Nissan X-Trail antros kartos visureigis – idealus pasirinkimas tiems, kas ieško praktiško ir patikimo automobilio už prieinamą kainą. Automobilio dizainas, nors ir išlaikytas panašus į pirmąją kartą, tapo solidesnis, aukštesnis ir didesnis. Ties galiniu statramsčiu atsirado savitas išlinkis, kurio neturėjo ankstesnis modelis.
Bendra apžvalga
Nors X-Trail iš išorės primena savo pirmtaką, viduje viskas atrodo modernesnė ir kokybiškesnė. Medžiagos parinktos atsakingiau – atsirado daugiau minkštesnių paviršių, tačiau kai kurie elementai vis dar primena pigesnį plastiką. Sėdint priekyje vyrauja geras komfortas ir erdvės pojūtis, tačiau gale vietos kojoms gali pritrūkti aukštesniems keleiviams, net jei galvai erdvės pakanka.
Pagrindiniai pranašumai
- Didžiulė bagažinė, viena didžiausių klasėje.
- Kruopščiai atspari danga kroviniams – idealiai tinka mėgstantiems aktyvų laisvalaikį gamtoje.
- Patikima visų ratų pavaros sistema, tinkanti tiek miesto, tiek sudėtingesnėms sąlygoms.
- Gana tiksliai reaguojantis vairavimas ir subalansuotas pakabos darbas.
Pagrindiniai trūkumai
- Atsikišusi, gremėzdiška kėbulo forma – išvaizda ne kiekvienam priimtina.
- Galinėse sėdynėse mažai vietos kojoms.
- 147 AG dCi dyzelinis variklis yra ganėtinai „ėdrus“.
Varikliai ir važiavimo ypatumai
Nuo 2007 metų X-Trail buvo komplektuojamas su dviem 2,0 l dCi dyzeliniais varikliais – 147 AG ir 170 AG. Benzininė 2,0 l versija greitai buvo pakeista daugiau galios turinčiu 2,5 l agregatu. Dauguma visureigių Lietuvoje turi „All-Mode“ keturių varomų ratų sistemą, kurią galima perjungti į dviejų ratų pavarą, taupant kurą lygiais keliais. Vairavimo malonumas – vienas iš stipriųjų X-Trail bruožų, o valdymo pojūtis buvo labai geras savo laikmečiui.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
Išlaikyti X-Trail neišeina itin pigiai, ypač jei pasirenkamas 147 AG dCi variklis. Oficialiais duomenimis, jo vidutinės degalų sąnaudos siekia 7,2 l/100 km, o CO₂ emisija – 190 g/km, todėl Lietuvoje taikomas taršos mokestis bus gana didelis. 170 AG versija efektyvesnė – čia emisija siekia 168 g/km, o vidutinės sąnaudos – 6,4 l/100 km, tačiau ši versija parduodama tik su mechanine pavarų dėže.
Norintiems automatinės pavarų dėžės, reikėtų rinktis 147 AG variantą – automatas sumažina CO₂ išskyrimą 2 g/km ir degalų sąnaudas 0,1 l/100 km. Tuo tarpu 2,5 l benzininis variklis yra neekonomiškas – 8,1 l/100 km bei net 230 g/km emisija, todėl ilgalaikė eksploatacija bus brangi, o taršos mokestis Lietuvoje nemažas.
Kainos ir populiariausių modelių pasirinkimas
Nissan X-Trail ir šiandien Lietuvoje išlieka paklausus. Už ankstyvą 2007 metų 147 AG dyzelinį modelį teks sumokėti bent 5265 eurus. 2011 metų Acenta komplektacijos modelis su 170 AG varikliu ir tvarkinga aptarnavimo istorija kainuos apie 8190 eurų. Prabangiausias, „Tekna“ komplektacijos 2012 metų X-Trail, siekia 12 870 eurų.
Kokį X-Trail rinktis?
Nors abiejų dyzelinių variklių charakteristikos panašios, 170 AG versija išlieka geriausias pasirinkimas: daugiau galios ir realesnės ekonomijos kasdienėmis sąlygomis. „Tekna“ komplektacija leidžia džiaugtis tokiomis funkcijomis kaip panoraminis stogas, išmanioji navigacija, automobilio statymo kamera, kruizo kontrolė, odinis salonas ir parkavimo jutikliai.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp svarbiausių konkurentų panašaus amžiaus X-Trail modeliui – trečios kartos Honda CR-V. Pastaroji pasižymi erdvesnėmis galinėmis sėdynėmis ir dailiu vidumi, tačiau bagažinės dydžiu nusileidžia Nissan modeliui. Honda 2,2 l dyzelinis variklis kiek prastesnis pagal CO₂ emisijas, tačiau pati transporto priemonė yra patikima ir komfortiška.
Kitas rimtas varžovas – antrosios kartos Land Rover Freelander. Šis visureigis išlieka viena geriausių alternatyvų tiek važiuojant keliu, tiek nuo jo. Nuo originalaus Freelander modelio iš esmės patobulėjo ir patikimumas, ir komforto lygis.
Dar vienas variantas – Toyota RAV4. Šis automobilis patikimas ir tvirtas, tačiau pagal įrangos lygį iki 2012 metų atnaujinimo atsiliko nuo X-Trail, o bagažinė kiek mažesnė, be to, užpakalinės durelės varstomos į šoną, o ne į viršų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.