Yra gerai žinoma, kad Vokietijos automobilių gamintojai pritaiko savo modelius pagal regioninius poreikius. Didesnė ratų bazė Kinijai? Tikėtina. Tačiau Mercedes žengia dar toliau su naujuoju CLA L modeliu: pirmą kartą „Infotainment“ sistema MBUX remiasi ne vokiečių ar JAV sprendimais, o kiniška. Naujas balso asistentas CLA L modelyje grindžiamas DouBao, dirbtinio intelekto platforma iš ByteDance, žinomą dėl TikTok. Automobilis ne tik kalba kiniškai, bet ir „mąsto” kiniškai.
Techninės bazės: mbux ir doubao susijungimas
CLA L modelyje naudojama specialiai pritaikyta MBUX sistemos versija, kuri yra giliai integruota su DouBao. Šis virtualus asistentas nėra tik vakarietiškų sistemų vertėjas, bet ir lokaliai apmokytas kalbos modelis, išmanantis apie kinų idiomus, tonacijas ir kontekstą.
Sistema supranta ne tik paprastus nurodymus, bet ir sudėtingus sakinius, regioninius dialektus bei net ironiškas pastabas. Tuo tarpu europietiška MBUX versija naudoja pasaulinius Mercedes „debesų“ sprendimus, DouBao apdoroja balso duomenis valdant Kinijos infrastruktūrą – tai yra būtinybė, bet ir galimybė. Kai tokie asistentai kaip Alexa ar Siri skamba vienodai globaliai, DouBao atsako su vietiniu subtilumu – tarsi concierge, pažįstančiu savo klientus asmeniškai.
Praktinis pavyzdys: emocinė intelektika kaip standartas
Naudojant šią sistemą, skirtumai greitai tampa akivaizdūs. Pavyzdžiui, jei vairuotojas sako: „Šalta”, asistentas atsako personalizuotu avataru: „Nustatyti šildymą 23 laipsniams?” – kartu ekrane švelniai kintant spalvoms.
Vairuotojas gali pasirinkti avatarą pagal lytį ir balso tembrą, taip pat pridėti animuotus mimikos elementus. Komandos ne tik vykdomos, bet ir interpretuojamos – pavyzdžiui, atsakant į susierzinusį pasakymą „Vėl kamščiai?”, teikiami naujo maršruto pasiūlymai.
Techninė detalė: Šioms funkcijoms reikalingą skaičiavimo galią teikia Nvidia Orin-X lustas, kuris taip pat leidžia automobilio autonominį vairavimą – tačiau šiuo metu labiau naudojamas balso apdorojimui ir navigacijai.
Societal kontekstas: pasitikėjimas vietine technologine pasauline
Sprendimas integruoti kinišką dirbtinio intelekto sistemą nėra techninis kompromisas, o kultūrinis prisitaikymas. Tyrimai rodo: daugiau nei 70 procentų Kinijos premium klasės klientų tikisi, kad sistema elgsis kaip vietinis asistentas, ne kaip importuotas funkcionalumas. Mercedes į tai atsako pavyzdingai atvirai savo pozicijomis kinų technologijų scena atžvilgiu. ByteDance – daugiausiai žinomas pramogoms – tampa partneriu srityje, kuriai būdingas saugumas.
Kaip Apple Kinijoje integravo WeChat į iOS, taip dabar Mercedes pritaiko savo veiklą prie vietinės skaitmeninės realybės.
Vietinė dirbtinio intelekto integracija kaip ateities modelis?
DouBao integracija gali būti daugiau nei vietinis eksperimentas. Jei balso asistentai ateityje būtų pritaikyti rinkoms specifiškai, ir kiti regionai galėtų atsiskirti – su savais partneriais, turiniu ir „debesų” struktūromis. Galima ateities vizija: MBUX, kuris Indijoje bendradarbiauja su Jio, Brazilijoje su Vivo ar Šiaurės Amerikoje su OpenAI modeliais. Automobilis tampa platforma – ir kiekviena rinka nusprendžia, koks bus jos skaitmeninis bendrakeleivis.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.