Mazda 5 (2005–2011 m.) vienatūrio apžvalga

Mazda 5 (2005–2011 m.) vienatūrio apžvalga

Ieškote šeimos automobilio, kuris pasižymėtų universalumu, erdve ir praktiniais sprendimais? Tuomet verta atkreipti dėmesį į naudotą Mazda 5. Šis universalus vienatūris gali nudžiuginti tiek vairuotoją, tiek keleivius sumaniai išplanuotu salonu, patogiomis galimybėmis persėdimui ir praktiškomis detalėmis.

Salono galimybės ir pritaikymas

Mazda 5 viduje rasite net septynias vietas susėsti. Antroje eilėje yra du pagrindiniai, plačiai slankiojantys sėdynių pagrindai bei kompaktiškesnė vidurinė sėdynė, kurios atlošas gali tapti patogiu porankiu arba būti nuleistas, kad būtų paprasčiau patekti į galines vietas. Trečios eilės sėdynes galima lengvai sulankstyti į grindis ir taip sukurti daugiau erdvės bagažui.

Apatinėje vidurinės sėdynės dalyje įrengta papildoma erdvė smulkiems daiktams. Išskirtinis Mazda 5 bruožas – šonuose slankiojančios galinės durelės. Jos itin praverčia ankštose stovėjimo aikštelėse, padeda įlipti vaikams ar vyresnio amžiaus žmonėms.

Privalumai ir trūkumai

Vienoje pusėje Mazda 5 vilioja šeimas erdviu salonu, kokybiškomis saugos sistemomis (pavyzdžiui, šešiais oro pagalvėmis), o vairuotojui – geru matomumu ir patogia vairavimo pozicija. Salone gausu sumaniai suplanuotų dėtuvėlių ir nišų smulkmenoms susidėti.

Lietuvoje aktualios išlaidos, pavyzdžiui, taršos mokestis, priklauso nuo modelio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pagaminimo metų. Šis mokestis gali skirtis tiek benzininiams, tiek dyzeliniams variantams, todėl planuojant biudžetą verta į tai atsižvelgti.

Tiesa, važiuojant pajusite tvirtesnę pakabą – važiuoklė gana standi, todėl kelio nelygumai pasijunta aiškiau. Be to, salone gali girdėtis daugiau kelio triukšmo nei kai kuriuose konkurentuose. Nors didžioji dalis apdailos kokybei priekaištų neturi, kai kurios plastiko detalės atrodo kiek paprastesnės.

Variklių pasirinkimas ir eksploatacija

Gyvybingumą Mazda 5 suteikia ne tik dizainas, bet ir vairavimo ypatumai. Automobilis pasižymi sportiškesniu valdymu ir lengvumu kelyje. Jei galvojate apie eksploataciją, verta paminėti skirtingus variklius. Benzininiai varikliai – 1.8 l (88 kW) ir 2.0 l (105 kW). 1.8 l sunaudoja vidutiniškai apie 6,6 l/100 km, o 2.0 l – 6,9 l/100 km. Pasirinkus dyzelinį variklį galima tikėtis dar mažesnių sąnaudų – apie 5,2 l/100 km.

Dyzeliniai variantai bus kiek brangesni įsigyti ir prižiūrėti, tačiau remonto kainos, lyginant su kitais tokio dydžio vienatūriais, yra vienos žemesnių. Draudimo išlaidos Lietuvoje priklauso nuo daugelio veiksnių, tačiau ir čia Mazda dažniausiai nesukelia didelių netikėtumų.

Rekomenduojami variantai

Nors bazinis 1.8 l benzininis variklis tinka ramiam važiavimui, dažnai pilnai apkrautas bus šiek tiek vangus. 2.0 l benzininis motoras pasižymi jau geresne dinamika ir traukos atsarga, tad jei dažnai tenka važiuoti su keleiviais ar kroviniu – jis bus žymiai patogesnis.

Geriausią balanso tašką Mazda 5 greičiausiai siūlo 2.0 l dyzelinis variklis (81 kW), kuris išsiskiria dideliu sukimo momentu (310 Nm) ir puikiu viduriniu režimu. Šiuo varikliu kasdienės kelionės bus ne tik ekonomiškesnės, bet ir dinamiškesnės, net jei automobilis bus pilnas.

Komplektacija ir įranga

Naudotų Mazda 5 pasirinkime dažniausiai sutinkamos trys įrangos versijos – TS, TS2 bei Sport. Net bazinis TS modelis paprastai turi šešias oro pagalves, nuotolinį centrinį užraktą, elektrinius priekinius langus, oro kondicionierių ir CD grotuvą. Aukštesnių komplektacijų modeliai gali pasiūlyti daugiau komforto ir modernių funkcijų.

Ką verta apsvarstyti?

Jei ieškote alternatyvų, atkreipkite dėmesį į kitus tos pačios klasės septynviečius šeimos automobilius – kiekvienas turi savų stiprybių ir silpnybių. Mazda 5 visgi išlieka puikiu pasirinkimu norintiems automobilio, kuris būtų tiek erdvus, tiek manevringas mieste.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *