Lexus LX Overtrail – prabangiausias Toyota visureigis

Lexus LX Overtrail – prabangiausias Toyota visureigis

Man patinka Toyota visureigiai, tačiau šįkart buvau nusiteikęs skeptiškai. Pradinė 2025 Lexus LX700h Overtrail kaina siekia 115 350 eurų – kaip toks modelis gali pateisinti net 42 000 eurų kainos skirtumą lyginant su puikiuoju GX550 Overtrail? Ar tikrai jis vertas šios sumos? Po dienos bekelėje supratau, kad klausimas buvo ne tas.

Šis automobilis yra artimiausias tradiciniam visureigiui Land Cruiser, kurį dabar galima įsigyti JAV. Nors oficialiai vadinamas Lexus LX, iš tikrųjų jis priklauso Land Cruiser giminei. Toyota yra pristatę naują Land Cruiser modelį JAV, tačiau tai iš esmės 250 serijos Prado, sukurta kaip lengvesnė pagrindinio Land Cruiser alternatyva. GX taip pat remiasi 250 serija, o LX – 300 serija, kuri labiausiai atitinka tikrąjį modelį.

Trumpa techninė informacija

  • Variklis: Dvivietis turbokompresorinis 3,4 litro V6 hibridas
  • Galia: 457 AG / 790 Nm
  • Vidutinės degalų sąnaudos: 12,3 l/100 km mieste / 10,7 l/100 km užmiestyje / 11,8 l/100 km bendrai
  • Bazinė kaina / bandyta versija: 115 350 eurų / 118 010 eurų

Lankantis šiaurės rytų bekelės centre Ellenville, Niujorke, LX700h išriškėjo kaip ypatingas visureigis. Objektyviai sunku rasti racionalų argumentą už LX, lyginant su GX, tačiau galbūt tame ir esmė.

Lexus šiame modelyje atrinko geriausias naujųjų Toyota visureigių technologijas. Kombinuota pavara – dviejų turbinų 3,4 litro V6 ir elektrinis variklis, kartu išvystantys 457 AG ir 790 Nm sukimo momentą, nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara su pavarų dėže sumažintai eigai, aktyvios pakabos aukščio reguliavimo sistema, adaptyvūs amortizatoriai ir naujausios Toyota sukurtos bekelės kontrolės sistemos.

Pasirinkus Overtrail komplektaciją, LX dar stipriau primena Land Cruiser – jis turi 84 cm skersmens padangas, užrakinamus priekinius, centrinius ir galinius diferencialus, taip pat patvarų metalinį apatinį skydą. Tačiau lyginant su GX, LX turi mažesnius atakos, išvykimo ir posūkio kampus. Taip pat priekyje sumontuotos palipimo plokštės, kurios palengvina įlipimą, tačiau sumažina pravažumą per akmenis. Šis modelis neturi GX modeliui būdingos išmanios elektroninės pakabos e-KDSS, reguliuojančios stabilizatoriaus standumą.

Maniau, kad didesnis LX nusileis GX, tačiau vyresnysis brolis nustebino savaip. Reikia pripažinti, kad ne viską galima įvertinti paprastais skaičiais ar specifikacijomis.

Pagrindiniai privalumai

  • Didžiulis pravažumas bekelėje
  • Puiki hibridinė pavara
  • Modelis kuriamas kaip Land Cruiser

Galinga pavara iškart palieka įspūdį. Sudėtinguose, siauruose ir akmenuotuose ruožuose reikia absoliutaus tikslumo, o tai dažnai būna sunku pasiekti su hibridine sistema. Pagalvokite patys: vidaus degimo variklis ir elektrinis variklis veikia skirtingai, prie to pridedant dešimties pavarų dėžę bei sumažintą pavarą. Teoriškai kiekvieną kartą pagreitėjant ar stabdant automobilis turėtų elgtis skirtingai, tačiau čia viskas vyksta sklandžiai.

Net būna akimirkų, kai laikant pastovų akceleratoriaus ar stabdžio stiprumą automobilis persijungia iš elektrinio į hibridinį režimą, bet ratai gauną tą patį sukimo momentą. Technologiškai tai įspūdinga, net daugiau nei elektriniam bekelės automobiliui, nes pastarajame yra tik vienas energijos šaltinis.

Dažniausiai galima tiesiog perkelti LX700h per kliūtis minimaliai spaudžiant akceleratorių – momentinis sukimo momentas tam padeda. O papildoma Toyota bekelės važiavimo režimų įranga leidžia lengvai įveikti bet kokį sudėtingą paviršių. Traukos lentų prireikė tik tada, kai padangos visiškai užsitepė šlapiu moliu – tokiomis sąlygomis užstrigs net ir pats pažangiausias visureigis.

Dar labiau stebina pakabos darbas. AHC sistema turi kelis aukščio nustatymus, tačiau nuolat koreguojasi pagal važiavimo sąlygas. Ši sistema ypač įdomi, nes prabangių bekelės visureigių pasaulyje dažniau naudojama oro pakaba. AHC nesuteikia tokio minkšto važiavimo, bet Toyota tvirtina, kad ji patikimesnė – oro pakaba gali būti lengvai pažeidžiama sunkioje bekelėje. Hidraulika čia dalinai atlieka spyruoklių ir amortizatorių funkciją.

Pagrindiniai trūkumai

  • Kaina gerokai aukštesnė už GX
  • Kietesnė važiuoklė asfaltu

AHC sistema leidžia išvengti papildomos ar atjungiamos stabilizatoriaus juostos, nes ritimosi standumas keičiamas hidrauliškai. LX700h Overtrail gale stabilizatoriaus visai nėra. Todėl šis modelis pasižymi tiek dideliu prošvaisumu, tiek išskirtiniu ratų judrumu.

Važiuojant per NORA trasos Pucker Ridge akmeninį ruožą, kur ašys stipriai persikrypsta, LX700h lengvai įveikė kliūtį. Vietinis instruktorius ir aš, jau bandęs ne vieną visureigį šioje trasoje, įskaitant GX, likome nustebę.

Pastebėtina dar viena detalė – Land Cruiser paveldas. Toyota hibriduose dažniausiai nėra atskiro starterio ir generatoriaus, nes jų funkcijas atlieka pati hibridinė sistema. Čia, paprastumo dėlei, įmontuotas rezervinis starteris ir generatorius. Net jei netikėtai sugestų hibridinė sistema, vis tiek būtų galima važiuoti toliau.

Būtent šis požiūris „ištrauks iš bet kur“ ir suteikia LX700h išskirtinumą. Vairuotojai patiki savo gyvybes Land Cruiser modeliui, ir šis pasitikėjimas dar labiau sustiprinamas žinant, kad vairuojate itin patvarų automobilį.

Važiuojant asfaltu, LX700h negali prilygti tokiems modeliams kaip Range Rover ar mažiau bekelės orientuotiems konkurentams – BMW X7, Cadillac Escalade ar Mercedes-Benz GLS. Ant didesnio greičio važiavimas tampa kiek kietesnis, ypač gale, kur stipriai jaučiamas elektros baterijos svoris. Hibridinės sistemos privalumai čia ne tokie ryškūs kaip būtų galima tikėtis – greitėjimas puikus, automobilis tikrai galingas, tačiau degalų sąnaudos sumažėja nežymiai.

Vis dėlto LX700h Overtrail nepaiso logikos taisyklių. Veikiausiai Lexus neparduos daug šios komplektacijos modelių, tačiau tie, kurie įsigys, gaus unikalų ir nepriekaištingos kokybės įrankį. GX – logiškesnis sprendimas: jis toks geras, kad praktiškai naikina LX prasmę. Tačiau būtent šis modelis turi kažką išskirtinio.

Lexus čia pristato savo Mercedes G-klasės alternatyvą – galbūt ir nepraktišką, bet jei gali – verta. Ar verta mokėti 42 000 eurų daugiau nei už GX Overtrail? Tik jei jums tai svarbu.

2025 Lexus LX700h Overtrail techniniai duomenys

  • Variklis: Dvivietis turbokompresorinis 3,4 litro V6 hibridas
  • Galia: 457 AG / 790 Nm
  • Pavarų dėžė: 10 laipsnių automatinė
  • Pavaros tipas: visų varančiųjų ratų
  • Vidutinės sąnaudos: 12,3 l/100 km mieste / 10,7 l/100 km užmiestyje / 11,8 l/100 km bendrai
  • Sėdimų vietų skaičius: 7
  • Bagažo tūris: 205 l / 878 l / 1 768 l
  • Svoris: 2 812 kg
  • Didžiausia vilkimo galia: 3 628 kg
  • Prošvaisa: 20,6 cm
  • Atakos kampas: 23 laipsniai
  • Išvykimo kampas: 21 laipsnis
  • Posūkio kampas: 21 laipsnis
  • Bazinė kaina: 115 350 eurų
  • Bandyto modelio kaina: 118 010 eurų
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *