodmenis ekrane, būdinga, kad Stellantis modeliuose naudojama nerealistinių WLTP verčių pradžioje kaip pagrindas skaičiavimams. Dėl to Panda rodo nuvažiuojamus atstumus, kurie vėliau smarkiai mažėja. Prognozės buvo apie 320 kilometrų pradžioje, tačiau realiai tikėtina ne daugiau kaip 220 kilometrų – esant apie 10 laipsnių temperatūrai lietuje.
Erdvė ir bagažo talpa
Su sėdėjimo komfortabiliu nėra problemų. Net ant galinės sėdynės patogiai tilps du ne itin daug užaugę žmonės. Bagažo skyrius išskirtas kaip erdvus ir yra du kabliukai pirkinių krepšiams pakabinti. Fiat nurodo didžiausią bagažinės talpą 361 iki 1315 litrų, kai galinė sėdynė nulenkta elektrinių versijoje. Benzinine versijoje, dėl akumuliatoriaus nebuvimo apačioje, telpa 412 iki 1366 litrų.
Su vidaus degimo varikliu nuo 19 000 eurų
Pigesnė nei elektrinė versija yra Panda su benzininiu hibridu. 1,2 litro variklis su 48 voltų mildhybrid technologija ir 100 AG. Palyginus su Citroën C3, kurio kaina prasideda nuo 15 240 eurų, Grande Panda kaina yra žymiai didesnė, prieinama tik nuo 18 990 eurų. Šiuo metu taip yra. Galbūt Fiat dar sureguliuos vidaus degimo variklio versijos kainą. Kol konkurentai jau užima vietas kovoje dėl mažosios klasės automobilių rinkos, Panda Grande tik pradeda. Noro pamatyti Grande Panda salonuose galima tikėtis 2025 m. liepos mėn.
Buvusi Panda vis dar gaminamasi, vadinama atnaujinta Panda (arba Pandina, priklausomai nuo įrangos). Ateityje Fiat gali sukurti dar kelis Grande Panda modelius: mažas pikapas – bent jau Pietų Amerikoje ir Azijoje – yra tikrai numatytas. Taip pat galėtų atsirasti keturių ratų pavaros modelis, kaip ir istoriniame pirmajame pavyzdyje. Fiat sprendimą dėl 4×4 versijų priims atsižvelgdamas į rinkos paklausą, kuri pastaruoju metu buvo silpna.
Techninės specifikacijos (paties gamintojo duomenys)
Fiat Grande Panda Electric RED (nuo 07/25) | Fiat Grande Panda Electric La Prima (nuo 07/25) | Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid Pop eDCT (nuo 07/25) | |
---|---|---|---|
Variklio tipas | Elektrinis | Elektrinis | Benzinas (Mild-Hybrid) |
Darbinis tūris | – | – | 1199 ccm |
Didžiausia galia kW (sisteminė galia) | 83 | 83 | 81 |
Didžiausia galia AG (sistinė galia) | 113 | 113 | 110 |
Maksimalus sukimo momentas (sisteminė galia) | 122 Nm | 122 Nm | 205 Nm |
Didžiausia galia aps./min (vidaus degimo variklis) | – | – | 5500 U/min |
Varančiojo tipo | Priekiniai | Priekiniai | Priekiniai |
Pagreitis 0-100km/h | 11,5 s | 11,5 s | 10,0 s |
Maksimalus greitis | 132 km/h | 132 km/h | 160 km/h |
Nuvažiuojamas atstumas WLTP (elektriniu) | 320 km | 320 km | – |
CO2 reikšmė kombinuotas (WLTP) | 0 g/km | 0 g/km | 116 g/km |
Suvartojimas kombinuotas (WLTP) | 16,8 kWh/100 km | 16,8 kWh/100 km | 5,1 l/100 km |
Baterijos talpa (Brutto) kWh | 44,0 | 44,0 | – |
Baterijos talpa (Netto) kWh | 43,8 | 43,8 | – |
Krovimo galia (kW) | AC:7,0-11,0 DC:100,0 | AC:7,0-11,0 DC:100,0 | – |
Bagažo talpa normaliai | 361 l | 361 l | 412 l |
Bagažo talpa aukščiau su nulenktomis galinės sėdynės atlošais | 1315 l | 1315 l | 1366 l |
Svoris (ES) | 1532 kg | 1554 kg | 1390 kg |
Krovimo talpa | 453 kg | 431 kg | 385 kg |
Neįkraunama tempiama masės | 550 kg | 550 kg | 600 kg |
Įkraunama tempiama masės 12% | 550 kg | 550 kg | 600 kg |
Garantija (transporto priemonė) | 2 metai | 2 metai | 2 metai |
Ilgis x plotis x aukštis | 3999 mm x 1763 mm x 1581 mm | 3999 mm x 1763 mm x 1615 mm | 3999 mm x 1763 mm x 1586 mm |
Pagrindinė kaina | 24 990 euro | 27 990 euro | 18 990 euro |

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.