Automobiliui kenkia ne tik stiprūs šalčiai, bet ir aukšta temperatūra yra tikras jo stiprumo išbandymas. Vasarą automobiliui reikia skirti ypatingą dėmesį, visų pirma, siekiant išvengti daugelio įprastų gedimų.
Reikia nepamiršti, kad automobilio saloną vienas pirmųjų nukenčia karštis, jei jis paliekamas saulėje 3-4 valandas.
Dėl to prietaisų skydelyje esantis plastikas gali suminkštėti ir net įtrūkti, gali sugesti elektros prietaisai. Todėl būtina vengti „saulėgrįžos“. Yra keletas būdų – statyti automobilį į karščiui nepasiekiamas vietas, tamsinti langus, ant langų naudoti apsauginį dangtelį ar užuolaidas, ant priekinio stiklo sumontuoti atspindintį ekraną.
Praktika įrodė, kad naudojant bent vieną iš išvardytų metodų arba kelis iš karto žymiai sumažėja aukščiau išvardyta rizika. Kaitinančios saulės spinduliai gali sugadinti ne tik interjero elementus, bet ir dažus, kurie dėl aukštos temperatūros tiesiog perdega: reikia nepamiršti nuplauti net menkiausią užterštumą. Jei to nepadarysite, dažai išbluks netolygiai, o automobilio paviršiuje atsiras dėmių, kurios krenta į akis.
Vairuojant automobilį negalima leisti temperatūros pokyčių. Pavyzdžiui, susmukote į kėdę ir, kiek atgavę kvapą nuo karščio, nusprendėte gerai atvėsti, pūsdami šaltą orą ant priekinio stiklo. Nedaryk to! Priešingu atveju karšto ir šalto stiklo kontaktas gali įtrūkti. Viską darykite pagal šią schemą: pirmiausia atvėsinkite orą salone ir tik po kelių minučių įjunkite kondicionierių visu pajėgumu.
Tokių pasekmių galite išvengti pataisę mikro įtrūkimus arba įdėję naują priekinį stiklą. Ir dar du vertingi patarimai. Pasitaiko, kad automobilio radiatorius „užverda“. Taip nutinka ne tiek nuo karščio, kiek dėl to, kad radiatoriaus elementai užsikimšę šiukšlėmis. Išsiruošus į kelionę, būtina stebėti variklio, tiksliau, aušinimo sistemos būklę, kitaip gali tekti brangiai atlikti kapitalinį remontą.
Nepatingėkite su savimi nešiotis distiliuoto vandens ar antifrizo, kurį galite papildyti, jei pakeliui nutekėjo aušinimo skystis. Ir pasirūpink savo stabdžiais. Vasarą jie ypač jautrūs ir linkę lūžti. Paprastai tai įvyksta dėl trinties elementų perkaitimo, taip pat dėl stabdžių skysčio virimo. Atminkite, kad tokius gedimus dažniausiai sukelia važiavimas kalnų keliais, kur avaringumas yra ypač didelis.
Specialistai mano, kad norint išvengti tokių problemų, reikėtų naudoti kokybiškas, o ne pigias importines dalis. Kad stabdžiai neperkaistų, sankabos išjungti nereikia, reikėtų naudoti stabdymą varikliu. Stabdžių skystį būtinai keiskite kas dvejus metus. Tai sumažina greito užvirimo riziką.