„Honda Accord hečbeko (1998–2003) apžvalga“

„Honda Accord hečbeko (1998–2003) apžvalga“

Honda Accord hečbekas iš pirmo žvilgsnio neatrodo išsiskiriantis, tačiau po santūriu kėbulu slepiasi nemažai privalumų. Tai automobilis, kuris savo pajėgius variklius ir solidžią važiuoklę atskleidžia tik vairuojant. Nors važiuoja gana standžiai, didžiąją laiko dalį išlaiko komfortą, išskyrus sportinį Type-R variantą, kuris turi labiau sportui pritaikytą, standesnę pakabą.

Kasdieniškumas ir komfortas

Salonas erdvus tiek priekyje, tiek gale, todėl tiek vairuotojui, tiek keleiviams netrūks vietos. Net ir bazinėje versijoje rasite keturias oro pagalves, stabdžių antiblokavimo sistemą, elektrinius langus, centrinį užraktą bei oro kondicionierių. Papildomos komplektacijos (SE, Sport, Executive) siūlo vis daugiau komforto ir prabangos atributų, o „Executive“ išsiskiria odinėmis sėdynėmis ir dekoratyvine apdaila.

Saugumas ir kasdienė naudojimo patirtis

Honda Accord vertinama už saugumą – modelis surinko net keturias žvaigždes už keleivių apsaugą avarijos metu Euro NCAP bandymuose (tai geras rezultatas devintojo dešimtmečio pabaigos automobiliui). Kelyje automobilis džiugina stabilumu, patikimu vairavimu, tačiau didesnis variklių triukšmas pasijunta važiuojant didesniais sūkiais. Vairuotojo pozicija patogi, o bagažinė talpi – visgi dalį vietos užima pakabos elementai, todėl ji siauresnė nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Hečbekai su stoglangiu praranda kelis centimetrus galvos erdvės, kas aukštesniems vairuotojams gali būti ne itin patogu.

Eksploatacija ir sąnaudos

Nors Accord kaina naudotų automobilių rinkoje išlieka konkurencinga, šią mašiną išlaikyti – kiek brangiau nei kai kuriuos kitus šeimyninius modelius. Išlaidos kurui bei priežiūrai, ypač jei renkasi oficialius servisus, yra didesnės nei analogiškų klasių automobilių. Tačiau pati Honda garsėja ypač aukštu patikimumu ir ilgaamžiškumu. Dalys kainuoja daugiau nei konkurentų, bet jų prireikia gerokai rečiau nei daugeliui kitų transporto priemonių.

  • 1.8 litro benzininis variklis vidutiniškai naudoja apie 7,1 litro/100 km, 2.0 litro – apie 7,3 litro/100 km, o didžiausias 2.3 litro ir Type-R (2.2 litro, 209 AG) – apie 7,8 litro/100 km.
  • Nėra dyzelinių variklių, pasirinkimas tik tarp trijų benzininių agregatų.

Periodinė priežiūra Accord reikalinga šiek tiek dažniau nei kai kuriems konkurentams, tačiau patikimumas atperka didesnes išlaidas.

Taršos mokestis Lietuvoje

Perkant ar registruojant naudotą Honda Accord Lietuvoje, reikėtų įvertinti taršos mokestį. Šio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Kadangi visi varikliai benzininiai ir modelis priklauso senesnių automobilių grupei, mokesčių dydis gali būti didesnis nei naujesnių ar ekonomiškesnių automobilių atveju.

Ką rinktis?

Bazinė 1.8 S versija jau turi viską, ko reikia saugiam ir patogiam važiavimui: užtenka oro pagalvių, patikimos stabdžių sistemos ir patogios įrangos. 1.8 litro variklis – praktiškiausias pasirinkimas, ypač su mechanine pavarų dėže, nes automatinės pavaros nevisiškai atskleidžia variklio galimybes.

Ieškant daugiau komforto ar prestižo, galima rinktis SE, Sport arba Executive komplektacijas. 2.0 ir 2.3 litro varikliai siūlo šiek tiek daugiau galios, tačiau jų sąnaudos jau artėja prie didelių, o papildoma dinamika tik iš dalies kompensuoja išaugusias išlaidas.

Didžiausiems greičio entuziastams skirtas Type-R modelis, kuris pasižymi unikaliu sportiniu charakteriu, galingu varikliu bei ryškiu įvaizdžiu – tai pasirinkimas tiems, kam svarbus išskirtinumas kelyje ir aštrus valdymas.

Galimos alternatyvos

Nors Honda Accord turi nemažai pliusų, prieš įsigyjant būtų verta pasidomėti kitais šeimyninių automobilių hečbekų variantais – pavyzdžiui, „Toyota Avensis“, „Mazda 6“, „Volkswagen Passat“ arba „Opel Vectra“. Jie taip pat gali pasiūlyti derinį tarp praktiškumo, komforto ir ekonomiškumo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *