Išsamus vadovas apie hibridinius automobilius

Išsamus vadovas apie hibridinius automobilius

Ateitis tradiciniams automobiliams su vidaus degimo varikliais tampa vis labiau neaiški. Nuo 2035 m. bus draudžiama registruoti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, todėl gamintojai pamažu nutraukia populiarių modelių gamybą ir pereina prie alternatyvių, aplinkai draugiškesnių sprendimų.

Ar tai reiškia, kad automobilių gerbėjų laukia vien praradimai? Galbūt hibridiniai automobiliai galėtų tapti racionaliu pasirinkimu? Ši transporto priemonių rūšis siūlo tvarią alternatyvą įprastiems benzino ar dyzelino varomiems modeliams, kartu išlaikant įprastą vairavimo patirtį.

Norėdami padėti suprasti, kuo išsiskiria hibridiniai automobiliai ir ar jie galėtų rasti vietą ateities keliuose, paruošėme atsakymus į dažniausiai vairuotojų užduodamus klausimus.

Kas yra hibridinis automobilis?

Hibridiniai automobiliai naudoja vidaus degimo variklio ir elektros energijos derinį. Tokio tipo automobilyje yra akumuliatorius, elektros variklis, kuro bakas ir vidaus degimo variklis, todėl jie apjungia abiejų technologijų privalumus.

Yra tokių hibridų, kuriuose vidaus degimo variklis naudojamas kaip generatorius, o varoma tik elektros varikliais – šie vadinami nuotolio didintojais arba serijiniais hibridais. Kitų tipų hibriduose elektros ir vidaus degimo varikliai gali veikti kartu arba pakaitomis.

Pilni hibridai

Pilni (paraleliniai) hibridai automobilio judėjimui naudoja tiek elektros variklius, tiek vidaus degimo variklį. Jie kaupia nedidelį elektros energijos kiekį papildomam naudojimui, taip padidindami kuro efektyvumą.

Dauguma pilnų hibridų gali važiuoti naudodami tik elektros energiją, tačiau dėl ribotos akumuliatoriaus talpos tai galioja tik nedideliu greičiu ir trumpais atstumais.

Maža akumuliatoriaus talpa tam tikrais atvejais yra pranašumas – baterija gali būti visiškai įkrauta naudojant variklį, todėl nereikia prijungti jos prie elektros tinklo.

Lengvi hibridai

Lengvi hibridai, kaip ir pilni hibridai, turi vidaus degimo variklį ir elektros variklį, tačiau pastarieji negali funkcionuoti atskirai. Dažniausiai elektros variklis tik padeda benzininiam ar dyzeliniam varikliui, tačiau kai kurie gamintojai diegia sistemas, kuriose elektros variklis taupo kurą atkuriant kinetinę energiją ir ją naudojant pagalbinei įrangai maitinti.

Iš tinklo įkraunami hibridai (PHEV)

Iš išorės įkraunami hibridai leidžia įkrauti bateriją naudojant elektros tinklą, todėl viena įkrova galima nuvažiuoti gerokai didesnį atstumą nei su pilnais hibridais. Toks automobilis ypač tinka tiems, kurie kasdien važiuoja trumpus atstumus ir gali važinėti beveik vien elektros režimu.

Hibridiniai ar elektriniai: kas geriau?

Elektrinių automobilių privalumai

  • Nėra tiesioginių išmetamųjų teršalų

  • Galima įkrauti namuose

  • Pilnas įkrovimas kainuoja pigiau nei pilnas kuro bakas

  • Mažesnės priežiūros išlaidos dėl vidaus degimo variklio nebuvimo

  • Momentinė variklio galia

Elektrinių automobilių trūkumai

  • Namo įkrovimo stotelės įrengimas kainuoja apie 1150 eurų

  • Vidutinis elektros automobilio nuvažiuojamas atstumas siekia apie 380 km, o kai kurie tradiciniai automobiliai vienu baku gali įveikti iki 530 km

  • Didelės akumuliatoriaus keitimo išlaidos

Hibridinių automobilių privalumai

  • Iš tinklo įkraunami hibridai gali važiuoti tiek vien elektros energija, tiek naudodami kurą

  • Pigesni nei elektriniai automobiliai

  • Reikia mažiau priežiūros nei tradiciniams automobiliams

  • Ilgesnis nuvažiuojamas atstumas nei elektrinių ar net daugumos įprastų automobilių

  • Platesnis modelių ir kėbulų pasirinkimas

Hibridinių automobilių trūkumai

  • Išmetamųjų teršalų kiekis mažesnis nei tradicinių, bet didesnis nei elektrinių automobilių

  • Galia – mažesnė nei tradicinių, tačiau didesnė nei kai kurių elektrinių automobilių

  • Nors priežiūros reikia rečiau, gedimų atveju remontas gali būti brangesnis

Apibendrindami galime pasakyti, kad elektriniai automobiliai – aplinkai draugiškesni, pasižymi momentine galia ir mažesnėmis priežiūros išlaidomis. Tuo tarpu hibridiniai automobiliai – pigesni įsigyti, leidžia pasirinkti, kaip važiuoti, ir gali nuvažiuoti didesnius atstumus.

Kiek laiko tarnauja hibridinio automobilio baterijos?

Hibridinių automobilių akumuliatoriai sukurti ilgam tarnavimo laikui – dažnai jie tarnauja ilgiau nei 130 000 km, o kai kurie – net iki 320 000 km.

Dauguma gamintojų suteikia ilgas garantijas. Pavyzdžiui, kai kurie siūlo 10 metų garantiją, o reguliariai atliekant aptarnavimą – galimybę garantiją prailginti dar vieneriems metams arba 16 000 km, kartojant iki 15 metų.

Baterijų ilgaamžiškumą lemia keli veiksniai, tarp jų:

  • Vairavimo stilius

  • Automobilio modelis

  • Laiku atliekama techninė priežiūra

  • Transporto priemonės svoris

  • Baterijos amžius

Ar hibridinių automobilių baterijos brangios?

Hibridinio automobilio baterija kainuoja nuo 1150 iki 3450 eurų. Tačiau dažniausiai jos tarnauja tiek pat, kiek ir visas automobilis, todėl keisti bateriją tenka labai retai. Be to, didėjant hibridų pasiūlai ir paklausai, baterijų kainos nuolat mažėja.

Kiek elektros sunaudoja hibridinis automobilis?

Apmokėdami už hibridinio ar elektrinio automobilio įkrovimą, mokate už sunaudotas kilovatvalandes (kWh). Norėdami sužinoti realias išlaidas, patikrinkite, kiek mokate už elektros energiją namuose, ir padauginkite iš savo automobilio akumuliatoriaus talpos.

Pavyzdžiui, jei už vieną kilovatvalandę mokate 0,30 euro, o akumuliatoriaus talpa – 50 kWh, pilnas įkrovimas kainuos 15 eurų.

Ar hibridinis automobilis gali važiuoti vien elektros energija?

Hibridinio automobilio galimybė važiuoti vien elektra priklauso nuo jo tipo. Jei siekiate važiuoti tik elektra, reikėtų rinktis pilnai elektrinį automobilį arba iš tinklo įkraunamą hibridą – pastarieji siūlo abi galimybes.

Ar visi hibridiniai automobiliai automatiniai?

Pilni hibridai ir iš tinklo įkraunami hibridai visuomet būna su automatine pavarų dėže, nes važiuojant vien elektra mechaninės pavarų dėžės nėra poreikio. Kai kuriuose modeliuose galima perjungti pavaras naudojant irkliukus – tai vadinama pusiau automatine pavarų dėže.

Norintiems mechaninės pavarų dėžės, geriausia rinktis lengvąjį hibridą – tokiuose modeliuose vis dar galima rasti rankines transmisijas.

Kokios baterijos naudojamos hibridiniuose automobiliuose?

Ličio jonų baterijos

Ličio jonų akumuliatoriai yra efektyvūs ir užtikrina pakankamą galią, yra lengvesni už daugelį kitų tipų, tačiau jų kaina didesnė.

Nikelio-metalo hibridinė (NiMH) baterija

Dauguma šiuo metu siūlomų hibridinių automobilių gaminami su nikelio-metalo hibridinėmis baterijomis. Jos yra ilgai naudojamos ir paprastai pigesnės už ličio jonų, tačiau sukaupia mažiau energijos.

Švino rūgštinės baterijos

Švino rūgštinės baterijos yra pigiausios, kadangi naudojamos jau ilgą laiką. Jas galima rasti tiek hibridiniuose, tiek įprastuose automobiliuose, tad jų patikimumas įrodytas. Dažniausiai šios baterijos taikomos lengvuosiuose hibriduose.

Šiame gide rasite patarimų, kaip maksimaliai išnaudoti automobilio akumuliatorių.

Ar hibridinių automobilių baterijos perdirbamos?

Hibridinių automobilių baterijų perdirbimas – sudėtingas ir techniškai reikalaujantis procesas, kuris dar nėra labai paplitęs. Vis dėlto, didėjant hibridų ir elektrinių automobilių skaičiui, tikimasi, kad baterijų perdirbimas taps vis lengvesnis ir prieinamesnis.

  • Hibridas ar automobilis su vidaus degimo varikliu: ką rinktis?

  • Pilnas elektrinių automobilių vadovas

  • Kaip prikurti hibridinio automobilio akumuliatorių?

  • Ar elektriniai automobiliai lengvai prižiūrimi?

  • Elektriniai ar vandeniliniai automobiliai – kas laukia ateityje?

  • Elektrinių automobilių mitai ir faktai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *