Naudotas Mercedes-Benz E klasės sedanas – viena iš populiariausių komforto ir patikimumo derinį siūlančių mašinų. Nors vis dažniau pirkėjų akys krypsta link didesnių visureigių, E klasės modelis tebėra išskirtinis pasirinkimas norintiems patirti tikrą vokišką solidumą už prieinamą kainą.
Bendra apžvalga
2009–2016 metais gaminta Mercedes-Benz E klasės karta neretai vadinama neišsemiamu patikimumo ir rafinuotumo šaltiniu. Komfortas, aukšta surinkimo kokybė bei ilgaamžiškumas leidžia šiam modeliui išsiskirti naudotų automobilių rinkoje. Lietuvoje tai puikus pasirinkimas žvalgantis patikrinto prestižo bei patogumo.
Kodėl verta rinktis?
- Erdvi salono erdvė
- Lygus riedėjimas – ypač SE ir Avantgarde versijose
- Reputacija dėl ilgalaikio patikimumo
- Aukštas komforto lygis
Ką svarbu žinoti?
- Kaina dažnais atvejais kiek didesnė nei kitų klasės konkurentų
- Valdymo įspūdžiai ganėtinai ramūs – tiems, kurie ieško sportiškumo, gali pritrūkti azarto
- 2,1 ltr dyzelinis variklis gali būti triukšmingas
Varikliai ir dinamika
Pagrindinis silpnesnių E klasės sedanų trūkumas – 2,1 ltr dyzelinis (136 AG) bei 1,8 ltr benzininis (184 AG) varikliai. Šie agregatai nėra labai dinamiški, be to, dyzelinė versija veikia kiek šiurkščiai. Visgi V6 ar V8 varikliai užtikrina įspūdingą galią ir puikų akseleravimą.
Buvo siūlomas ir dyzelinis-hibridinis variantas – čia, nors bazinis 2,1 ltr dyzelis išlieka nelabai rafinuotas, elektros pagalba jam prideda papildomos galios.
Važiavimas ir valdymas
Renkantis sportiškesnį modelį su kietesne pakaba bei dideliais ratlankiais, reikia prisiminti, kad komforto gali pritrūkti – važiavimas taps standus. Savaime suprantama, klasikinės SE ar Avantgarde versijos – tai puikus pasirinkimas mėgstantiems tolygią eigą. Mercedes-Benz E klasės valdymas yra tvarkingas, kataliaudamas pasitikėjimą, tačiau didelio entuziazmo vairuotojui čia nerasite – išimtis tik galingiausias E63 AMG modelis.
Salonas ir praktiškumas
Kiekviename E klasės sedane jaučiamas tvirtumas ir solidumas. Tačiau dalis prietaisų skydelio plastikų yra paprastesni nei, tarkim, Audi A6, o centrinė informacinė sistema atsilieka nuo naujesnių BMW iDrive sprendimų patogumu.
Bagažinė čia tokio paties dydžio, kaip Audi A6 ar Jaguar XF, bet ne visuose modifikacijose buvo galimos dalinai nulenkiamos galinės sėdynės. Rinkdamiesi naudotą automobilį, būtinai įsitikinkite, kad ši funkcija yra, jei ji jums svarbi.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Naudotą Mercedes-Benz E klasę Lietuvoje galima įsigyti už maždaug 5850 eurų. Už tokią sumą dažniausiai rasite vidutinės komplektacijos modelius su didesne rida, tačiau pasitaiko ir ekonomiškų versijų su kuklesne apdaila. Dyzeliniam-hibridui turėkite ne mažiau 9360 eurų, o galingas E63 AMG modelis paprastai kainuoja nuo 17 550 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Dyzelinės E klasės sedano versijos – ekonomiškiausios. Kruopščiai vairuojant, E200 BlueEfficiency gali sunaudoti apie 5,6 l/100 km, o E220, turintis tą patį 2,1 ltr variklį, bet didesnę galią – apie 6,1 l/100 km. Tai geresni skaičiai už E300 Hybrid, naudojant automobilį mieste.
Benzininiam 1,8 ltr varikliui prieš atnaujinimą reikia dirbti didelėmis apsukomis, todėl sąnaudos išauga – verčiau rinktis po modernizacijos pasirodžiusią E200 su 2,0 ltr varikliu.
Automobilio techninės priežiūros kaštus galima sumažinti pasirinkus nepriklausomą Mercedes-Benz servisą, nes oficialiuose atstovybėse vyresnių modelių remonto paslaugos paprastai brangesnės nei, tarkim, populiariam Ford ar Skoda. Tačiau bendras aptarnavimo lygis – aukštas.
Rinktis naudotą E klasės sedaną – į ką atkreipti dėmesį?
Jei ieškote komforto ir patikimumo, prioritetą teikite SE ar Avantgarde versijoms, kurios turi optimaliausią pakabos balansą. Šiose versijose komplektuojami keturių cilindrų varikliai. Dažniausiai rekomenduojama rinktis 2,1 ltr dyzelinį, derinant našumą ir ekonomiškumą, tačiau jei triukšmas vargina, pravartu pasidairyti į V6 dyzelį.
Po 2013 metų atnaujinimo sportinė linija buvo pervadinta į AMG Sport arba AMG Line ir šios versijos pasižymi dar didesniais ratlankiais bei kietesne pakaba, tad kasdieniam naudojimui gali būti kiek mažiau praktiškos. Visos komplektacijos, ypač naujesnės, jau turėjo patobulintą įrangą ir saugumo technologijas. Ieškantiems dar daugiau dinamikos – V6 varikliai tikrai verti dėmesio, jei neslegia išlaikymo išlaidos.
Alternatyvos
Pagrindinis Mercedes-Benz E klasės konkurentas – BMW 5 serijos sedanas, dažniausiai išsiskiriantis dinamiškesniu valdymu ir ne ką mažesniu komfortu. Vis dėlto, BMW salone vietos mažiau nei E klasės atitikmenyje, o dviejų litrų BMW dyzelis dirba tyliau nei Mercedes variklis.
Jaguar XF – dar vienas pasirinkimas ieškantiems įdomesnių vairavimo pojūčių. Visgi jo interjeras, nors ir įspūdingas, nėra toks solidus kaip Mercedes. Audi A6 taip pat priartėja prie E klasės komforto, tačiau dažniausiai bus pigesnis, todėl už tą pačią sumą galite įsigyti naujesnį ar mažiau nuvažiavusį automobilį.
Taršos mokestis Lietuvoje
Įsigyjant naudotą Mercedes-Benz E klasę Lietuvoje, svarbu įvertinti automobilio taršą – nuo to priklauso taršos mokestis. Mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą bei pirmos registracijos datą. Dyzeliniai modeliai, ypač pagaminti prieš 2010 metus, dažniausiai turi didesnius CO₂ rodiklius, todėl gali kainuoti brangiau tvarkant registracijos formalumus. Benzininės ir naujesnės, ekonomiškesnės versijos taikys mažesnį apmokestinimą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.