Kintamosios srovės generatoriaus diržo keitimas „pasidaryk pats“.

Kintamosios srovės generatoriaus diržo keitimas „pasidaryk pats“.

Dauguma vairuotojų stengiasi sumažinti savo automobilio priežiūros išlaidas. Automobilis yra sudėtingas įrenginys, reikalaujantis daugelio sričių žinių. Nepaisant to, yra nemažai darbų, kuriuos, nereikalaujant esminių žinių, galima atlikti savarankiškai. Vienas iš tokių darbų yra kintamosios srovės generatoriaus diržo arba priedų diržo keitimas. Šis darbas negali būti vadinamas paprastu, o prieinamu. Be to, tai leidžia ištirti automobilio variklio skyrių.

Prieš pradėdami dirbti, turite įsitikinti, kad reikia pakeisti generatoriaus diržą. Tam yra du variantai. Pirmasis yra vizualinis patikrinimas. Jei diržas turi pažeidimo požymių, jį privaloma nedelsiant pakeisti be jokių išlygų ar sąlygų. Antrasis variantas yra pakeisti diržą atliekant planinę techninę priežiūrą. Kartu atliekama ir vizualinė apžiūra bei priimamas sprendimas pakeisti diržą ar tolimesnę jo eksploataciją.

Reikia atsiminti, kad kintamosios srovės generatoriaus diržą reikia apžiūrėti vizualiai, kai variklis išjungtas ir, pageidautina, nuimtas akumuliatoriaus gnybtas.

Nusprendę pakeisti diržą, turite jį įsigyti. Turite nusipirkti tokio pat dydžio ir tipo diržą.

Generatoriaus diržo keitimo procedūra:

Pirma, atlaisviname vietą ir suteikiame prieigą prie diržo. Kai kuriais atvejais gali prireikti nuimti rato ir sparno apsaugą, o kai kuriais atvejais – karterio apsaugą.

Tada atleiskite diržo įtempimą. Norėdami tai padaryti, atlaisvinkite įtempiklio veržlę (varžtą). Paprastai įtempiklis yra apvalios formos, pagamintas ritinėlio pavidalu ir nustatomas grynai intuityviai apžiūrint diržą. Atrodo, kad įtempiklis stumia diržą.

Prieš nuimant generatoriaus diržą, reikia viską atidžiai apžiūrėti ir atsiminti, o dar geriau – nubraižyti (galima nufotografuoti mobiliuoju telefonu), kaip jis buvo išdėstytas ir prie kokių elementų užsikabina. Labai dažnai vienas diržas vienu metu varo kelis agregatus.

Diržas nuimtas. Dabar lyginame du diržus ir įsitikiname, kad jie yra identiški. Jei viskas tinka, vietoje senojo uždėkite naują diržą, kartodami montavimo modelį. Jei padarysite klaidą, pasekmės gali būti skirtingos. Taip gali nutikti dėl netinkamo komponentų ir mazgų veikimo arba gali būti sugadinta transporto priemonė.

Diržo įtempimo laipsnis reguliuojamas įtempikliu. Paprastai diržas laikomas teisingai sumontuotu, jei jis neviršija 1–1,5 cm.

Baigę montuoti ir įtempę diržą, įsitikinkite, kad variklio skyriuje neliko pašalinių daiktų.

Iš naujo įdiekite visus pašalintus elementus. Iš naujo prijunkite akumuliatorių, jei jis buvo atjungtas, ir patikrinkite atliktą darbą. Norėdami tai padaryti, turite užvesti variklį ir įjungti visą borto elektros tinklą. Jei esant maksimaliai apkrovai, diržas nešvilpia, nekyla papildomo triukšmo, o apšvietimas neblėsta, vadinasi, diržas gerai įtemptas.

Kaip papildomas patarimas gali būti pateiktos dvi rekomendacijos. Jei nesate tikri savo jėgomis, nesiimkite nepažįstamo darbo. Jei vis dėlto nuspręsite tai atlikti, gerai tam pasiruoškite ir nepamirškite aptarnaujamo automobilio naudojimo vadovo, kuriame turėtų būti nurodytos konkrečios jūsų transporto priemonės konstrukcijos ypatybės.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *