Nuo pat 1993 metų dabartinės formos „Mercedes-Benz E-Class“ modelis yra žinomas kaip vienas iš prestižiškiausių ir labiausiai atpažįstamų verslo klasės sedanų. Šis išsamus E-Class savininko vadovas pateikia svarbiausią informaciją, susijusią su automobilių priežiūra: aptarnavimo intervalais, rekomenduojamu padangų slėgiu ir atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus.
Mercedes e-class kartų apžvalga
Mercedes e-class 1993–1995 (W124)
Pirmasis oficialus E-Class modelis tęsė vidutinio dydžio „Mercedes“ sedanų tradiciją. Šis automobilis žinomas dėl itin patikimos surinkimo kokybės, komforto ir santūraus dizaino, jį dažnai mini kaip vieną patikimiausių markės modelių apskritai. Devintojo dešimtmečio pabaigos ir dešimtojo pradžios modeliai turėjo modernesnes saugumo sistemas: kai kurie buvo su oro pagalvėmis ir stabdžių antiblokavimo sistema (ABS).
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
- Dviejų durų kupė
- Dviejų durų kabrioletas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 2,0 l 100 kW (136 AG) benzininis
- 2,2 l 110 kW (150 AG) benzininis
- 2,8 l 142 kW (193 AG) benzininis
- 3,0 l 100 kW (136 AG) dyzelinis
- 3,2 l 162 kW (220 AG) benzininis
Mercedes e-class 1995–2002 (W210)
Antrosios kartos E-Class pasižymėjo ryškesniu dizainu su keturiais išraiškingais priekiniais žibintais. Modelyje buvo įdiegta daugiau elektronikos ir saugos sistemų, tačiau ankstyvos versijos buvo linkusios rūdyti.
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 2,0 l 120 kW (163 AG) benzininis
- 2,8 l 142 kW (193 AG) benzininis
- 2,2 l 92 kW (125 AG) dyzelinis
- 3,2 l 145 kW (197 AG) dyzelinis
Mercedes e-class 2002–2009 (W211)
W211 serija pasižymėjo aptakesniu dizainu bei naujoviškesnėmis sistemomis, tokiomis kaip adaptyvūs stabdžiai, pneumatinė AIRMATIC pakaba ir beraktė užvedimo sistema. Patikimumas pagerėjo nuo modelio atnaujinimo 2006 metais.
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 2,1 l 125 kW (170 AG) dyzelinis
- 2,7 l 130 kW (177 AG) dyzelinis
- 3,0 l 150 kW (204 AG) dyzelinis
- 2,0 l 170 kW (231 AG) V6 benzininis
- 5,0 l 225 kW (306 AG) V8 benzininis
- 6,2 l 378 kW (514 AG) V8 benzininis
Mercedes e-class 2009–2016 (W212)
Ši karta išsiskyrė kampuotais kėbulo bruožais bei papildytomis saugos sistemomis: automatinio susidūrimo prevencija, nuovargio atpažinimas, adaptyvūs tolimų šviesų žibintai. 2013 m. atnaujinimas atnešė švelnesnį eksterjero dizainą ir modernesnes interjero technologijas – tuomet debiutavo ir didesnis COMAND ekranas. Tai buvo paskutinė E-Class karta, kurioje plačiai siūlyti V6 ir V8 varikliai.
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
- Dviejų durų kupė
- Dviejų durų kabrioletas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 1,8 l 135 kW (184 AG) benzininis
- 2,1 l 125 kW (170 AG) dyzelinis
- 2,1 l 150 kW (204 AG) dyzelinis
- 3,0 l 185 kW (252 AG) V6 dyzelinis
- 3,0 l 245 kW (333 AG) V6 benzininis
- 5,5 l 430 kW (585 AG) V8 biturbo benzininis
Mercedes e-class 2016–2023 (W213)
Šios kartos E-Class perėmė nemažai technologinių ir komforto sprendimų iš S-Class: vidaus erdvėje dominuoja minimalizmas, dideli skaitmeniniai ekranai, o pagalbiniai pusiau autonominio vairavimo sprendimai tapo standartiniais arba pasirenkamais.
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
- Dviejų durų kupė
- Dviejų durų kabrioletas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 2,0 l 145 kW (197 AG) benzininis (kai kuriuose modeliuose – lengvasis hibridas)
- 2,0 l 143 kW (194 AG) dyzelinis
- 3,0 l 250 kW (340 AG) dyzelinis
- 2,0 l 235 kW (320 AG) benzininis įkraunamas hibridas
- 3,0 l 320 kW (435 AG) benzininis lengvas hibridas
- 4,0 l 450 kW (612 AG) V8 biturbo benzininis
Mercedes e-class nuo 2023 (W214)
W214 yra pažangiausias technologiniu požiūriu E-Class modelis iki šiol. Jame galima rinktis MBUX Superscreen multimedijos sistemą su dirbtiniu intelektu ir balso valdymu. Nuo šios kartos asortimente liko tik ketverių durų sedanas ir penkerių durų universalas, visi varikliai – elektrifikuoti (lengvieji ir įkraunami hibridai). Kupė ir kabrioleto modeliai atskirti į kitą seriją.
- Ketverių durų sedanas
- Penkerių durų universalas
Pagrindiniai variklių pasirinkimai:
- 2,0 l 150 kW (204 AG) benzininis lengvas hibridas
- 2,0 l 145 kW (197 AG) dyzelinis lengvas hibridas
- 2,0 l 230 kW (313 AG) benzininis įkraunamas hibridas
- 2,0 l 280 kW (381 AG) benzininis įkraunamas hibridas
Aptarnavimo intervalai
Reguliari E-Class priežiūra padeda išvengti netikėtų gedimų ir užtikrina ilgalaikį automobilio tarnavimą. Aptarnavimai paprastai skirstomi į dvi pagrindines grupes: A ir B.
A aptarnavimas
Aptarnavimas A atliekamas kas 16 000 km arba 12 mėnesių, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau. Jo metu atliekami pagrindiniai darbai:
- Variklio alyvos ir filtro keitimas
- Skysčių lygio patikra
- Padangų rotacija
- Stabdžių sistemos apžiūra
B aptarnavimas
B aptarnavimas atliekamas kas 32 000 km arba kas 24 mėnesius. Jame atliekami visi A aptarnavimo darbai bei papildomi patikrinimai:
- Stabdžių skysčio keitimas
- Oro filtro keitimas
ASSYST PLUS intervalų sistema
Kai kurie E-Class modeliai turi ASSYST PLUS sistemą, kuri prietaisų skydelyje rodo likusį laiką ar nuvažiuotą atstumą iki kito aptarnavimo. Sistema automatiškai koreguoja intervalus priklausomai nuo vairavimo įpročių, pavyzdžiui, jeigu automobilis dažniausiai važinėjamas trumpais atstumais, ilgai paliekamas įjungtu varikliu, dažnai būna šaltasis užkūrimas ar dažnai nutraukiama DPF filtro regeneracija dyzeliniuose modeliuose.
Padangų slėgis
Koks padangų slėgis rekomenduojamas mercedes e-class?
Padangų slėgis priklauso nuo konkrečios E-Class modifikacijos ir variklio. Tiksliausią informaciją visada rasite automobilio vadove, ant vairuotojo durelių slenksčio arba kuro bako dangtelio vidinėje pusėje.
- 2025, 2024: 225/55/R18 102 Y – priekinės/rearinės 2,2 bar
- 2023, 2022, 2021: priekinės 245/35/ZR20 95 Y, galinės 275/30/ZR20 97 Y – abiejose ašyse 2,4 bar
- 2020: 245/45/R18 100 Y – priekinės/rearinės 2,4 bar
- 2019, 2017, 2016: 245/45/R18 100 Y – priekinės/rearinės 2,2 bar
- 2018: 245/40/R19 98 Y – priekinės 2,2 bar, galinės 2,3 bar
Kaip atstatyti padangų slėgį mercedes e-class automobilyje
Resetavimo būdas gali skirtis priklausomai nuo modelio metų ar konfigūracijos – čia pateikta instrukcija pritaikyta 2019 metų automobiliui:
- Paspauskite „home“ mygtuką ant vairo valdymo pultelio.
- Juodu mygtuku pereikite per meniu ir pasirinkite „aptarnavimas“.
- Pereikite žemyn iki pasirinkimo „padangos“.
- Įsitikinkite, kad padangos pripūstos iki reikiamo slėgio.
- Eikite žemyn, ekrane pasirodys klausimas, ar naudoti esamą slėgį kaip naują atskaitos tašką.
- Patvirtinkite pasirinkimą juodu mygtuku.
Variklio alyva
Tinkamos variklio alyvos naudojimas labai svarbus automobilio patikimumui. Dažniausiai rekomenduojamos alyvos yra 5W-30 ir 5W-40 klasės. Tiksli alyvos specifikacija priklauso nuo konkretaus variklio tipo ir kuro rūšies – visa ši informacija nurodyta transporto priemonės vadove.
Rekomenduojamos alyvos specifikacijos
Mercedes turi kelias alyvos specifikacijas (vadinamos MB patvirtinimais), skirtas atitikti konkrečių variklių reikalavimus:
- MB 229.5: aukštos kokybės sintetinė alyva benzino varikliams, neretai naudojama automobiliams be kietųjų dalelių filtro.
- MB 229.51: mažai peleningumo alyva, tinkama tiek benzinui, tiek dyzeliniams su DPF, dažnai rekomenduojama naujesniems dyzeliniams ir benzininiams modeliams.
- MB 229.52: evoliucija MB 229.51 specifikacijos, orientuota į geresnį ekonomiškumą – būtina kai kuriuose naujausiuose keturių cilindrų varikliuose, ypač po 2014 metų.
- MB 229.71: naujos kartos alyva, mažo klampumo, sumažintam trinties lygiui ir efektyvumui didinti – skirta naujausiems lengviesiems ir įkraunamiems hibridams.
Kiek alyvos reikia mercedes e-class varikliui?
Alyvos kiekis priklauso nuo modelio ir variklio tipo, tačiau daugeliu atvejų reikia nuo 5,5 iki 9 litrų:
- Benzininiai modeliai: 6–9 litrai
- Dyzeliniai modeliai: 5,5–8,5 litrai
- Įkraunami hibridai (PHEV): 6–6,8 litro
Prieš keisdami alyvą būtinai pasitikrinkite tikslų kiekį automobilio vadove, kad išvengtumėte perpylimo.
Akumuliatorius
Koks akumuliatorius tinka mercedes e-class?
Akumuliatoriaus tipas gali skirtis priklausomai nuo variklio ir modelio metų. Apytikslė orientacija pateikiama žemiau, tačiau rekomenduojama naudoti vadove nurodytą modelio kodą:
- W124 (1993–1995): švino rūgšties, 278 × 175 × 190 mm, 12V, 70–74 Ah
- W210 (1995–2002): švino rūgšties, 278 × 175 × 190 mm, 12V, 74–80 Ah
- W211 (2002–2009): AGM, 315 × 175 × 190 mm, 12V, 85–95 Ah
- W212 (2009–2016): AGM, 353 × 175 × 190 mm, 12V, 95–100 Ah
- W213 (2016–2023): AGM arba EFB, 353 × 175 × 190 mm, 12V, 80–95 Ah
- W214 (nuo 2023): AGM arba ličio jonų (įkraunamiems hibridams), 353 × 175 × 190 mm, 12V, 80–95 Ah, HV baterijos talpa gali skirtis
Svarbūs aspektai renkantis akumuliatorių mercedes e-class
- AGM (Absorbent Glass Mat) akumuliatoriai dažniausi modeliuose su Start/Stop sistema ar didesne elektros įrangos apkrova.
- EFB (Enhanced Flooded Battery) tipo akumuliatoriai kai kuriuose vidutinės komplektacijos modeliuose gali būti pigesnė alternatyva AGM.
- Įkraunami hibridai turi standartinį 12V AGM akumuliatorių ir atskirą didelio galingumo ličio jonų akumuliatorių važiuoklei.
- Visuomet tikrinkite tikslų akumuliatoriaus kodą (pvz., H7, H8, LN4) pagal savo automobilio modifikaciją.
Įspėjamieji indikatoriai
Ką reiškia perspėjamieji indikatoriai mercedes e-class automobilyje?
Prietaisų skydelyje rodomi perspėjimo ženklai aktyvuojami automobilio elektroninių valdymo blokų, kai fiksuojamas sutrikimas. Pagal šviesos spalvą ir formą galima nustatyti problemos pobūdį, tačiau tiksliai ją identifikuoti padeda diagnostikos patikra.
- Raudona lemputė signalizuoja rimtą gedimą – būtina nedelsiant sustoti ir kreiptis į specialistą.
- Geltona lemputė reiškia mažesnį pavojų – galima važiuoti iki artimiausios remonto vietos, bet rekomenduotina vizitą neuždelsti.
Mažiau žinomi mercedes e-class įspėjimo ženklai
Įspėjimas apie pneumatinę pakabą (AIRMATIC)
Kai kuriuose modeliuose įrengta pneumatinė pakaba, o įspėjimo ženklas atrodo kaip automobilio siluetas su aukštyn nukreipta rodykle. Lempa užsidega, kai kyla aukščio reguliavimo ar adaptyvios pakabos veikimo sutrikimas – automobilis gali būti per aukštai ar žemai.
Pagrindinės priežastys:
- Kompresoriaus gedimai
- Oro nuotėkiai
- Vožtuvų defektai
- Oro spyruoklių pažeidimai
- Valdymo modulio ar sensorių sutrikimai
Pamačius šį perspėjimo ženklą rekomenduojama kreiptis į specializuotą servisą.
Įspėjimas apie aktyviąją stabdžių pagalbos sistemą
Aktyvi stabdžių pagalbos sistema skirta sumažinti susidūrimo tikimybę. Kampe atsiranda specialus simbolis, kai sistema išjungta arba užfiksuojamas gedimas. Sistema gali neveikti dėl jutiklių problemų ar ABS / stabdžių sistemos gedimų. Nors vairuoti dar galima, būtina kuo greičiau atlikti patikrą servise.
Dažnos problemos
E-Class savininkams aktualūs du dažnai pasitaikantys gedimai:
1. Susidėvėjusi pakaba
E-Class – sunkus automobilis, todėl pakabos elementai gali gana dažnai susidėvėti, ypač modeliuose su pneumatiniais amortizatoriais. Tai dažnai lemia nemažus remonto kaštus.
2. Vandens siurblio gedimas
Vandens siurblio gedimai ypač dažni W212 kartos automobiliuose. Jeigu variklio skyriuje girdisi cypimas arba ūžesys, tai gali reikšti pradedantį gesti siurblį. Kiti požymiai – įsijungęs „Check engine“ indikatorius, aušinimo skysčio nuotėkis, variklio peršilimas ar greitai krentantis aušinimo skysčio lygis.
Dažniausiai užduodami klausimai apie mercedes e-class
Ar mercedes e-class montuojami renault varikliai?
E-Class modeliuose naudojami tik „Mercedes-Benz“ varikliai, skirtingai nei kai kuriuose mažesniuose modeliuose.
Koks yra e-class kelio mokesčio dydis?
Metinis kelio mokestis priklauso nuo modelio metų ir variklio – paprastai jis yra nuo 25 iki 720 eurų per metus (Lietuvos sąlygomis gali varijuoti priklausomai nuo taršos).
- E 350 e automatinis (2017 m.) – mažiausia tarifas apie 25 eurus
- E 220 d 4Matic Premium automatinis (2018–2019 m.) – iki 720 eurų
- E 200 d SE Premium Plus automatinis (2017–2018 m.) – apie 230 eurų
Ar mercedes e-class modeliai galiniai varantieji?
Standartiškai visi E-Class modeliai yra su galinių ratų pavara, kai kuriuose modeliuose siūloma visų varomųjų ratų sistema.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.