Hamiltonas keičia bolido nustatymų strategiją

Hamiltonas keičia bolido nustatymų strategiją

Lewis Hamilton ir Ferrari ekipa šiuo metu dar nerodo puikios sąveikos. Nors Ferrari yra tituluočiausia Formulės 1 komanda, o Hamiltonas – daugiausiai pasiekęs pilotas, jų bendradarbiavimas kol kas neduoda norimų rezultatų. Po penkių sezono lenktynių Hamiltonas, surinkęs 31 tašką, rikiuojasi septintoje pilotų įskaitos vietoje. Iki šiol išskirti galima tik pergalę šprinto varžybose Šanchajuje – jokių kitų ryškesnių pasiekimų nėra.

Paskutinėse trejose lenktynėse Hamiltonas du kartus finišavo septintas ir vieną kartą penktas, visada už savo komandos draugo. Du kartus jį aplenkė ir Mercedes komandos naujokas, kuris dar tik pradeda profesionalo karjerą. Ypač sudėtingos Hamiltonui buvo varžybos Saudo Arabijoje, kuriose jis nuo Charles Leclerc atsiliko puse sekundės bei finišavo keturiomis pozicijomis žemiau už savo kolegą iš Ferrari.

Pasibaigus šioms lenktynėms Hamiltonas tris dienas praleido Maranello, kur dirbo su inžinieriais ir komandos vadovu Frédéric Vasseur. Buvo analizuojami surinkti duomenys – įskaitant GPS informaciją – siekiant nustatyti, kodėl Ferrari automobilio elgsena neatitinka piloto lūkesčių ir kodėl jam sunkiai sekasi prisitaikyti prie naujos technikos.

Varžybose su Charles Leclerc Hamiltonas dažnai likdavo antras.

Daugiau apgalvojimo, mažiau spontaniškumo

Hamiltonas toliau prašo gerbėjų kantrybės. Jis primena, kad ir pradėjęs karjerą Mercedes komandoje, pirmaisiais šešiais mėnesiais susidūrė su prisitaikymo sunkumais ir turėjo įprasti prie naujų darbo sąlygų. Dabar situacija pasikartoja: Ferrari komanda buvo įpratusi automobilį pritaikyti kitam pilotui ir kitokiam vairavimo stiliui, o Hamiltonui reikėjo laiko įsilieti. Tai reikalauja abipusių pastangų.

Pilotas detalių apie techninius aspektus atskleidė nedaug, daugiau kalbėjosi apie gyvenimą Italijoje, nei apie stabdžių veikimą, kuris, pasak jo, veikia kitaip nei įprasta. Hamiltonas įvardijo, kad SF-25 automobilio elgesys ne visada atitinka jo įprastą vairavimo pojūtį – vairuodamas jis turi daugiau mąstyti ir mažiau pasikliauti vairavimo instinktu. Skirtingai veikiantis motorinis stabdis bei netikėti pokyčiai po pakeitimo automobilio nustatymuose kelia papildomų iššūkių. Tai nėra viena pagrindinė problema – greičiau daugybė nedidelių veiksnių vienu metu.

Anot Frédéric Vasseur, kai rezultatai nedžiugina, pirmasis tai pastebi būtent Hamiltonas. Galbūt, pasak vadovo, jis yra pernelyg atviras. Vis dėlto pats sportininkas tikisi pasiekti tokius rezultatus, kokius pademonstravo Leclerc, ir atskleisti tikrąsias automobilio galimybes. Hamiltonas siekia pakartoti tai, ką jau pavyko pasiekti komandos draugui.

Prieš lenktynes Majamyje Hamiltonas ir toliau nuodugniai analizavo turimas problemas.

Automobilio nustatymai pablogino rezultatus

Intensyvios konsultacijos gamykloje parodė, kad septyniskart pasaulio čempionas pirmaisiais sezono etapais per daug eksperimentavo su automobilio nustatymais, stengdamasis jį pritaikyti savo stiliui. Tokie bandymai, kaip pripažino pats Hamiltonas, rezultatams padarė daugiau žalos nei naudos. Todėl pergalė Šanchajaus šprinto varžybose ir buvo išskirtinė, nes prieš trumpesnes lenktynes galimybė koreguoti automobilio nustatymus yra labai ribota – tai leido rasti optimalesnį balansą.

Ateityje rekomenduojama Hamiltonui daugiau dėmesio skirti pačiam vairavimui, o automobilio koregavimus palikti minimalias. Buvęs pilotas Martin Brundle patvirtina, kad Hamiltonas visuomet smulkmeniškai domisi technika, tačiau Ferrari komandai dar reikia išmokti tinkamai valdyti šį vairuotojo bruožą.

Naujas požiūris į naudą atsispindėjo jau Majamyje, kur dėl vėl vykusio šprinto savaitgalio buvo ribotos galimybės keisti nustatymus. Po apsilankymo gamykloje Hamiltonas pastebėjo, kad automobilio elgesys tapo nuoseklesnis. Jis tikisi, kad turimas progresas taps pagrindu tolesniam tobulėjimui.

Hamiltono konkurentai neturėtų per anksti atmesti jo galimybių sugrįžti į kovą.

Hamiltonas tęs kovą

Strategija, grindžiama nuosekliais mažais žingsniais, turėtų priartinti Hamiltoną prie Leclerc ir kitų pagrindinių varžovų. Šprinto kvalifikacijoje Hamiltoną nuo Leclerc skyrė tik dešimtoji sekundės dalis. Vis dėlto, pats pilotas negali tiksliai įvardyti, kiek laiko jam prireiks visiškai prisitaikyti prie naujos aplinkos. Komanda daro viską, kad laikotarpis būtų kuo trumpesnis, tačiau yra tikimybė, kad procesas užsitęs.

  • Stebintys Hamiltono pasirodymus žurnalistai pastebėjo, kad jo atsakymai apie galimą įtampą komandoje kartais skambėjo kaip sportininko, kuris prarado kovinę dvasią. Tačiau komandos vadovas Frédéric Vasseur pabrėžia, kad Hamiltonas nenustoja siekti geriausio rezultato.
  • Buvęs vadovas Toto Wolff taip pat atkreipia dėmesį, kad persikėlus į kitą komandą po ilgų metų darbo su ta pačia struktūra, ypač kai naujasis komandos draugas jau ilgametis šio kolektyvo narys, adaptacijos laikotarpis yra neišvengiamas. Nepaisant to, pasak Wolff, Hamiltonas jau parodė savo galimybes, kai iškovojo pergalę šprinto varžybose Kinijoje.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *