Dar 1971 metais Toyota Šiaurės Amerikoje pradėjo pardavinėti du naujus tos pačios platformos modelius: Carina ir Celica. Carina čia buvo parduota prastai ir po poros metų dingo nepalikdama didelio įspūdžio, tačiau sportiškai atrodanti Celica sulaukė sėkmingo pardavimo. Nuo 1979 m. mūsų krantuose pasirodė padidinta versija su šešių cilindrų varikliu ir „Celica Supra“ ženkleliais, o vėlesniais metais „Supra“ Celica fonas buvo sumažintas. 1986-aisiais modelio metais „Supra“ tapo didesnis ir blogesnis, o „Celica“ pavadinimas buvo perkeltas į visiškai naują dizainą, paremtą priekinių ratų pavara platforma, sukurta iš T150 Corona. Šiandieninis „Junkyard Gem“ yra vienas iš tų pirmųjų metų priekinės pavaros „Celica“, rastas Denverio automobilių kapinėse.
Galiniais ratais varomi „Celicos“ buvo nebrangūs automobiliai, kurie atrodė gerai ir padarė važinėjimą į darbą smagiau, kaip ir ankstyvieji „Ford Mustang“. Skirtumas tarp ekonomiško „Celica“ ir į jo našumą orientuoto „Celica Supra“ brolio ir seserio automobilių pirkėjus vis labiau glumino, nes „Supra“ tapo labiau „Chevrolet Camaro“ ir „Nissan Z-Car“ konkurentu, todėl buvo prasminga sukurti naują „Celica“, kuri grįžo į modelio šaknys.
Jungtinėse Valstijose parduodamų galiniais ratais varomų (ne Supra) Celicas po gaubtais buvo Toyota R variklių šeimos nariai. Iš pradžių R buvo sukurtas naudoti Toyopet Crown sedanuose ir RK sunkvežimiuose (taip pat ir šakiniuose krautuvuose), o R, kurie buvo išleisti JAV rinkos Celicas, buvo tie patys tvirti, sukimo momentą pabrėžiantys malūnai, kurie buvo naudojami to meto Hilux pikapuose. Jie skambėjo kaip sunkvežimių varikliai ir sukosi kaip sunkvežimių varikliai, kurie visada atrodė nederantys tariamai sportiškame automobilyje.
1986 m. Celica gavo ne sunkvežiminius S variklius, kurių darbinis tūris yra 2,0 l; Celica GT-S gavo DOHC versiją, kurios galia siekia 135 arklio galias, o Celica ST ir GT gavo 2S-E SOHC, kuri pagamina tik 97 arklius.
Su penkių greičių mechanine pavara, kurią turi šis automobilis, būtų pakakę 97 arklio, kad šis 2551 svaro sveriantis automobilis būtų pakankamai įdomus. Nuo 1988-ųjų modelio metų JAV buvo pradėta prekiauti versija su turbokompresoriumi su visų varančiųjų ratų sistema All-Trac.
Šios kartos Celica čia buvo galima įsigyti kaip liftbeką ir kupė. 1987 m. JAV pasirodė kabrioleto versija.
Šio automobilio MSRP buvo 10 398 USD, o tai sudaro 27 037 USD 2023 m.
Jame yra oro kondicionierius, kuris kainuoja papildomus 705 USD (šiandien 1 833 USD), taip pat kitos galimybės, kurios būtų gerokai padidinusios pradinę kainą.
Per 37 metus kelyje jis tiesiog peržengė 200 000 mylių ribą.
Po beveik keturių dešimtmečių interjeras vis dar atrodo gražiai. Su šiuo automobiliu jo savininkas ar savininkai elgėsi gerai.
Išskyrus kai kurias vietas, kuriose senas kėbulo užpildas nuskilęs, lakštinis metalas atrodo puikiai.
Kiekviename automobilyje rasite vieną. Pamatysite.
Straipsnio šaltinis: autoblog.com