Hyundai i30N išsiskiria tarp sportinių hečbekų – jis sėkmingai derina kasdieniškumą ir sportišką charakterį. Nors modelis savo filosofija panašus į tokius rinkos lyderius kaip Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30N sugeba nustebinti dar ir papildomu smagumu už vairo, ypač vingiuotuose keliuose. Lyginant su varžovais, šis automobilis neretai siūlo dar daugiau vairavimo džiaugsmo.
Važiavimas ir valdymas
Hyundai i30N valdymas vertinamas itin palankiai. Net ir važiuojant prastesniu keliu automobilis išlieka stabilus, o pakaba pasižymi adaptuojamais amortizatoriais – jie leidžia rinktis minkštesnius nustatymus neaukojant kėbulo kontrolės. Vairas patogiai progresyvus, o stabdžiai – tikslūs ir užtikrina pasitikėjimą sudėtingesniuose kelio ruožuose. Net ir staigūs kelio nelygumai netrukdo mėgautis vairavimu.
„Performance“ versijoje įdiegta elektroninė riboto slydimo diferencialas, didesni stabdžiai ir aukštesnės klasės padangos. Pridedama išmanioji išmetimo sistema, kuri ne tik pagerina garsą, bet ir maloniai reaguoja į akseleratoriaus paleidimą išmesdama charakteringus sproginėjimus.
Varikliai ir dinamika
i30N komplektuojamas su 2.0 l turbininiu benzinu varikliu, kuris, priklausomai nuo modifikacijos, generuoja 250 AG arba 275 AG. Galingesnė „Performance“ versija pasižymi ne tik didesne galia, bet ir papildomai sportiniais elementais, todėl orientuota tiems, kurie ieško maksimalaus įspūdžio už vairo.
Salonas ir praktiškumas
Viduje i30N atrodo gana santūriai – pagrindinis sportiškas akcentas yra komfortiškos sportinės sėdynės. Multimedijos sistema greitai reaguoja, visi valdymo įrenginiai išdėstyti logiškai, tad priprasti prie automobilio paprasta. Nors interjero kokybė kiek atsilieka nuo Golf GTI, kainų skirtumas tai kompensuoja.
Krovinių skyriaus talpa nėra stiprioji i30N pusė – bagažinė mažesnė nei kai kurių konkurentų, o „Performance“ variantuose, norint iki galo nulenkti galines sėdynes, reikia nuimti galinio tvirtumo balkį. Gale sėdintiems vietos kojoms gali būti kiek mažiau nei tokiuose modeliuose kaip Honda Civic, tačiau priekyje erdvės pakanka, o vairuotojui gausu reguliavimo galimybių. Elektrinės sėdynės – standartas aukščiausioje komplektacijoje.
Įranga ir versijos
2021 metais Hyundai i30N patobulintas – pakoreguota priekinė dalis tapo dar aerodinamiškesnė ir geriau aušinama, padidėjo ir variklio galia. Pagrindinė siūloma versija tapo „N Performance“ su 280 AG. Papildomos komplektacijos, tokios kaip žiemos paketas (šildomos sėdynės ir vairas), galimos dalyje modelių.
Naudoto i30N kainos ir eksploatacija
Naudotų Hyundai i30N pasiūla Lietuvoje vis didėja. Už 2018 metų „N Performance“ modelį dažniausiai prašoma nuo 18 700 eurų, 2019 m. automobiliai kainuoja apie 21 000 eurų, o už 2021 m. modelį gali tekti mokėti apie 28 000 eurų. Atnaujinti 2024 metų automobiliai vertinami nuo 37 400 eurų.
Eksploatuojant i30N, 100 kilometrų nuvažiuosite vidutiniškai sunaudodami apie 8,1 l kuro, nepriklausomai nuo to, ar pasirinkta 250 AG ar 280 AG versija. Šie rodikliai yra kiek geresni nei galingesnio Honda Civic Type R, nors truputį atsilieka nuo ekonomiškesnio Golf GTI. Lietuvoje už šio modelio registraciją ir eksploatavimą taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų.
Techninė priežiūra nėra labai brangi, tačiau pigesni fiksuoti aptarnavimai dažnai galimi tik pasibaigus gamintojo garantijai arba vyresniems nei penkerių metų automobiliams.
Kokį i30N rinktis?
Dažniausiai naudotų automobilių prekyboje rasite būtent „N Performance“ versijas. Jos įranga gausesnė – dideli stabdžiai, riboto slydimo diferencialas, elektrinės sėdynės ir sportinės išmetimo sistemos užtikrina išskirtinius pojūčius. Jei ieškote maksimalios komforto ir šilumos žiemą, pasirinkite modelį su žiemos paketu.
Kokie dar konkurentai?
Tarp artimiausių konkurentų verta paminėti Honda Civic Type R – išskirtinai galingas, sportiškas, tačiau dar gebantis užtikrinti pakankamą komfortą ilgesnėse kelionėse. Volkswagen Golf GTI laikoma universaliu kasdieniu automobilio pasirinkimu – patogu mieste ir smagu besidairant vingiuotų užmiesčio kelių. Skoda Octavia vRS verta dėmesio norintiems daugiau vietos bagažui ir patogumo už prieinamesnę kainą – šios markės modelis gerokai talpesnis, bet išlieka sportiškas bei ekonomiškas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.