Kia Optima Sportswagon PHEV (nuo 2017 m.) apžvalga

Kia Optima Sportswagon PHEV (nuo 2017 m.) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Dideli ir talpūs universalai su iš tinklo įkraunama hibridine sistema (PHEV) automobilių rinkoje – dar tikra retenybė, ypač kai kalbame apie naudotus modelius. Daugiausia jų siūlo brangesni gamintojai, tačiau yra ir praktiškas bei prieinamesnis variantas – naudotas „Kia Optima Sportswagon” su PHEV. Tai puikus pasirinkimas ieškantiems ekonomiško ir talpaus automobilio su moderniomis technologijomis Lietuvoje.

Privalumai

  • Įspūdingas erdvumas
  • Gausi įranga
  • Patogi, funkcionali salono aplinka
  • Konkurencinga elektrinė rida

Trūkumai

  • Netikslus vairo jausmas
  • Savitai jaučiamas stabdžių pedalas dėl regeneracijos
  • Nelygių miesto gatvių poveikis važiuoklei žemas greitis sumenkina komfortą

Pagrindiniai techniniai duomenys

Po kapotu – 2,0 l, 154 AG benzininis variklis ir 67 AG elektros motoras. Abu kartu užtikrina gerą dinamiką, ypač įvertinant didesnį hibridinį universalą. Svarbiausia šio modelio savybė – elektrinė rida: pilnai įkrovus galima įveikti iki 53 km. Kraunant įprastu elektros lizdu, procesas užtruks 4–6 val., o iš dedikuotos sieninės stotelės – 2–3 val.

Važiavimo patirtis

Pagrindinis šio hibridinio universalo akcentas – galimybė keliauti beveik be išlaidų degalams, ypač jei dažnai kraunate bateriją. Oficialių bandymų duomenimis, „Optima Sportswagon PHEV“ vidutinės sąnaudos siekia 1,4 l/100 km, tačiau realybėje su nuolat kraunama baterija galite pasiekti ir apie 5,9 l/100 km ar net geresnį rezultatą, priklausomai nuo važiavimo stiliaus ir atstumo, nuvažiuojamo elektra.

Automobilis puikiai laikosi posūkiuose, nors papildomas baterijų svoris šiek tiek sušvelnina valdymo aštrumą. Vairo reakcija nėra labai tiksli, o stabdymas reikalauja priprasti dėl jėgos atsistatymo sistemos.

Komfortas ir erdvė

Išskirtinis šio modelio privalumas – erdvė. Priekyje vietos daug, o gale patogiai įsitaisys ir aukštesni keleiviai. Tilps ir trys suaugusieji. Skirtingai nei sedanas, universalas išsaugo praktiškai tą patį bagažo tūrį, tad didesni daiktai čia – ne problema. Viduje dominuoja tiek švelnios, tiek kietesnės, bet patvarios plastiko detalės, patogi sėdėsena bei funkcionalus, intuityvus valdymo skydelis.

Didelis pridėtinis pliusas – gausi standartinė įranga: LED žibintai, parkavimo jutikliai priekyje ir gale, atbulinės eigos kamera, dalinai dirbtinės odos sėdynės bei komforto ir saugumo papildymai: elektra valdomos sėdynės, šildomi priekiniai krėslai ir vairas, kelio ženklų atpažinimas, aklosios zonos stebėjimas, automatinis stabdymas kritinėse situacijose, eismo juostos laikymosi pagalba.

Eksploatacija ir išlaidos

Naudoto „Kia Optima Sportswagon PHEV“ kainos prasideda nuo maždaug 25 740 eurų (už ankstesnių metų modelius) ir siekia apie 29 250–30 420 eurų už beveik naują automobilį.

Bendrai eksploatuojant ir dažnai kraunant automobilį, išlaidos degalams bus mažos. Techninė priežiūra nesiskiria nuo kitų modelių ir jį, kaip ir kitus, galima aptarnauti pagal gamintojo paslaugų planą. Lietuvoje elektromobilio ar PHEV taršos mokestis bus apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro rūšį bei pirmos registracijos metus. Dėl žemų emisijų, naudojant PHEV režimą, taršos mokesčio suma priklausys nuo realios eksploatacijos.

Kokį modelį rinktis?

„Kia Optima Sportswagon PHEV“ siūlomas tik su viena jėgos agregato kombinacija ir įranga, todėl pasirinkimas paprastas. Ieškantiems patikimo, komfortiško ir gerai įrengto universalo su hibridine sistema, šis modelis – racionalus sprendimas.

Pagrindiniai konkurentai

Tik nedaugelis naudotų PHEV universalių modelių gali prilygti „Optima Sportswagon“ erdve ar įranga. Volvo V60 hibridas – kiek kitokio tipo automobilis, nes čia hibridui panaudojamas didesnis dyzelinis variklis, o bagažo skyrius mažesnis bei variklis ganėtinai triukšmingas. Volkswagen Passat GTE pasižymi panašiu erdvumu, bet naudotų pasirinkimas itin ribotas, tad jų kaina didesnė. Ieškantiesiems prabangesnio įvaizdžio galima pasidairyti į Mercedes C klasės hibridinį universalą, tačiau jie dažnesni tarp senesnių modelių ir kainuoja šiek tiek daugiau, nors skirtumas nėra ryškus.

Apibendrinant galima teigti: „Kia Optima Sportswagon PHEV“ – išskirtinis pasirinkimas norintiems talpaus, ekonomiško ir visapusiškai pritaikyto naudotam automobiliui, kuris atitiks tiek šeimos poreikius, tiek kasdienį miesto vairavimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *