Mazda RX-8 kupė (2003–2011) apžvalga

Mazda RX-8 kupė (2003–2011) apžvalga

Ieškant sportiško automobilio su išskirtinėmis vairavimo savybėmis už patrauklią kainą, dėmesio centre dažnai atsiduria naudotas Mazda RX-8 kupė. Šis modelis žinomas ne tik dėl savo sportiškumo, bet ir dėl kasdieniam naudojimui pritaikytų sprendimų. Jei norite sportinio automobilio, kuris nesugriautų biudžeto, verta atkreipti dėmesį būtent į RX-8.

Išskirtinis universalumas ir praktiškumas

RX-8 iš kitų kupė modelių išsiskiria būtent savo praktiškumu. Netikėtai išradingas dizainas leidžia šiam automobiliui turėti ketverias duris ir keturias pilnavertes sėdimas vietas – suaugusiems gale čia taip pat bus patogu. Tai reta savybė tokio tipo automobiliuose. Bagažinė taip pat pakankamai talpi kasdieniams poreikiams.

Sportinis charakteris kasdienybėje

Nuo pirmųjų akimirkų už vairo aišku, kad čia slypi daug daugiau nei įprastame kupė. RX-8 pasižymi labai tiksliu valdymu, puikia pusiausvyra posūkiuose ir stabilumu. Sportinio modelio pakaba mieste gali pasirodyti tvirta, bet ilgose kelionėse komfortas nustebins net reiklius vairuotojus.

Daugiau nei emocijos: įranga bei kokybė

Verta išskirti ir gausų įrangos paketą. Visi RX-8 modeliai turi lietus ratlankius, automatinį oro kondicionierių, elektrinius langus, patogiai reguliuojamas sėdynes, stabilumo kontrolę bei modernią garso sistemą su devyniais garsiakalbiais. Surinkimo kokybė – aukšto lygio, o ilgaamžiškumas ir patikimumas – vieni stipriausių šio modelio argumentų.

Išlaidų niuansai

RX-8 iš antrų rankų dažnai laikomas itin pažangiu pirkiniu vertinant kainos ir gaunamų savybių santykį. Vis dėlto, išlaikymo kaštus reikėtų vertinti kritiškai. Nauji šie automobiliai kainavo daugiau nei 23 400 eurų, tad naudotų kainos vis dar išlieka palyginti aukštos, ypač už gerai išlaikytus modelius. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad šio automobilio išlaikymas – ne pats pigiausias tarp sportinių kupė.

  • Degalų sąnaudos: Unikalus 1,3 l rotorinis variklis – išskirtinis savo technologija, tačiau jis sunaudoja nemažai degalų. 228 AG versija vidutiniškai naudoja apie 11,2 litro/100 km, o 189 AG – apie 10,6 litro/100 km. Važiuojant sparčiau arba dažnai mieste, realios sąnaudos gali pasiekti ir 14 litrų/100 km.
  • Draudimas ir priežiūra: Dėl sportinio charakterio draudimas šiam modeliui kainuos daugiau nei įprastam automobiliui, o techninės priežiūros kaštai didesni lyginant su daugeliu konkurentų. Palyginus su panašiais sportiniais modeliais, priežiūros išlaidos vis dar išlieka konkurencingos.
  • Taršos mokestis: Pagal Lietuvoje taikomą tvarką, RX-8 dėl nemažų CO₂ emisijų priskiriamas aukštesnei taršos mokesčio kategorijai. Mokesčio dydis priklauso nuo kuro tipo, variklio CO₂ emisijos bei pirmos registracijos metų.

Kuris RX-8 yra geriausias pasirinkimas?

Visi RX-8 montuojami su ypatingu 1,3 litro rotaciniu varikliu, kuris vietoje įprastų cilindrų naudoja besisukančius rotorius. Toks variklis leidžia pasiekti aukštas apsukas ir išgauti daugiau galios iš kiekvienos pavaros. Svarbu žinoti, kad šią technologiją įprastai naudoja tik Mazda, todėl gamintojas ją puikiai tobulino daugelį metų.

Pirkėjui siūlomos dvi variklio versijos: galingesnė su 228 AG ir kiek nuosaikesnė – 189 AG. Abi – dinamiškos ir pasiūlys emocingą vairavimo patirtį, tačiau 228 AG versija pasižymi išskirtiniu sportiškumu, todėl tai dažnas mėgėjų pasirinkimas. Svarbiausia – kuris variantas bebūtų pasirinktas, nuvilti RX-8 nesugeba.

Kitos alternatyvos

Jeigu svarstote apie naudotą sportinio kupė pirkimą, RX-8 be jokios abejonės verta atsidurti sąrašo viršuje. Tačiau kartu rekomenduojama vertinti ir kitus konkurentus – nuo ištikimų klasikinių sportinių modelių iki naujesnių, ekonomiškesnių alternatyvų. Rinkoje yra keletas variantų, tačiau dėl išskirtinių savybių bei patirties už vairo RX-8 varžovai retai gali pasiūlyti tokį universalumo, emocijos ir kainos santykį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *