Fiat Panda jau daugelį metų išlieka populiariu pasirinkimu, kai ieškoma kompaktiško, praktiško ir neiššaukiančio miesto automobilio. Nors ši itališka mašina turi savitą charakterį, išskirtinį dizainą ir lengvai valdomą siluetą, po jos išvaizda slepiasi ne vienas išradingas inžinerinis sprendimas.
Panda istorija ir tobulėjimas
Per daugiau nei šešis dešimtmečius Fiat pristatė daugybę ikoniškų mažų miesto automobilių. Pirmoji Panda tapo praktiškumo pavyzdžiu, antrosios kartos modelis pelnė „Europos metų automobilio“ apdovanojimą, o trečioji – apie kurią kalbame čia – jau pasižymi efektyvesniais varikliais, didesniu komfortu ir pažangesnėmis technologijomis.
Pagrindinės savybės ir įranga
Nuo pat pradžių Panda traukia akį žaismingu dizainu, taupumu ir žinoma, italų stiliumi. Nors vairavimo pojūčiu ji šiek tiek nusileidžia naujesniems varžovams, išlieka geru kainos ir kokybės santykio pavyzdžiu ieškantiems nebrangaus, kasdienai pritaikyto automobilio.
- Stilinga išvaizda
- Žemos eksploatacinės išlaidos
- Žavus charakteris
- Kompaktiškas dydis
Erdvės ir komforto trūkumai
- Galinė sėdynė – ne pati erdviausia
- Mažai papildomos saugos įrangos
- Vairomas pojūtis kai kuriuose modeliuose paprastokas
Variklių pasirinkimas ir versijos
Lietuvoje naudotų Fiat Panda pasirinkimas platus: galite rasti modelių su trimis skirtingais varikliais – 1,2 l benzinu (68 AG), 0,9 Twinair turbo (84 AG) ir 1,3 l dyzeliniu motoru (74 AG). Nuo 2020 m. atnaujintame Panda Cross modelyje montuojamas 1,0 l trijų cilindrų, švelnus hibridinis (mild-hybrid) variklis. Yra ir visais ratais varoma 4×4 versija – šią ypač mėgsta tie, kam aktualus pravažumas žiemos sezonu.
Kalbant apie įrangos lygmenis, pagrindiniai – Pop, Easy ir Lounge. Į bazinę Pop komplektaciją įeina elektriniai priekiniai langai, vairo ir sėdynės aukščio reguliavimas. Papildomai pasirinkus „Easy“, gausite oro kondicionierių, nuotolinį centrinį užraktą, stogo bagažinę. O Lounge versijoje laukia 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, rūko žibintai, šešių garsiakalbių garso sistema bei USB ir „Bluetooth“ ryšio galimybės.
Panda 4×4 ir Panda Cross versijos išsiskiria dar pilnesniu sąrašu: šildomi veidrodėliai, klimato kontrolė, LED dienos žibintai, specializuotos padangos bei papildomos važiavimo režimų sistemos.
Vairavimo įspūdžiai ir kasdienis patogumas
1,2 l benzininis Panda variklis geriausiai tinka miesto ritmui – yra veržlus, glotniai dirbantis, nors ilgose trasose gali stigti galios. 1,3 l dyzelis puikiai tinka važinėjantiems užmiestyje ar magistralėmis – jausite daugiau traukos ir lankstumo. Tuo tarpu 0,9 l Twinair pasižymi savitu darbu – vidutiniuose sūkiuose stiprus, bet žemais ir aukštais sūkiais stokos jėgos.
Važiuoklė nėra itin rafinuota – važiuojant nelygiu keliu triukšmo ir vertimo pasitaiko, tačiau automobilis valdomas tiksliai ir saugiai, o parkavimas bei manevravimas paprastose mieste – vienas malonumas.
Viduje sėdinčiam už vairo vietos pakanka, sėdėsena – aukšta, erdvi, tačiau galinėje sėdynėje aukštesniems keleiviams vietos kojoms gali pritrūkti. Bagažinė – stebėtinai talpi ir lengvai išnaudojama.
Eksploatacijos išlaidos
Pirkimo galimybės pagal kainą
Rinka siūlo nemažą Panda pasirinkimą – už maždaug 2340 € rasite ankstyvųjų metų modelius, tačiau sąlygos gali būti vidutinės. Skiriant šiek tiek didesnę sumą (apie 3510 €), gausite 2013 arba 2014 metų mašiną su pagrindine serviso istorija. 2015–2016 metų modeliai svyruoja tarp 4680–5850 €, o 2018 metų Pandos kainos prasideda nuo 5850 € ir kyla iki 9360 €, priklausomai nuo komplektacijos ar pardavėjo. 2019–2020 metų automobiliai dažnai kainuoja virš 9360 €.
Kuro sąnaudos
- 0,9 l Twinair: gamintojo teigimu, sunaudoja apie 4,2 l/100 km (NEDC ciklas), tačiau realus skaičius dažnai būna didesnis, ypač mieste.
- 1,2 l benzinas: vidutiniškai 5,1 l/100 km.
- 1,3 l Multijet dyzelis: 4,4 l/100 km.
- Hibridinė 1,0 l Cross versija: 5,7 l/100 km pagal WLTP, kasdienybėje dažnai būna šiek tiek daugiau.
Mokesčiai
Lietuvoje Fiat Panda eksploatacijos mokesčius lems automobilio CO₂ emisija, kuro tipas ir pirmos registracijos metai. Benzininius modelius su mažesne emisija dažnai tenka mažesni taršos mokesčiai, dyzeliniams jie gali būti didesni. Hibridinės versijos taip pat laikomos mažiau taršiosiomis, todėl dažnai kainuoja pigiau pagal galiojančią tarifų tvarką.
Draudimas ir aptarnavimas
Panda – nebrangus drausti ir prižiūrėti automobilis. Draudimo kategorijos – žemos, detalių ir serviso kainos – nedidelės. Didelė konkurencija nepriklausomų servisų rinkoje padeda išlaikyti prieinamas remonto kainas. Atsarginių dalių trūkumo nėra – net ir senesniems Pandos modeliams detalių visada rasite.
Kuri Panda verta dėmesio?
Ieškantiems geros kainos ir universalumo, puikiai tiks 1,2 l keturių cilindrų benzininė versija. Tai – nesudėtingas, mieste taupus ir pakankamai dinamiškas variklis. Tokia Panda sklandžiai važiuoja ir reikalauja minimalių priežiūros išlaidų. Patogiausias pasirinkimas dažniausiai būna „Easy“ komplektacija – joje yra oro kondicionierius, centrinis užraktas, geresnė garso sistema ir stogo bagažinė.
Pagrindinės alternatyvos
Panda stipriai konkuruoja su daugeliu šiuolaikinių miesto automobilių. Pavyzdžiui, Hyundai i10 išsiskiria didelėmis vidaus erdvėmis, komfortu ir šiuolaikiškomis technologijomis. Volkswagen Up pasižymi ekonomiškumu, geru valdomumu ir kokybišku salonu. Taip pat dėmesio verti Seat Mii ar Skoda Citigo – žavūs, praktiški, racionalūs naudoti automobiliai miesto ritmui.
Nors kai kurie konkurentai lenkia Panda pagal naujausias saugumo ir komforto technologijas, mažam biudžetui ši itališka ikona vis dar siūlo stebėtinai daug už savo kainą. Jei ieškote paprasto ir praktiško automobilio su ryškiu charakteriu miesto kasdienybei, naudota Panda išlieka viena patraukliausių opcijų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.