Atviro stogo automobiliai nebūtinai turi būti sportiški mažyliai su dviem sėdimomis vietomis. Jei norisi mėgautis saule, bet ne per dideliu greičiu, o ramybė už vairo tau svarbiau už azartą, verta atkreipti dėmesį į naudotą Mercedes-Benz E klasės kabrioletą. Tokį automobilį galima įsigyti už maždaug 9945 eurus, o jis siūlo ne tik eleganciją, bet ir išskirtinio lygio patogumą kasdienėse kelionėse.
Pagrindinės stiprybės
- Puikus komfortas ir apdailos kokybė
- Menkas vėjo triukšmas važiuojant su nuleistu stogu
- Erdvus bagažinės skyrius tarp visų atvirų kėbulų modelių
Didelė variklių gama leidžia rasti tinkamiausią modelį pagal asmeninius poreikius. Net bazinė 184 AG galios benzininė versija puikiai tinka tiek miestui, tiek greitkeliui. Norint daugiau veržlumo, galima rinktis V6 ar V8 benzininius variklius, kurie prideda sportiškumo, tačiau yra mažiau paplitę.
Dyzelinių versijų nauda
Praktiškiausias pasirinkimas – 169 AG dyzelinis E220, užtikrinantis pakankamą dinamiką ir žemą degalų sąnaudas. Kiek galingesnis 204 AG E250 dyzelis siūlo tiek pat efektyvumo, bet didesnį pagreitį lenkiant. Tuo tarpu 350 V6 dyzelis užtikrina įspūdingą sukimo momentą tiek mieste, tiek ilgose kelionėse.
Važiavimo savybės ir valdymas
Skirtingai nei kai kurie konkurentai, E klasės kabrioletas orientuojasi į komfortą, o ne sportinį vairavimą. Nors automobilis turi adaptyvią pakabą, kuri automatiškai prisitaiko prie kelio sąlygų, kai kurių duobių poveikis gali būti juntamas – automobilio kėbulas šiek tiek linkęs kryptelėti į šonus.
Didžioji dalis šios kartos kabrioletų turi automatinę pavarų dėžę. Mechaninė transmisija nėra ypač patogi šioje klasėje – šešių laipsnių dėžė netinka prabangesnio atviro automobilio tipui, o kojomis valdomas stovėjimo stabdis gali apsunkinti kalvotas vietoves. Praktiškiausia rinktis automatinę pavarų dėžę, tačiau septynių laipsnių versija kartais vėluoja parinkti tinkamą pavarą.
Vidus ir komfortas
Priekyje sėdintys keleiviai ras kokybišką prietaisų skydelį ir patogius valdiklius. Multimedijos sistema iš pradžių gali pasirodyti sudėtinga, tačiau vartotojui palengvinimui yra greitosios prieigos mygtukai ir sukamasis valdiklis, todėl ją valdyti paprasčiau nei daugelyje liečiamų ekranų sprendimų.
Erdvės priekyje netrūksta, o papildomą komfortą suteikia „Airscarf“ funkcija – per galvos atlošą pučiamas šiltas oras leidžia patogiai važiuoti net žiemą. Galinėse sėdynėse suaugusiems vietos apstu, nors kai kurie konkurentai galėtų pasiūlyti kiek daugiau laisvės kojoms ar pečiams. Bagažinė taip pat talpi – stogo sandėliavimas sumažina tūrį tik 90 l, o dauguma konkurentų praranda daugiau vietos.
Eksploatacijos išlaidos
Panaudoto Mercedes E klasės kabrioleto kainodara
Ankstyvas 2010 metų modelis, nuvažiavęs virš 160 900 km, kainuos apie 9945 eurus. Jei norisi automobilio su mažesne rida, reikės pasiruošti maždaug 11 115 eurų biudžetą. 2013 metų atnaujintas modelis prasideda nuo maždaug 15 210 eurų, o mažai naudotas 2017 metų automobilis gali kainuoti iki 29 250 eurų.
Kurios versijos labiausiai taupios?
Ieškant ekonomiškiausio varianto, verta rinktis keturių cilindrų E klasės modelius. E220 ir E250 dyzeliai oficialiai sunaudoja apie 5,3 l/100 km ir išmeta 142 g/km CO₂, tuo tarpu 350 V6 dyzelis nėra itin atsiliekantis – 6,0 l/100 km ir 162 g/km CO₂.
Benzininiai varikliai šiek tiek labiau ištroškę: 200 AG modelis reikalauja 6,7 l/100 km ir išmeta 153 g/km CO₂. Galingesni varikliai, tokie kaip 350 V6 (7,2 l/100 km, 175 g/km CO₂) ar 500 V8 (9,1 l/100km, 213 g/km CO₂), yra žymiai mažiau taupūs. Po atnaujinimo pristatytas 400 V6 pasižymi 7,5 l/100 km ir 173 g/km CO₂ rodikliais.
Lietuvos taršos mokesčiai
Lietuvoje eksploatacijos išlaidos priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kuo mažesnės emisijos ir naujesnis automobilis, tuo mažiau teks mokėti metinių taršos mokesčių. Galingesni benzinai ar dyzeliai, ypač ankstesnių metų, bus apmokestinami gerokai daugiau.
Periodinė priežiūra ir remontas Mercedes markei paprastai kainuoja daugiau nei konkurentų, tokių kaip Audi ar BMW. Senstant automobiliui, dilerių įkainiai nesumažėja, todėl verta apsvarstyti nepriklausomus Mercedes servisus, galinčius atlikti aptarnavimą pigiau, tačiau su originaliomis dalimis.
Ką rinktis – rekomendacijos
Sprendžiant dėl tinkamiausio automobilio versijos, svarbu atsakyti sau, kokio vairavimo patirties norisi. Jei labiau vertinate tradicinį, patogų važiavimą, rinkitės SE modelius: juose nėra sportinių pakabų ar didelių ratlankių. Sport ar AMG Line modeliai turi standesnę pakabą ir didesnius ratus, todėl lygus važiavimas išliks, tačiau daugiau girdėsite kelio triukšmo.
Praktiniam naudojimui protingiausia rinktis dyzelinį E220 modelį. Jis pasižymi puikiu ekonomijos ir dinaminių savybių santykiu – idealu kasdienybėje, kai norisi komfortiškos, bet ekonomiškos kelionės.
Alternatyvos
Renkantis naudotą prabangų kabrioletą, verta atkreipti dėmesį į Audi A5, kuris siūlomas tiek kaip kupė, tiek kaip atviras automobilis. Jis stilingas, turi plačią variklių pasiūlą, tačiau sportiškumo posūkiuose trūksta, o pedalų išdėstymas mechaninėse versijose nėra patogus.
Kitas populiarus pasirinkimas – BMW 4 serijos kabrioletas, kuris išsiskiria puikiomis valdymo savybėmis ir patogumu gale sėdintiems keleiviams. Tačiau jo bagažinė mažesnė dėl sudėtingo metalinio stogo mechanizmo.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.