Mazda Tribute 4×4 – ar verta rinktis naudotą?
Bendra apžvalga
Pristatytas kaip prašmatnus visureigis, Mazda Tribute vis dėlto labiau pritaikytas asfaltuotiems keliams, o ne sudėtingam reljefui. Automobilis gamintas bendradarbiaujant su Ford, todėl turi daug panašumų su Maverick modeliu: siūloma 2,0 litrų arba 3,0 litrų V6 benzininė jėgainė. Gamintojas pirkėjams suteikė galimybę rinktis tarp dviejų ar visų keturių varomų ratų, tačiau tokia laisvė dažnai būdinga tik naujesniems modeliams.
Nors vairuotojo sėdėsena patogi, o priekyje vietos tikrai netrūksta, galinių sėdynių galvai kartais gali pritrūkti erdvės. Praktiškumo mėgėjams turėtų patikti talpus bagažinė ir pažangi 60/40 dalimis nulenkiama galinė sėdynė – todėl automobilis lengvai tiks šeimai ar aktyviam laisvalaikiui.
Važiavimo savybės
Nors dizainas žada nuotykius bekelėje, Tribute puikiai jaučiasi tik įprastame kelyje. Vairuoti malonu: vairo mechanizmas reaguoja tiksliai, važiuoklė vidutiniškai sugeria nelygumus. Visgi ženkli kėbulo svyravimo tendencija ir ribotos bekelės galimybės neleis pamiršti, kad automobilis sukurtas labiau kasdienai nei iššūkiams gamtoje.
Interjeras ir komfortas
Tribute salone dominuoja praktiškumas bei paprastumas – viskas išdėstyta aiškiai ir valdymas nesukelia jokių klausimų. Tačiau dizainas gali pasirodyti per daug santūrus, lyginant su konkurentais. Kita vertus, funkcionalumu skųstis neverta: gausu įvairių dėtuvėlių, visi pagrindiniai valdikliai lengvai pasiekiami.
Eksploatacijos išlaidos
Tribute yra viena praktiškesnių pasirinkimų tarp naudotų SUV, tačiau benzininiai varikliai reikalauja atidesnio žvilgsnio į degalų sąnaudas. Dyzelinės jėgainės nesiūlomos, todėl pasirinkimas gana ribotas. 2,0 litrų variklio versija keturiems ratams vidutiniškai sunaudoja apie 8,1 l/100 km, o V6 gali pareikalauti iki 11,8 l/100 km. Tuo ženkliu pranašumu pasižymi tokie konkurentai kaip Toyota RAV4 ar Honda CR-V, ypač skirtuose važiuoti asfaltu.
Automobilio priežiūra dažniausiai kainuoja mažiau nei analogiškų modelių – Mazda atstovybėse aptarnauti Tribute gana nebrangu. Pagrindiniai dėvimi mazgai neretai kainuoja mažiau nei kitų visureigių, o nenumatyti remontai neapsunkina piniginės.
Lietuvoje už Mazda Tribute taikomas taršos mokestis priklauso nuo išmetamo anglies dvideginio kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. V6 varikliams bei senesniems modeliams šis mokestis bus didesnis, tad prieš įsigyjant verta pasitikrinti konkrečią sumą pagal pasirinktą automobilį.
Pirkėjų pasirinkimas
Dviejų varomų ratų Tribute modelio versijos dažniausiai siūlomos paprastesnės komplektacijos, todėl norintiems papildomo komforto verta rinktis GSi apdailos lygio variantus. Jie dažnai turi tokias naudas kaip lengvojo lydinio ratlankiai, elektrinis stoglangis ir CD grotuvas be bazinės komplektacijos privalumų – oro kondicionieriaus, oro pagalvių bei ABS sistema.
3,0 litrų V6 modelis skiriasi dar ir išskirtiniu salono apdailos lygiu: komplektuojamas su automatinė pavarų dėže, CD keitikliu, odos apmušalais. Visgi už šį pasirinkimą tenka papildomai sumokėti tiek įsigyjant, tiek eksploatuojant – kuro sąnaudos bei draudimas gali būti didesni.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Pirkėjams svarstantiems naudotą Mazda Tribute verta atkreipti dėmesį ir į kitus populiarius SUV – ypač Toyota RAV4 ir Honda CR-V. Abu šie modeliai pasižymi ekonomiškesniu degalų suvartojimu bei geresniu komfortu kasdieniam važinėjimui. Jei prioritetas – patikimumas, žemesnės eksploatacijos išlaidos ir daugiau dyzelinių variantų, verta apsvarstyti ir kitus segmentui priklausančius automobilius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.