Elektrinis „Jaguar I-Pace“ iškart išsiskiria iš kitų šio gamintojo modelių – tai ne įprastas sedanas ar sportinis automobilis, o erdvus SUV be tradicinio vidaus degimo variklio. Jo vietą užima plokščias elektrinis baterijų paketas po automobilio grindimis.
Baterija ir važiavimas
Šis automobilis komplektuojamas su 90 kWh talpos baterija, kuri maitina priekinį ir galinį elektros variklius. Bendra galia siekia 395 AG. Oficialiais duomenimis, viena įkrova „Jaguar I-Pace“ gali įveikti iki 470 km, o realiomis sąlygomis – apie 415 km. Tai buvo įspūdinga prieš kelerius metus, tačiau panašaus segmento konkurentai, kaip „Skoda Enyaq 80“ ar „Tesla Model 3 Long Range“, pastaraisiais metais jau važiuoja toliau neįkrauti.
Kasdienio naudojimo patogumas
„Jaguar I-Pace“ išsiskiria prabangia ir solidžia vidine apdaila. Net bazinėje S versijoje gausite LED žibintus, 12,3 colio skersmens informacinį ekraną, galinio vaizdo kamerą bei vairuotojo pagalbos sistemas – automatinį avarinį stabdymą, eismo juostos palaikymo sistemą ir kelio ženklų atpažinimą.
SE komplektacijoje rasite didesnius 20 colių ratlankius, adaptyvią kruizo kontrolę, aklosios zonos stebėjimo sistemą ir elektrinę bagažinės dangtį. Prabangesnėse HSE modifikacijose montuojamos šildomos ir vėdinamos priekinės sėdynės, šildomos galinės vietos, bei adaptyvūs matricos tipo LED žibintai, galintys automatiškai reguliuoti šviesos srautą.
Dinamika ir valdymas
Vairuojant „I-Pace“, iškart jaučiamas didelis svoris – automobilis sveria beveik 2,2 tonos, tačiau tai neatsispindi jo dinamikoje. Iki 100 km/h šis elektrinis SUV įsibėgėja per mažiau nei 5 sekundes – tokio žaibiško greitėjimo sunku tikėtis iš tokio dydžio elektromobilio.
Važiuojant miesto gatvėmis ar užmiesčio keliais, „Jaguar I-Pace“ yra tylus, nors važiuojant didesniu greičiu šiek tiek girdėti padangų triukšmą. Pakaba daugeliu atvejų veikia komfortiškai, tačiau ant didesnių ratų važiuojant nelygiais keliais smulkesni kelio defektai jaučiami stipriau. Patogiausias pasirinkimas – modeliai su pneumatinės pakabos sistema.
Erdvumas ir interjeras
Salone dominuoja žemai esanti vairuotojo sėdėsena, kuri nebūdinga masiniams SUV – jį galima priderinti elektrinės reguliavimo pagalba. Vairuotojui ir priekyje sėdinčiajam vietos gausu, o gale patogiai įsitaisys du aukštesni keleiviai. Vidurinė galinė vieta siauresnė ir kietesnė, ilgoms kelionėms gali būti mažiau patogi.
Bagažinė – erdvi, o vietoje, kur įprastai būdavo variklis, įrengta nedidelė papildoma daiktadėžė. Visi automobiliai turi modernų skaitmeninį prietaisų skydelį, kuriame vairuotojas gali susikonfigūruoti reikiamą informaciją. Klimato valdymas valdomas dalinai jutiminiame ekrane, o multimedijos sistema atrodo šiuolaikiškai, nors jos valdymas galėtų būti intuityvesnis.
Techniniai atnaujinimai
2023 m. „Jaguar I-Pace“ buvo atnaujintas. Išorėje iškart pastebimas naujas priekinės dalies dizainas – buvęs tekstūrinis elementas pakeistas į glotnią matinę pilkšvos spalvos plokštę, centre – atnaujintas logotipas ir subtilūs stiliaus pakeitimai. Vidaus erdvė išliko pažįstama, tačiau multimedija buvo atnaujinta.
Išlaikymo sąnaudos ir eksploatacija
Naudoto elektromobilio įsigijimo kaina Lietuvoje priklauso nuo komplektacijos, metų ir nuvažiuotos ridos. Ankstyvosios modelio versijos gali kainuoti nuo maždaug 16 380 eurų, tačiau patrauklesnis variantas būtų investuoti 17 550–21 060 eurų, kad įsigytumėte gerai išlaikytą automobilį su nedidele rida. Naujų modelių kaina siekia 35 100 eurų.
Kadangi tai elektromobilis, degalų išlaidos visiškai priklauso nuo elektros kainų ir įkrovimo vietos. Supilnai įkrauti 90 kWh bateriją namuose (esant pigesniam naktiniam tarifui) gali kainuoti apie 13,9 eurų. Bendras sąnaudas galima skaičiuoti pagal elektros sunaudojimą – vidutiniškai „I-Pace“ realiomis sąlygomis sunaudoja apie 24 kWh 100 km.
- Vidutinės sąnaudos: ~24 kWh/100 km
- Nuvažiuojamas atstumas viena įkrova: 415–470 km
- Pilnas įkrovimas greitu įkrovikliu (150 kW): iki 80% per 46 min.
- Pilnas įkrovimas 50 kW įkrovikliu: iki 80% per 85 min.
Privalumai
- Didelis nuvažiuojamas atstumas
- Puikios dinaminės savybės
- Itin gera komplektacija net ir bazinėse versijose
- Futuristinė, išskirtinė išorė
Trūkumai
- Patikimumo problemos su elektronika ir programine įranga
- Silpnas matomumas per galinį stiklą
- Kai kuriais atvejais juntamas važiavimo triukšmas
Eksploatacija ir priežiūra
Automobilį rekomenduojama aptarnauti kas dvejus metus arba kas 33 800 km, o standartinės apžiūros kainuoja apie 234 eurus. Kas šešerius ar dešimt metų tenka atlikti platesnį aptarnavimą, keisti aušinimo, stabdžių ir pavarų dėžės skysčius.
Kadangi tai elektromobilis, Lietuvoje jam taikomas taršos mokestis yra simbolinis, nes pagrindinis kriterijus – CO₂ emisija – yra nulinis.
Draudimo išlaidos – aukštesnės nei masinių automobilių, ką lemia galingas variklis ir didelė automobilio vertė. „Jaguar I-Pace“ naujiems automobiliams suteikiama 3 metų garantija be ridos limito, o baterijai – 8 metų arba 160 934 km garantija.
Patikimumas
Ilgalaikiai savininkų atsiliepimai apie patikimumą – prieštaringi. Nemažai vairuotojų fiksuoja su programine įranga ir elektronika susijusius gedimus: krovimo sistemos sutrikimus, akumuliatoriaus valdymo sistemos problemas ar atsitiktines pranešimų klaidas, kurios kartais net neleidžia važiuoti.
Taip pat kartais pasitaikė klimato valdymo sistemos, durelių rankenėlių, oro pakabos ir multimedijos trikdžių. Serviso kokybė svyruoja – kai kurie savininkai džiaugėsi greitu aptarnavimu, kiti – patyrė uždelstą pagalbą.
Nors „Jaguar I-Pace“ pasižymi įtraukiančiu vairavimo pojūčiu, patikimumo iššūkiai kelia abejonių dėl ilgalaikės eksploatacijos ramybės.
Alternatyvos ir pasirinkimas
Ieškantiems elektromobilio SUV segmente, alternatyva galėtų tapti „Audi e-tron“ – šis modelis išsiskiria aukštu komfortu, įrengimo kokybe ir rafinuotu dizainu, bet nuvažiuojamas atstumas kiek mažesnis. Dar viena įdomi alternatyva – „Tesla Model 3“, pasižyminti ilgesniu nuvažiuojamu atstumu ir didele dinamika, nors tai ne SUV, o sedanas.
Rinkdamiesi naudotą „Jaguar I-Pace“, verta atkreipti dėmesį į populiariausią S komplektaciją – joje suderinta patraukli kaina bei gausi įranga. Net ir baziniuose modeliuose rasite visas reikiamas funkcijas kasdieniam gyvenimui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.