„Hyundai i30 hečbeko (2012–2017) apžvalga“

„Hyundai i30 hečbeko (2012–2017) apžvalga“

Hyundai i30 hečbekas jau keletą metų Lietuvoje laikomas racionaliu pasirinkimu ieškantiems patikimo ir universalaus kompaktiško automobilio. Ankstesnių kartų modeliai buvo kritikuojami dėl paprasto dizaino ir ne itin solidžių medžiagų, tačiau atnaujintas i30 pasiūlė kur kas patrauklesnę išvaizdą bei kokybiškesnį saloną. Viduje vairuotojus pasitinka komfortiškas ir erdvus interjeras, kuriame lengvai rasite visus svarbiausius valdymo elementus. Nuo antrosios kartos modelio i30 jau galėjo drąsiai varžytis su tokiais rinkos lyderiais kaip Ford Focus ar Opel Astra.

Privalumai ir trūkumai

  • Talpus ir ergonomiškai sutvarkytas salonas
  • Gausi bazinė įranga
  • Penkerių metų gamintojo garantija be ridos apribojimo
  • Ūkiškos eksploatavimo išlaidos
  • Važiavimas komfortiškas, bet trūksta sportiškumo
  • Benzininiai varikliai gana ekonomiški, tačiau ne patys efektyviausi klasėje
  • Triukšminga važiuojant didesniu greičiu

Kalbant apie vairavimo potyrius, reikėtų paminėti, kad i30 nėra skirtas tiems, kurie tikisi sportiškumo ar įtraukiančio valdymo. Minkšta pakaba ir ne itin aštrus vairo mechanizmas nulemia, kad šis modelis važiavimo entuziastų nesužavės. Vis dėlto, i30 išlieka saugus, valdomas užtikrintai, o didesnių nelygumų sugėrimas – jo stiprioji pusė. Net pasirinkus didesnius ratlankius, automobilis išlieka komfortiškas, tačiau triukšmo salone gali būti kiek daugiau nei norėtųsi.

Variklių pasirinkimas ir eksploatacija

Benzininiai varikliai reaguoja pakankamai gyvai – net ir mažiausias 1,4 litro agregatas gali maloniai nustebinti norinčius taupumo. Iš dyzelinių pasirinkimų populiariausias – mažesnės galios 1,6 litro versija, siūlanti solidžią trauką žemais sūkiais. Na, o ieškantiems kažko aštresnio skirtas i30 Turbo, turintis 1,6 litro turbobenzininį variklį, tačiau tikro sportinio hečbeko parametrų iš jo tikėtis nereikėtų.

Kaina ir kasdienės išlaidos

Kiek kainuoja naudotas Hyundai i30?

Rinkoje pigiausi didelės ridos i30 egzemplioriai gali kainuoti apie 5265 eurus. Jei norite kompaktiško, nedaug nuvažiavusio benzininio modelio su pilna aptarnavimų istorija, verta planuoti bent 6435 eurų biudžetą. Dyzeliniai variantai su priimtina rida – retesni, jų kainos svyruoja nuo 7020 eurų. Ieškant atnaujintos, po 2015 m. pagamintos versijos teks įvertinti bent 8775 eurų kainą, o i30 Turbo prasideda nuo 14 040 eurų.

Kiek realiai kainuoja Hyundai i30 išlaikymas?

Daugelis benzinu varomų i30 pasižymi kiek didesnėmis kuro sąnaudomis – oficialūs duomenys siekia 6,8–7,9 l/100 km, todėl kasdieniame naudojime reikia tikėtis panašių skaičių. Tai iš dalies kompensuoja paprasta konstrukcija, dėl kurios techninė priežiūra dažniausiai nekainuoja brangiai. Dyzeliniai modeliai išsiskiria ekonomiškesniu kuro vartojimu, o aptarnavimo kaštai išlieka vidutiniai.

Visiems Hyundai i30, kaip ir kitiems Lietuvoje registruojamiems automobilio modeliams, taikomas taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Ypač svarbu atsižvelgti į šiuos parametrus perkant modelį iš užsienio ar keičiant savininką.

Pagrindinė įranga ir modeliai

Net baziniuose i30 modeliuose rasite tokias funkcijas kaip „Bluetooth“ sąsaja, pagalbos priimant įkalnę sistema bei automatiniai posūkių indikatoriai vienu paspaudimu. Populiari „Active“ komplektacija papildomai siūlo kondicionierių, 15 colių lengvojo lydinio ratlankius, pastovaus greičio palaikymo sistemą ir galinius parkavimo jutiklius.

Aukštesnėse versijose, tokiose kaip „Style“, siūlomi didesni ratlankiai, automatiniai žibintai ir valytuvai, dviejų zonų klimato kontrolė ir papildomas apšvietimas posūkiuose. „Style Nav“ papildomai turi ir navigacijos sistemą. Vėliau pavadinimai pasikeitė: „Classic“ virto „S“, „Active“ – „SE“, o „Style“ – „Premium“. Specifikacijos keitėsi minimaliai, svarbiausia naujovė – navigacija standartiškai įdiegta į „Premium“ ir „Turbo“ modelius.

Kuris Hyundai i30 labiausiai verta rinktis?

Iš benzinių variklių ekonomiškiausias – 1,4 litro agregatas, pasižymintis švelniu veikimu ir lanksčiu darbo režimu. 1,6 litro variantas yra galingesnis, tačiau truputį mažiau taupus. Vairuojantiems daugiausia mieste ar trumpais atstumais rekomenduojama rinktis benziną, o nuolat didelei ridai – kur kas geriau atitiks dyzelinė versija dėl žemesnių eksploatavimo kaštų.

Vienas universaliausių ir geriausiai kainą kokybę atitinkančių variantų – i30 „Active“ su 1,4 litro benzinu ir penkeriomis durelėmis.

Alternatyvos Hyundai i30 paieškoms

Ieškantiems praktiško, patikimo hečbeko, verta atkreipti dėmesį į artimiausius konkurentus. Kia Ceed pasižymi panašiomis savybėmis ir taip pat siūlo pailgintą garantiją. Toyota Auris – dar viena racionali alternatyva žinantiems, ko nori ir nesivaikantiems emocijų. Tuo tarpu Volkswagen Golf pasiūlys aukštesnės klasės saloną ir malonesnį vairavimą, tačiau jo kaina bus kiek didesnė.

Svarstantiems ne tik apie racionalų, bet ir įdomesnį vairavimą, dėmesį verta atkreipti į Ford Focus ar Seat Leon. Kita vertus, jei didžiausias prioritetas – erdvumas, Skoda Octavia siūlo dar daugiau vietos tiek keleiviams, tiek bagažui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *