Mazda 2 (nuo 2015 m.) apžvalga

Mazda 2 (nuo 2015 m.) apžvalga

Naudotas „Mazda 2“ hečbekas išsiskiria tuo, kad stengiasi likti ištikimas klasikiniam mažų miesto automobilių principui. Nors daugelis konkurentų jau seniai pasirinko naujoviškesnius sprendimus, pavyzdžiui, mažalitražinius benzininius variklius su turbokompresoriumi ar visiškai hibridines sistemas, „Mazda 2“ išlieka ištikima standartinei atmosferinei konstrukcijai ir paprastumui.

Pagrindiniai bruožai

Nuo 2015 metų modelio pasirodymo, „Mazda 2“ buvo komplektuojama su 1,5 l darbinio tūrio benzininiais varikliais. Tai atmosferiniai varikliai, be turbinų, nors nuo 2019 metų atnaujinimo modeliai turi ir lengvosios hibridinės sistemos elementų (e-Skyactiv G). Tikėtis visiškai hibridinės technologijos čia neverta – šią savybę galima būtų sutikti tik „Mazda 2 Hybrid“, kuri iš tikrųjų yra perženklinta „Toyota Yaris“ ir nėra siejama su šiame apžvalgoje aptariamu modeliu.

Benzininių variklių galia – 74 AG, 89 AG arba 113 AG. Dėl šių parametrų „Mazda 2“ popieriuje atrodo greitesnė, nei yra iš tiesų: kad automobilis pradėtų sparčiau judėti, tenka sukti variklį į aukštesnius sūkius, todėl norint dinamiškiau važiuoti, dažnai teks perjunginėti pavaras.

Važiavimo ypatumai

Važiuojant miesto ritmu, „Mazda 2“ pasižymi tvirtu valdymu ir pakankamai tvirta važiuokle, kuri neblogai sugeria kelio nelygumus. Tačiau pasukimo tikslumas ir vairavimo pojūtis nusileidžia kai kuriems konkurentams. Nors automobilis stabilus posūkiuose ir užtikrintai laikosi kelio, sportiškumo ar komforto pojūčio čia gali ir pritrūkti – pavyzdžiui, „Fiesta“ ar „Polo“ šių savybių turi daugiau. Geras dalykas tas, kad mechaniškai pavarų perjungimas yra malonus ir aiškus, todėl aktyvus vairuotojas įvertins trumpą ir tikslią pavarų svirties eigą. Norintys automatinės pavarų dėžės turi ir tokią galimybę.

Salonas ir įranga

Viduje „Mazda 2“ stebina apdailos kokybe – čia panaudota nemažai kokybiškų, minkštų medžiagų, o oda aptrauktas vairas ir pavarų svirtis suteikia prabangos pojūtį. Priešingai nei kai kurie konkurentai, svarbiausi valdikliai nėra paslėpti touchscreene – klimato kontrolę ir pagrindinius meniu galima valdyti fiziniais mygtukais ir ratuku. 7 colių lietimui jautrus ekranas yra lengvai valdomas ir patogus naudoti, o pačiame ekrane informacija pateikta aiškiai ir apgalvotai.

Įprastai naudotų automobilių rinkoje dominuoja SE-L komplektacijos automobiliai – jie turi viską, ko reikia komfortiškam naudojimui: DAB radiją, „Bluetooth“, USB jungtį, klimato ir kruizo kontrolę, eismo juostos palaikymo sistemą. Sport komplektacija pasižymi sportiškesne išvaizda, o GT Sport siūlo dar aukštesnį komfortą su atbulinės eigos kamera, šildomomis sėdynėmis, projekciniais ekranais ir šildomu vairu.

Praktiškumas ir erdvė

Daugeliui pirkėjų svarbus klausimas yra praktiškumas. Galinės sėdynės ir bagažinė nėra tarp didžiausių klasėje – čia „Mazda 2“ nusileidžia kai kuriems konkurentams. Vis dėlto visos penkių durų versijos jau nuo gamyklos yra standartinės, tad įlipti ir išlipti bus patogu ir keleiviams gale.

Eksploatacinės išlaidos

Kaina naudotų automobilių rinkoje

Norint įsigyti tvarkingą 2015 metų gamybos naudotą „Mazda 2“, minimalus biudžetas turėtų siekti apie 7020 eurų. Už gerokai atnaujintą 2019 metų modelį reikės mokėti nuo 12 870 eurų. Naujausio modelio pasiūla naudotų automobilių rinkoje dar labai ribota.

Ekonomiškumas

  • 1,5 l dyzelinis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 3,4 l/100 km (pagal senesnius bandymus), tačiau realiomis sąlygomis tai pasiekti sudėtinga.
  • 74 AG benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja 4,8 l/100 km.
  • 89 AG versija – ekonomiškesnė, vidutinės realios sąnaudos: 4,7 l/100 km.
  • 113 AG variantas sunaudos kiek daugiau – apie 5 l/100 km.

Taršos mokestis Lietuvoje

Automobilio metinį taršos mokestį lemia pirmosios registracijos metai, kuro tipas ir CO₂ emisija. „Mazda 2“, ypač su ekonomiškais varikliais ar dyzeliu, pasižymi gana nedideliais CO₂ išmetimais, todėl taršos mokestis dažniausiai išlieka prie žemesnių ribų. Tikslias sumas galima pasitikrinti pagal CO₂ rodiklius registruojant arba perkeliant automobilį LR teritorijoje.

Draudimas ir priežiūra

Dauguma „Mazda 2“ versijų patenka į žemus draudimo grupių lygius, todėl draudimo kaina turėtų būti nedidelė. Reguliari techninė priežiūra kainuoja kiek daugiau nei kai kuriems populiariems modeliams, tačiau bendros sąnaudos nėra didelės. Pilną trejų metų techninės priežiūros planą galima įsigyti už apie 818 eurų.

Ką rinktis – variklis ir komplektacija

Geriausia variklio versija

Iš trijų benzininio 1,5 l variklio galios variantų, optimalus pasirinkimas – 89 AG. Jis ekonomiškesnis už 74 AG variantą ir siūlo daugiau dinamikos, nors realiomis sąnaudomis ir pirkimo kaina nenusileidžia galingesniam 113 AG, kuris taip pat brangesnis. Dyzelinė versija yra itin reta, tad dažniausiai svarstomi benzininiai variantai.

Komplektacijos pasirinkimas

Vienas geriausių kainos ir įrangos santykių – SE-L komplektacijoje. Joje rasite visas svarbiausias komforto ir saugumo funkcijas, tad papildomai investuoti į aukštesnes komplektacijas dažnai nėra būtina.

Populiariausias rinkos pasirinkimas: 1,5 l 89 AG benzininis variklis su SE-L komplektacija.

Alternatyvos

Tarp nedidelių automobilių „Ford Fiesta“ dažnai laikomas etalonu dėl vairavimo džiaugsmo, ekonomijos ir nepriekaištingo variklių pasirinkimo. „Seat Ibiza“ užtikrina azartišką vairavimą bei galingesnius variklius, tačiau vidaus kokybe nusileidžia „Mazda 2“. Kita vertus, pastaroji pasižymi patikimumu ir praktiškumu kasdienėje eksploatacijoje.

Apibendrinimas

„Mazda 2“ išliko ištikima klasikinio miesto automobilio archetipui, nesiūlo inovatyvių technologijų, tačiau pasižymi puikiu kainos ir kokybės santykiu. Šis modelis – ekonomiškas, patikimas bei patogus naudoti kasdien. Jį verta rinktis tiems, kas vertina tvirtą konstrukciją, paprastumą ir ekonomišką eksploataciją miesto sąlygomis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *