Kia Optima (nuo 2016 m.) apžvalga

Kia Optima (nuo 2016 m.) apžvalga

Nors vis dažniau žmonės renkasi SUV tipo automobilius, tradiciniai didesni sedanai vis dar užima tvirtą poziciją rinkoje – šiai klasei priklauso ir Kia Optima, kuri savo populiarumą pradėjo auginti tik trečios kartos modeliu. Ketvirtos kartos Optima pasipuošė dar modernesne išvaizda ir inžineriniais patobulinimais – tai leido jai drąsiai konkuruoti su stipriausiais Europos gamintojais.

Bendra apžvalga

Kia Optima iš pirmo žvilgsnio patraukia akį, o jos salone netrūksta išmanių technologijų bei patogumų. Tačiau lyginant su konkurentais, vairavimas nėra ypatingai įtraukiantis – dyzelinis variklis ganėtinai triukšmingas, o vairas atrodo nepakankamai tikslus.

  • Patrauklus dizainas
  • Erdvus ir komfortiškas salonas
  • Daug papildomos įrangos net bazinėje komplektacijoje
  • Dyzelinio variklio šlifavimas galėtų būti geresnis
  • Vairo tikslumas – vidutinis
  • Automatinė pavarų dėžė kartais dirba vangiai

Varikliai ir įranga

Optima siūloma su keliais skirtingais jėgos agregatais – pagrindinis yra 1,7 l dyzelinis (139 AG), taip pat galima rinktis 2,0 l benziną arba 2,0 l benzininį-elektrinį hibridą su įkraunama baterija (PHEV). Įrangos lygiai – 2 ir 3. Jau pradinis „2“ lygis siūlo gausybę komforto priedų: klimato ir kruizo kontrolę, elektrinius veidrodėlius, 17 colių lietus ratlankius, priekinius ir galinius parkavimo daviklius, galinio vaizdo kamerą, odinį vairą ir pavarų rankenėlę. „3“ komplektacija papildomai siūlo 18 colių ratlankius, pusiau odines sėdynes, aukštos kokybės garsinę sistemą, elektrinę vairuotojo sėdynę, šildomas priekines sėdynes ir vairą, juostos palaikymo sistemą bei eismo ženklų atpažinimą.

Dyzelinis variklis sparti reaguoja jau nuo žemų sūkių, tačiau jam trūksta švelnumo – šaltu oru triukšmas ypač pastebimas. Plug-in hibridas leidžia apie 53 km (33 mylios) važiuoti vien elektriniu režimu, tačiau pasirinkus net ekologišką nustatymą, didesnis greitis reikalauja vidaus degimo variklio įsijungimo.

Važiavimo savybės

Optima į posūkius „stovi“ užtikrintai, tačiau vairavimo pojūtis labiau atpalaiduojantis nei sportiškas. Važiuojant per nelygias miesto gatves, jaučiami vibracijos ir smūgiai, tačiau greitkeliuose jaučiamas stabilumas ir komfortas išauga.

Erdvė ir praktiškumas

Didžiausias Optima pranašumas – erdvus salonas. Priekinėje eilėje vietos apstu, o gale patogiai įsitaisys net aukštesni keleiviai. Trims žmonėms gale ilgose kelionėse taip pat bus pakankamai vietos. Bagažinė erdvi, žema ir lengvai pasiekiama, nors pagal talpą šiek tiek nusileidžia kai kuriems konkurentams.

Salono medžiagos varijuoja: dalis paviršių yra kietesni, tačiau daug kur naudojamos malonios, švelnios medžiagos. Vairuotojui – daug reguliavimo galimybių, patrauklus prietaisų skydelis, aiškūs valdikliai. Priklausomai nuo komplektacijos – 7 arba 8 colių spalvotas lietimui jautrus ekranas, pasižymintis greitu veikimu ir ryškiu vaizdu.

Išlaidų aspektas

2017 metų Optima su vidutine rida iš nepriklausomo pardavėjo kainuos apie 17 550 eurų (15 000 svarų). Šiek tiek naujesni, 2017-2018 metų modeliai, kainuos 19 890-23 400 eurų (17 000–20 000 svarų), priklausomai nuo būklės ir pardavėjo.

Eksploatacijos sąnaudos

PHEV versija deklaruoja įspūdingą 1,6 l/100 km sąnaudas (176,6 MPG) ir tik 37 g/km CO₂ emisiją, tačiau realiomis sąlygomis vidutinės sąnaudos siekia apie 5,9 l/100 km (40 MPG). Vien benzino varikliu varomas modelis naudoja vidutiniškai apie 6,8 l/100 km (34,4 MPG). Taupiausias – 1,7 l dyzelinis variantas: teoriškai jo sąnaudos siekia 4,2 l/100 km (67,3 MPG), o CO₂ išmetimas – 110 g/km. Vis dėlto tikros sąnaudos šiek tiek didesnės ir nusileidžia geriausiems konkurentams.

Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų – brangesni tie, kurie išskiria daugiau taršos ar yra senesnių metų gamybos.

Kia naujiems automobiliams suteikia net septynerių metų garantiją, kuri galima perleisti naujam savininkui. Kiekvienų metų techninis aptarnavimas kainuoja apie 233 eurus už paprastą, ar 350 eurų už pilną aptarnavimą (atlikus Kia servise). Kai kurie naudoti automobiliai gali turėti iš anksto apmokėtą Care-3 ar Care-5 paslaugų paketą, kuris ženkliai sumažina priežiūros išlaidas pirmaisiais metais.

Rekomendacijos perkančiajam

Jei ieškote elektromobilio, PHEV versija gali būti tinkamas pasirinkimas dažnai važinėjant trumpus atstumus ir turint galimybę įkrauti bateriją namuose ar darbe. Vis dėlto, kasdienėms ir ilgesnėms kelionėms paprastesnis sprendimas – 1,7 l dyzelinis variklis. Rinkitės komplektaciją „2“ – čia surasite visas pagrindines komforto ir saugumo funkcijas, nebent pasitaikys ypatingai gerai įvertintas „3“ modelis su dar daugiau priedų.

Kokie konkurentai?

Tarp alternatyvų – Ford Mondeo. Tai patikimas šeimos automobilis, turintis erdvų saloną ir bagažinę, tačiau naujausios kartos modeliai nebe tokie smagūs vairuoti kaip anksčiau.

Kitas konkurentas – Skoda Superb. Šis modelis išsiskiria komfortu, labai erdviu galiniu salonu ir milžiniška bagažine – jei ieškote maksimalaus praktiškumo ir patogumo, jis taps rimtu konkurentu Optimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *