Kas yra automobilio variklio programavimas?

Kas yra automobilio variklio programavimas?

Variklio kompiuterio perprogramavimas, dar vadinamas automobilių remapingu, yra efektyvus ir palyginti nebrangus būdas pagerinti automobilio charakteristikas. Šiame straipsnyje aptariama, kaip veikia remapingas, kiek jis kainuoja, kokie jo privalumai bei trūkumai ir kam tai gali būti aktualu.

Kas yra variklio remapingas?

Kiekvienas šiuolaikinis automobilis turi variklio valdymo bloką (ECU). Gamyklinis ECU programavimas paprastai riboja automobilio galią, siekiant užtikrinti mažas kuro sąnaudas, mažesnius teršalų išmetimus ir aukštą patikimumą. Remapingas – tai ECU programinės įrangos pakeitimas, keičiant variklio veikimą pagal naujus nustatymus.

Kaip atliekamas remapingas?

Remapingo metu įrašoma nauja ECU programinė įranga, prisijungus prie automobilio diagnostikos jungties (OBD) su specialia įranga ir kompiuteriu. Tai nėra paprastas procesas ir paprastai turėtų būti atliekamas specialistų, nors kai kurios įmonės gali pasiūlyti paslaugą patiems atlikti modifikavimus.

Nauja programinė įranga leidžia optimizuoti variklio darbą pagal pageidaujamus parametrus ir rezultatą.

Ką keičia automobilio remapingas?

Programinės įrangos pakeitimas dažniausiai padidina automobilio galią, tačiau remapingas gali būti orientuotas ir į didesnį ekonomiškumą, siekiant sumažinti kuro sąnaudas.

Dažniausiai keičiami šie variklio darbo aspektai:

  • Uždegimo laikas
  • Kuro įpurškimas
  • Mišinio oras/kuras santykis
  • Akceleratoriaus reakcija
  • Turbinos slėgis

Remapingo stadijos

Kas yra pirmos stadijos remapingas?

Pirmos stadijos remapingas – tai bazinė programinės įrangos korekcija, kuri paprastai atlikta be papildomų mechaninių modifikacijų.

Kas yra antros stadijos remapingas?

Antros stadijos remapingas apima papildomus programinius pakeitimus, leidžiančius išgauti žymiai didesnę galią (apie 30–50% daugiau). Tam privaloma, kad automobilis turėtų turbokompresorių ar tarpinį aušintuvą, nes šios dalys būtinos saugiam veikimui esant padidintam galingumui.

Kas yra trečios stadijos remapingas?

Trečios stadijos remapingas leidžia dar labiau padidinti galią (daugiau nei 50%). Ši stadija reikalauja išsamesnių mechaninių variklio, turbinos ir aušinimo sistemos modifikacijų bei turi būti atliekama tik kvalifikuotų specialistų.

Variklio remapingo privalumai

Pagrindiniai remapingo privalumai:

  • Nedidelės išlaidos palyginus su kitomis galios didinimo priemonėmis
  • Nereikia keisti jokių mechaninių komponentų
  • Dažniausiai galima grįžti prie pradinės gamyklinės programos

Tinkamai atliktas remapingas gali būti naudinga tiems, kurie rūpinasi tinkama automobilio priežiūra bei renkasi patikimą paslaugos tiekėją. Svarbu atsiminti, kad interventai atliekami automobiliui su galiojančia garantija, gali ją panaikinti.

Remapingo trūkumai

Remapingas turi ir galimų neigiamų aspektų:

  • Dažnai panaikinama gamintojo suteikta garantija
  • Gali padidėti draudimo įmoka
  • Mažesnis patikimumas – padidinta galia didina variklio apkrovą ir nusidėvėjimo riziką
  • Galimi reikalavimai naudoti išskirtinį, aukštesnio oktaninio skaičiaus kurą

Pastebėtina, kad remapingo nauda labiausiai pasireiškia automobilio variklyje su turbina; atmosferiniams varikliams galios padidėjimas paprastai būna minimalus.

Ar remapingas turi įtakos automobilio draudimui?

Remapingas dažniausiai didina draudimo kainą, todėl būtina apie atliktus programinius pakeitimus informuoti draudiką. Kai kurie draudikai gali atsisakyti drausti remapintą automobilį.

Kiek kainuoja variklio remapingas?

Vidutinė pirmos stadijos remapingo kaina siekia apie 300 eurų. Aukštesnės stadijos reikalauja daugiau investicijų: antros stadijos remapas dažnai kainuoja apie 1200 eurų, trečios stadijos remapas – kelis tūkstančius eurų, atsižvelgiant į automobilio markę ir atliekamus darbus.

Vidutinės remapingo kainos pagal automobilio gamintojus:

  • Audi – apie 450 eurų
  • BMW – apie 330 eurų
  • Fiat – apie 400 eurų
  • MINI – apie 350 eurų
  • Škoda – apie 380 eurų
  • Opel – apie 210 eurų
  • Volkswagen – apie 340 eurų

Dažniausiai užduodami klausimai

Ar remapingas Lietuvoje yra legalus?

Lietuvoje automobilio remapingas yra legalus. Svarbu informuoti draudiką apie atliktus programinius pakeitimus, nes priešingu atveju draudimo sutartis gali būti negaliojanti.

Ar remapingas yra saugus?

Remapingo metu padidinama variklio apkrova, todėl būtinas kruopštus ir reguliarus automobilio techninis aptarnavimas. Tinkama priežiūra po remapingo yra itin svarbi.

Ar galima remapinti benzininį automobilį?

Remapingas ypač aktualus dyzeliniams varikliams su turbokompresoriumi, tačiau daugumą šiuolaikinių benzininių automobilių taip pat galima remapinti. Patartina prieš tai pasikonsultuoti su specialistu, ar jūsų automobiliui tai bus tikslinga.

Ar galima remapinti bet kokį automobilį?

Paprastai remapingas galimas automobiliams, pagamintiems po 2000 metų, nes vyresnių modelių ECU gali būti nepalankūs programiniams pakeitimams.

Ar remapingas padidina kuro efektyvumą?

Dažniausiai remapingo tikslas – gauti daugiau galios, todėl padidėjus greičiui ar galiai, degalų sunaudojimas taip pat dažniausiai padidėja. Tačiau remapingą galima pritaikyti ir ekonomiškumui gerinti.

Kuo skiriasi remapingas ir čipavimas?

Abu šie terminai reiškia automobilio kompiuterio modifikavimą. Skirtumas tas, kad remapingo metu keičiama programinė įranga per diagnostinę jungtį (OBD), o čipuojant gali būti fiziškai keičiama ar programuojama kompiuterio mikroschema.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *