„Honda Jazz“ (nuo 2020 m.) apžvalga

„Honda Jazz“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Naudotas „Honda Jazz“ mažas hečbekas dažnai vadinamas vienu praktiškiausių ir patikimiausių automobilių savo klasėje. Šis modelis dėmesį traukia tiek vyresniems, tiek jaunesniems vairuotojams – ypač dėl erdvės, lengvo valdymo ir ekonomiško hibridinio variklio.

Vidus ir praktiškumas

„Honda Jazz“ viduje iškart jaučiasi erdvės pojūtis. Net ir aukštesni vairuotojai ras patogią padėtį, o didelis šviesos kiekis salone sukuria jaukumo jausmą. Priekiniams ir užpakaliniams keleiviams vietos netrūksta, tad ilgesnės kelionės ar netikėti kroviniai nesukels rūpesčių.

Vienas iš išskirtinių šio modelio bruožų – „Magic Seats“ sistema. Galines sėdynes galima pakelti vertikaliai tarsi kino teatre, atlaisvinant aukštą krovinių skyrių – puikiai tiks gabenti, pavyzdžiui, dviračiams. O sulanksčius galines sėdynes, užpakalinė erdvė tampa beveik tokia didelė kaip mini furgono.

Nors bagažinė pagal tūrį nusileidžia kai kuriems konkurentams, jos forma yra kvadratinė ir patogi, tad tilps penki rankiniai lagaminai ar didelis vaikiškas vežimėlis.

Pajėgumas ir važiavimo charakteristikos

Dabartinis „Honda Jazz“ modelis komplektuojamas tik su hibridine sistema – 1,5 l benzininis variklis ir du elektros motorai, maitinami nedidelės talpos baterija. Tokia kombinacija užtikrina puikų degalų ekonomiškumą mieste ir užmiestyje. Gamintojų duomenimis, bendra vidutinė degalų sąnauda siekia apie 4,5 L 100 km („Crosstar“ versijai – 4,8 L 100 km).

Hibridinė sistema dirba tyliai ir švelniai – ypač važiuojant miesto sąlygomis. Mieste dažnai naudojamas vien elektros variklis, o didesniu greičiu abiejų šaltinių galia sumuojama, išlaikant ekonomiškumą. Visgi staigiau pagreitėjus, variklio garsas tampa pastebimai didesnis dėl automatinės CVT pavarų dėžės specifikos.

Nors „Jazz“ nėra sportiškiausias savo klasėje, vairavimas išlieka malonus ir saugus net ir posūkiuose. Aukštesnė kėbulo padėtis reiškia kiek didesnį svyravimą, bet tai netrikdo komforto kasdienėse situacijose.

Įranga ir komplektacijos pasirinkimas

„Honda Jazz“ galima rinktis iš kelių skirtingų įrangos komplektacijų – nuo bazinės iki prabangiausios. Net paprasčiausioje versijoje yra automatiniai žibintai ir valytuvai, LED priekiniai žibintai, klimato kontrolė, prisilankstančių veidrodėlių funkcija, elektriniai langai ir adaptyvinė pastovaus greičio palaikymo sistema.

Aukštesniuose variantuose, priklausomai nuo pasirinkimo, rasite ir šildomas priekines sėdynes, beraktę sistemą, odinį vairą, 9 colių lietimui jautrų informacinį ekraną, galinio vaizdo kamerą, aklųjų zonų stebėjimą bei stilingų išorės akcentų.

Krosstar EX versija išsiskiria tvirtesniu dizainu, papildomais stogo bėgeliais, padidintu prošvaisos aukščiu ir unikalia priekinės grotelės konstrukcija. Šis variantas labiau pritaikytas aktyviam gyvenimo būdui.

Eksploatacinės išlaidos ir patikimumas

Eksploatuojant „Honda Jazz“ stebina ekonominės išlaidos. Dėl efektyvaus hibridinio variklio galima lengvai pasiekti 4,5–4,8 L 100 km degalų sąnaudas. Techninės priežiūros išlaidos yra vidutinės ir nebrangios lyginant su konkurentais – gamintojas siūlo lanksčius serviso planus, kurie gali prailginti garantiją iki 5 metų nuo naujo automobilio įsigijimo.

Patikimumas – dar viena stipri „Jazz“ pusė. Vairuotojai dažniausiai vertina šį modelį kaip labai patikimą ir nereikalaujantį didelės priežiūros. Nors retkarčiais pasitaiko smulkių elektronikos gedimų (pvz., multimedijos arba kondicionieriaus sistemoje), didesnių problemų pasitaiko itin retai. Taip pat vertinamas ir oficialių atstovybių aptarnavimo lygis – procesas paprastas ir skaidrus, tačiau kai kurie klientai pastebi, jog atsarginių dalių užsakymai kartais užtrunka ilgiau nei tikėtasi.

Automobilių vertė ir kainos

Naudoto „Honda Jazz“ kaina Lietuvoje priklauso nuo metų, ridos ir komplektacijos. 2020 m. automobilį, nuvažiavusį apie 64 000 km, įprastai galima rasti už maždaug 13 455 eurus. Naujų modelių kainos prasideda nuo maždaug 32 760 eurų, tad naudoti egzemplioriai atrodo kaip patrauklus sandėris.

Jei svarstote 2022 m. modelį arba SR komplektaciją, teks skirti nuo 17 550 eurų, o 2023–2024 m. automobiliai dažnai kainuoja nuo 23 400 eurų.

Taršos mokesčiai ir draudimas

„Honda Jazz“ Lietuvoje taikomas taršos mokestis skaičiuojamas atsižvelgiant į CO₂ emisiją, pirmos registracijos metus bei kuro tipą. Turint omenyje, kad tai hibridinis automobilis, šio modelio metinis taršos mokestis paprastai yra mažesnis nei tradicinių benzininių ar dyzelinių mažų automobilių.

Automobilis priskiriamas prie nedidelės rizikos draudimo grupių – draudimo įmokos paprastai būna žemesnės nei vidurkis, ypač dėl žemų gedimų ir avaringumo rodiklių.

Konkurentai ir alternatyvos

„Honda Jazz“ užima unikalią vietą tarp mažų automobilių ir MPV. Jo pagrindiniai konkurentai – „Ford Fiesta“, „Škoda Fabia“, „Citroën C3 Aircross“ ir „Toyota Yaris“ hibridas.

  • Ford Fiesta – išsiskiria vairavimo džiaugsmu ir manevringumu, tačiau nusileidžia „Jazz“ vidinei erdvei ir bagažinės talpai.
  • Škoda Fabia – siūlo daug erdvės, modernų multimedijos sprendimą, tačiau vidus nėra toks lankstus kaip „Jazz“, o važiavimas nelygus.
  • Citroën C3 Aircross – modernus dizainas, lanksčios vidinės erdvės, bet mažesnis ekonomiškumas ir truputį žemesnis patikimumas.
  • Toyota Yaris Hybrid – ekonomiškesnis, nei „Jazz“, bei energingesnis važiuoti, tačiau nusileidžia praktiškumu.

Kurią komplektaciją rinktis?

Gera žinia – jau bazinė „Honda Jazz“ SE siūlo daug standartinės įrangos, tarp jų – automatiniai žibintai, lietaus jutikliai, klimato kontrolė, prisilankantys veidrodėliai, adaptyvus kruizo palaikymas. Norint daugiau komforto ir stilingesnio vidaus – SR įranga yra optimalus pasirinkimas. Joje jau bus 15 colių lengvojo lydinio ratai, priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, geresnė multimedijos sistema ir iš dalies odinės sėdynės.

Ieškant naudoto automobilio, patartina atkreipti dėmesį į SR variantą – jis subalansuoja vertę, komfortą ir pakankamai pažangią įrangą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *