„Kia Optima Sportswagon“ (nuo 2016 m.) apžvalga

„Kia Optima Sportswagon“ (nuo 2016 m.) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Kia Optima Sportswagon – naudotas modelis, kuris Lietuvos rinkoje vis dažniau patraukia pirkėjų dėmesį. Anksčiau dar gana nežinomas prekės ženklas, dabar Kia jau stipriai įsitvirtinusi tarp populiariausių prekių ženklų Lietuvoje. Kuo išskirtinis naudotas Optima universalas ir ką reikia žinoti prieš svarstant šį modelį?

Bendra apžvalga

Kia Optima Sportswagon siūlo erdvią saloną ir nemažą bagažinę, tačiau komfortas ir vairavimo malonumas čia kiek atsilieka nuo pagrindinių konkurentų. Jeigu svarbiausi jums praktiškumas, komplektacija bei patikimumas, šis universalas gali būti vertas dėmesio.

Pliusai

  • Erdvus salonas tiek priekyje, tiek gale
  • Didelė ir patogi bagažinė su žema pakrovimo grindų linija
  • Komplektacija dažnai pranoksta panašios klasės konkurentus net bazinėje įrangoje

Minusai

  • Tobulintinas triukšmo izoliavimas, ypač važiuojant dyzelinu
  • Mažesnis vairavimo malonumas ir komfortas lyginant su kai kuriais konkurentais
  • Pakaba miesto gatvėse kartais būna kietoka

Modelio variklių pasirinkimas ir įranga

Lietuvos rinkoje Optima Sportswagon dažniausiai galima rasti su 1,7 litro dyzeliniu varikliu (102 kW/139 AG), 2,0 litro benzininiu arba benzininiu-elektriniu (plug-in hibridiniu) agregatu. Visos versijos – tiek dyzelinės, tiek benzininės – pasižymi sklandžiu darbu, tačiau dyzelinis variklis yra kiek garsesnis ir perduoda vibracijas į saloną.

Bazinės komplektacijos („2“ lygio) automobilyje paprastai rasite dviejų zonų klimato kontrolę, tempomato funkciją, automatiškai susilankstančius šoninius veidrodėlius, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, galinio vaizdo kamerą, odine apdaila puoštą vairą bei pavarų svirtį. Aukštesnės komplektacijos modeliuose („3“ lygio) montuojami 18 colių ratlankiai, dalinai eko odos sėdynės, patobulinta garso sistema, elektriškai reguliuojama vairuotojo sėdynė, šildomos priekinės sėdynės ir vairas, eismo juostos asistentas bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

Važiavimas ir komfortas

Optima SW miestui labiau tinka nei ilgoms, aktyvioms kelionėms greitkeliais – vairavimo savybės čia kiek nuosaikesnės. Vairo reakcija gana neutrali, o kelio pojūtis per vidurį nėra labai tikslus. Nors miesto duobėse ir nelygumuose pakaba gali smarkiau reaguoti, užmiestyje automobilis tampa pastebimai komfortiškesnis.

Benzininiai varikliai pasižymi tolygumu, tačiau 2,0 litro „T-GDi“ versija nėra pati ekonomiškiausia. Hibridinis variantas stebina žemomis emisijomis ir ekonomiškumu mieste, tačiau aukštesnių greičių režimu galingumo pritrūksta. Realiomis sąlygomis hibrido vidutinės sąnaudos svyruoja apie 7 litrų 100 kilometrų, o dyzelinis variklis išlieka optimalus pasirinkimas ilgoms kelionėms – jo sąnaudos siekia apie 4,4 litro 100 kilometrų.

Vietos ir praktiškumo įspūdžiai

Optima SW pasižymi puikia erdve – ir priekyje, ir gale patogiai įsitaisys aukšto ūgio keleiviai, o nugaros sėdynėje be vargo keliaus net trys žmonės. Bagažinė – didelė, su žema kraunama grindų linija ir be slenksčio, o tai praverčia kraunant sunkesnius daiktus.

Salono apdailos medžiagos nevienodos kokybės – gausu ir kietesnių plastiko paviršių, tačiau dažniausiai naudojamos vietos padengtos švelnesne apdaila. Vairuotojui patiks patogi sėdėsena, reguliuojamas vairas bei aiškiai išdėstyti valdikliai. Infotainment sistema – spalvotas 7 arba 8 colių ekranas (priklausomai nuo komplektacijos) – yra ryškus ir patogus naudojimui.

Ekonomiškumas, priežiūra ir eksploataciniai kaštai

Lietuvoje perkant naudotą Optima Sportswagon, 2016 metų modeliai prasideda nuo maždaug 16 380 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir ridos. 2016–2017 metų automobilių kainos su maža rida ir pilna aptarnavimo istorija gali siekti 17 550–19 890 eurų.

Degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio – hibridinis modelis gamintojo duomenimis turėtų vidutiniškai sunaudoti tik 1,4 litro 100 kilometrų ir į aplinką išmesti 33 g/km CO₂, tačiau realybėje pasiekti tokių rodiklių sudėtinga. Benzininė versija vidutiniškai sunaudoja apie 6,8 litro 100 kilometrų, o ekonomiškiausias išlieka dyzelinis variantas su 4,4 litro 100 kilometrų sąnaudomis ir 113 g/km CO₂ emisija.

Kiekvienam automobiliui Lietuvoje taikomas metinis taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Priežiūros kaštai – taip pat racionalūs: kasmetinis techninis aptarnavimas kainuoja apie 233 eurus už smulkų ir 350 eurų už didesnį aptarnavimą (benzininėms versijoms). Kai kurie automobiliai gali būti su gamintojo paslaugų paketais, kurie garantuoja fiksuotą priežiūros kainą keliems metams iš anksto.

Kuris Optima universalas geriausias pasirinkimas?

Jei nesate pasiryžę dažnai krauti automobilio iš tinklo, praktiškiausias pasirinkimas išlieka dyzelinis Optima SW. Jis pasižymi gerais realiais degalų sąnaudų rodikliais ir tinkamai subalansuotu pajėgumu kasdienėms kelionėms. Optimalus pasirinkimas – „2“ komplektacijos automobilis, nes jau standartiškai gaunate visą pagrindinę komforto ir saugumo įrangą.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

Tarp konkurentų bene ryškiausiai išsiskiria Skoda Superb universalas – jis siūlo įspūdingo dydžio saloną ir vieną didžiausių bagažinių klasėje. Be to, Superb puikiai valdomas ir gerai sukomplektuotas.

Dar vienas vertas dėmesio variantas – Volkswagen Golf universalas, kuris, nors ir šiek tiek mažesnis, pasižymi puikia surinkimo kokybe, komfortu ir ganėtinai erdvia bagažine lyginant su klasės konkurentais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *