Ar elektrinis Fiesta? Nors oficialių patvirtinimų nėra, diskusijos kilo po to, kai vienas VW vadovas užsiminė, kad Ford gali planuoti modelį, pagrįstą MEB Entry platforma – ta pačia technologija, kur bus kuriamas VWs ID.2all. Ford šiuo klausimu kol kas nesireiškia. Tačiau šis užuomina privertė susimąstyti – nes tai paliečia opų klausimą elektromobilių rinkoje: pigūs ir kasdieniams poreikiams tinkami mažieji automobiliai dažnai trūksta.
Kainų palyginimas: Fiesta (hipotetiškai) vs. Dacia (realus)
Darant prielaidą, kad Ford 2026 metais išleis elektrinį mažąjį automobilį, paremtą VWs pigia platforma, jis turės konkuruoti su dabartiniais kainų lyderiais, tokiais kaip Dacia Spring ar Citroën ë-C3.
Hipotetinis Fiesta E būtų techniškai aukštesnis už Dacia Spring, tačiau kainų požiūriu taptų tiesioginiais konkurentais. Ar Ford gali konkuruoti su Dacia efektyvumo požiūriu, lieka klausimas.
Dacia Spring: minimalizmas su maksimaliu pasisekimu
Su maždaug 17 000 eurų baziniu modelio kaina ir minimalizuotu konceptu Dacia Spring tapo sėkmingiausiu pigių elektromobiliu Europoje. Sėkmė grindžiama šiais principais:
- labai paprastos technologijos (45 AG, siauresnės padangos, nekomplektuojamas CCS įkroviklis)
- mažas svoris (mažiau nei 1 000 kg)
- atsisakymas priedų – vietoje multimedijos: telefono laikiklis
Ši strategija puikiai atitinka miestiečių, bendro naudojimo automobilių parkų ir antro automobilio pirkėjų poreikius.
Ar Ford galėtų susidoroti – ar rizika būtų per didelė?
Ford automobilis, paremtas VW baze, turėtų pasiūlyti daugiau, kad išsiskirtų – ir dėl šios priežasties neišvengiamai būtų brangesnis už Dacia Spring. O būtent čia kyla problema: Kai tik Ford pozicionuoja Fiesta E virš 22 000 eurų ribos, jis pradeda konkuruoti nebe su Dacia, o su Citroën, Renault ar BYD Dolphin – žymiai stipresniais varžovais.
Ford susiduria su dilema: arba rizikuoti prekinio ženklo įvaizdžiu, arba nesugebėti kainomis pasiekti reikiamų žemumų. Dacia Spring sąmoningai yra „pigiai pagamintas”. „Pigiai pagamintas” Ford greitai atrodytų tiesiog „pigiai padarytas”.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.