Ford B-Max (2012–2017) apžvalga

Ford B-Max (2012–2017) apžvalga

Ieškantiems kompaktiško ir praktiško šeimyninio automobilio, verta atkreipti dėmesį į „Ford B-Max“ hečbeką. Šis modelis pasižymi išskirtinėmis savybėmis, kurios itin praverčia kasdienėse situacijose, pavyzdžiui, kai reikia į sodinimo kėdutę pasodinti vaiką siauroje stovėjimo aikštelėje. Dėl slankiojančių galinių durų ir centrinio statramsčio nebuvimo įlipti ar išlipti iš automobilio – ypač su vaikais – tampa kur kas patogiau.

Automobilio ypatybės

„Ford B-Max“ sukurtas naudojant ankstesnio „Fiesta“ pagrindą, todėl daugelis techninių sprendimų yra perimti iš šio populiaraus mažojo hečbeko. B-Max dažniausiai lyginamas su panašiais kompaktiškais šeimos automobiliais, tokiais kaip „Citroën C3 Picasso“ ar „Opel Meriva“.

Ryškiausia B-Max konstrukcijos ypatybė – durelės be centrinio statramsčio. Tai ženkliai palengvina vaikiškų kėdučių tvirtinimą ar daiktų krovimą. Tačiau platesnės ir sunkesnės durys reikalauja didesnių pastangų jas atidarant bei uždarant, o įlipant tenka peržengti aukštą slenkstį. Šie niuansai gali būti nepatogūs vyresniems keleiviams ar šeimoms su paūgėjusiais vaikais.

B-Max vidus yra erdvus, o vairavimo patirtis – maloni ir tiksli. Važiuoklė šiek tiek standesnė nei kai kuriuose konkurentuose, nes siekiama užtikrinti stabilumą posūkiuose, tačiau nelygumai ir greičio kalneliai amortizuojami pakankamai efektyviai. Vairavimas lengvas – vairo stiprintuvas pritaikytas miesto ir užmiesčio sąlygoms, o pavarų dėžės veikimas sklandus.

Vairuotojo patogumas ir įranga

B-Max prietaisų skydelyje panaudotas toks pat sprendimas kaip ir „Fiesta“ – gausu mažų, nelabai patogių mygtukų, kurie neatitinka šiuolaikinio patogumo standartų. Ekranas centrinėje konsolėje taip pat yra mažas, todėl tam tikri valdymo veiksmai gali atitraukti dėmesį nuo kelio.

Ieškantys optimalaus komforto ir kainos santykio dažniausiai renkasi „Zetec“ komplektaciją. Standartinė įranga apima kondicionierių, 15 colių lietus ratlankius, šildomą priekinį stiklą ir LED dienos žibintus.

Variklių pasirinkimas ir eksploatacija

B-Max galima rinktis su benzininiais arba dyzeliniais varikliais. Benzininių variklių gamoje yra 1,4 l (89 AG), 1,6 l (104 AG) ir itin ekonomiškas bei dinamiškas 1,0 l „Ecoboost“ (99 AG arba 123 AG). Dyzeliniai variantai siūlomi su 1,5 l (74 AG ir 94 AG) varikliu.

Vertinant kuro sąnaudas, dyzeliniai motorai yra nugalėtojai – vidutinės realios sąnaudos siekia apie 3,8 l/100 km, o benzininiai Ecoboost pasiekia apie 4,6–5,2 l/100 km, priklausomai nuo galios versijos. 1,6 l benzininio variklio vidutinės sąnaudos siekia apie 6,4 l/100 km, o 1,4 l – apie 6 l/100 km, tad eksploatacijos kaštai su pastaraisiais – kiek didesni.

Pagal Lietuvoje taikomą taršos mokestį, dydis priklauso nuo variklio tipo, išmetamo CO₂ kiekio bei automobilio pirmos registracijos metų. Mažesnės emisijos ir mažalitražiai varikliai – kaip 1,0 l „Ecoboost“ – leidžia ženkliai sutaupyti.

Eksploatacijos išlaidos taip pat nėra didelės – draudimas šiam modeliui įprastai kainuoja nedaug, o reguliarus aptarnavimas dažniausiai nereikalauja didelių investicijų.

Kainos ir pasiūla naudotų automobilių rinkoje

Naudotas 2012–2013 metų Ford B-Max su daugiau nei 128 700 km rida įprastai kainuoja nuo 5 850 eurų. Modelis su apie 64 000 km rida atsieis maždaug 7 020 eurų. Dyzelinis B-Max su panašia rida dažniausiai kainuoja apie 7 310 eurų, o mažai naudoti, naujesni (2016 m. ir vėlesni) egzemplioriai – nuo 14 625 eurų.

Rekomendacijos pirkėjui

Jei ieškote ekonomiško, bet energingo B-Max, verta rinktis 1,0 l Ecoboost benzininį variklį, pageidautina – 123 AG versiją. Šis variklis pakankamai dinamiškas tiek mieste, tiek užmiestyje, tačiau išlieka labai taupus.

Venkite bazinės „Studio“ komplektacijos, nes joje trūksta daugelio svarbių komforto elementų. Brangiausios komplektacijos su oda gali būti nepraktiškos šeimoms su mažais vaikais. „Zetec“ dažniausiai laikoma optimaliausiu variantu dėl įrangos ir kainos balanso.

Kokios alternatyvos?

Tarp artimiausių konkurentų galima išskirti „Opel Meriva“, kuri turi priešingai atsidarančias galines duris – tai puikus sprendimas, jei dažnai tenka sodinti vaikus ar vyresnius asmenis. Šis modelis siūlomas su ekonomiškais dyzeliniais varikliais ir gana gausia standartine įranga.

Kitas vertas dėmesio pasirinkimas – „Citroën C3 Picasso“. Šis automobilis išsiskiria didesne bagažine bei puikiu akustiniu komfortu važiuojant greitkeliu. Erdvus salonas ir gera vertė už pinigus leidžia šiam modeliui išlikti vienu populiariausių šeimyninių MPV klasėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *