Honda HR-V dažnai siejamas su visureigio įvaizdžiu, tačiau iš tiesų šis automobilis – tai labiau aukštesnės pakabos šeimyninis hečbekas, puikiai jaučiantis save miesto aplinkoje. HR-V galintis įveikti lengvus bekelei būdingus iššūkius su keturiais varomaisiais ratais, tačiau rimtesnėse bekelės trasose jo galimybės gana ribotos.
Bendra apžvalga
Honda HR-V išsiskiria kaip žaismingas, šeimai skirtas hečbekas, kurio valdymas patiks aktyvų vairavimą mėgstantiems žmonėms. Jo posūkiuose išlieka tvirtas ir tiksliai reaguoja į vairą – tai leidžia drąsiai manevruoti serpantinuose ar miesto gatvelėse.
Pakaba gan standi, todėl važiuojant lėtesniu tempu gali jaustis šioks toks kietumas, tačiau tai kompensuoja stabilus ir užtikrintas elgesys greitesniuose ruožuose. Abu 1,6 litro litrų varikliai veikia tolygiai iki pat aukštų apsukų, kaip ir galėtum tikėtis iš šios markės automobilio.
Automobilio salonas ir praktiškumas
Automobilio vidus – labai praktiškas, tačiau atrodo gana paprastai. Čia dominuoja funkcionalumas, o ne žaismingi dizaino sprendimai, tačiau surinkimo kokybė nepriekaištinga ir vairuotojai greitai randa patogią sėdėseną, net jei trūksta galimybės reguliuoti sėdynių aukštį.
Trys durys sumažina įlipimo į galines sėdynes patogumą, tačiau bagažinė stebina savo talpa, kuri patiks ieškantiems praktiško automobilio kasdienėms reikmėms.
Išlaikymo kaštai
Pirkimas ir eksploatacija
Naudotas HR-V pasižymi likutine verte ir jį įsigiję retai patiria nemalonių netikėtumų – šies automobilio patikimumas vertinamas itin aukštai. Dėl išlaikytos kokybės, ankstesni savininkai dažnai nepadaro nuolaidų, todėl naudotų Honda HR-V kainos išlieka konkurencingos.
Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio versijos – silpnesnio (107 AG) modelio vidurkis siekia apie 8,6 l/100 km, o galingesnio (122 AG) – apie 8,3 l/100 km. Tai prilygsta daugelio šios klasės modelių rodikliams.
Remonto dalys pasiekiamos lengvai ir nėra itin brangios, o 1,6 litro variklio versijas paprasta ir nebrangu apdrausti.
Ko ieškoti perkant?
Ankstyvieji modeliai nuo 1999 metų buvo komplektuojami su 1,6 litro benzininiu varikliu, vėlesniuose išvystančiu daugiau galios ir turinčiu kintamos fazės paskirstymo sistemą – tai užtikrina geresnį dinamiškumą ir veržlumą, ypač aukštesnėse apsukose.
Salone standartinė įranga gausi: lengvojo lydinio ratlankiai, elektriniai langai ir veidrodėliai, oro kondicionierius, centrinis užraktas, ABS ir signalizacija. Atidžiai apžiūrėkite 2002 metų modelius – tuomet buvo atnaujinti buferiai ir ratlankiai, o interjerui suteikta modernesnė išvaizda.
Nuo 1999 metais rinkoje pasirodė ir priekiniais ratais varomos versijos, todėl verta išsiaiškinti, kurią pavaros sistemą turi jus dominantis modelis. Prie pageidaujamų papildomų įrangos elementų galima priskirti metalizuotą dažymą ir navigacijos sistemą – jie padeda išsaugoti vertę perpardavimo metu.
Taršos mokesčiai
Lietuvoje įsigyjant naudotą HR-V, reikia įvertinti vienkartinį taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Dyzeliniai automobiliai su didesne emisija apmokestinami stipriau, todėl prieš perkant pravartu pasitikrinti emisijos duomenis ir atsiskaitymui pasiruošti iš anksto.
Kada ir kur pirkti?
Paskutiniai HR-V modeliai Europoje buvo parduoti 2005 m., bet nauji vis dar buvo prieinami salonuose iki 2006-ųjų vidurio. Patikimas reikšmingai išaugina šansus rasti geros būklės naudotą automobilį; dėl šio modelio kokybės vertėtų atkreipti dėmesį ne tik į oficialius pardavėjus, bet ir į privačius asmenis.
Alternatyvos
Rinkoje yra kitų kompaktiškų SUV bei hečbekų, tokių kaip Toyota RAV4 ar Nissan Qashqai, kurie siūlo panašią praktiškumo, patikimumo ir degalų sąnaudų dermę kaip ir HR-V. Ieškantiems daugiau universalių sprendimų, verta apžiūrėti ir konkuruojančių gamintojų panašaus dydžio modelius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.