Nissan X-Trail (2014–2022) apžvalga

Nissan X-Trail (2014–2022) apžvalga

Nissan X-Trail tinka šeimai, ieškančiai didesnio automobilio su visureigio galimybėmis, nors dažniausiai jis važinės miesto gatvėmis, o ne bekelėje. Šis modelis rinkoje siūlomas penkių arba septynių vietų, todėl pritaikomas tiek šeimos išvykoms, tiek kasdieniams poreikiams.

Bendra apžvalga

Nissan X-Trail privalumas – papildoma erdvė, universalumas ir galimybė pasirinkti septynias vietas. Reikia pažymėti, kad nors salone telpa septyni keleiviai, galinės eilės keleiviams vietos gali pritrūkti. Deja, modelis neišsiskiria patikimumu – kai kurie savininkai mini gedimus, ypač elektronikos srityje, tačiau didesnių problemų dažnai išvengiama.

Pliusai:

  • Ekonomiškas kuro sąnaudos, ypač su 1.6 dCi dyzeliniu varikliu.
  • Gausi komplektacija, net baziniuose modeliuose.
  • Kokybiškos vidaus medžiagos, komfortiška salono apdaila.

Minusai:

  • Triukšmingas dyzelinis variklis.
  • Siaura vieta galiniams keleiviams.
  • Aerodinaminiai ir padangų garsai keliaujant didesniu greičiu.
  • Patikimumas ne visada nuteikia optimistiškai.

Varikliai ir jų galimybės

Siūlomų X-Trail variklių spektras pakankamai platus. Dauguma naudotų modelių bus su 1,6 litro, 128 AG dyzeliniu varikliu – jis pakankamai dinamiškas ir ekonomiškas važiuojant ramiai, tačiau apkrautam automobiliui galia gali kiek trūkti. Galima rasti ir galingesnį 2,0 l 175 AG dyzelį, tačiau jis retesnis ir naujesnis, todėl bus brangesnis. Benzinines alternatyvas sudaro 1,6 (161 AG), kuris nėra toks dinamiškas kaip dyzeliai, ypač kai automobilis pilnai pakrautas, bei išmanesnis ir taupesnis 1,3 l 158 AG, atsiradęs po 2019 m.

Nuo 2020 m. siūlytas 1.7 l 148 AG dyzelinis variklis pakeitė ankstesnius variantus, tačiau jis rinkoje išsilaikė trumpai. Nuo 2022 m. X-Trail siūlomas tik su 1,3 l benzininiu varikliu.

Komplektacijos ir įranga

Bazinė Visia versija į naujų savininkų rankas atkeliauja su tokiomis funkcijomis kaip oro kondicionierius, 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai ir kruizo kontrolė. Acenta papildomai siūlo dviejų zonų klimato kontrolę, priekinio ir galinio parkavimo jutiklius bei panoraminį stoglangį. Toliau žengiant aukštyn, N-tec (arba nuo 2017 m. N-Connecta) modeliai turi didesnį informacinį ekraną, 360 laipsnių vaizdo kamerą, 18 colių ratlankius, elektrinę bagažinės dangtį ir stogo bėgelius. Prabangiausias Tekna modelis gali pasiūlyti odinį saloną, šildomas priekinės ir galinės sėdynes bei galingesnę garso sistemą.

Nuo 2019 m. Acenta Premium tapo populiaresne dėl standartinio informacinio ekrano ir 360 laipsnių kameros. 2022 metais liko tik viena – N-Design – įranga su pilnai sukomplektuota įranga.

Važiavimas ir valdymas

Minkšta pakaba užtikrina komfortišką riedėjimą, tačiau dėl jos kėbulas posūkiuose linkęs daugiau virsti. Mažo greičio posūkius palengvina lengvas vairas, tačiau didesniems manevrams reikia gerokai pasukti vairą. Lyginant su tokio pat dydžio konkurentais, X-Trail labiau primena klasikinį visureigį nei šiuolaikišką miesto SUV, o kietesnė pakaba gana aiškiai perduoda kelio nelygumus.

Modeliai su šešių pavarų mechanine dėže važiuoja sklandžiau nei su variatoriumi (CVT), kuris pasižymi triukšmu ir ne visada vientisu veikimu. Naujasis 1,3 l benzininis modelis turi septynių laipsnių automatinę pavarų dėžę, kuri retkarčiais gali būti lėtesnė pajudant iš vietos.

Salonas, vieta ir praktiškumas

Viduje naudojamos kokybiškos, minkštos medžiagos, o įvairios komplektacijos gali skirtis spalvų tonažu – kai kurios spalvos gali sudaryti nejaukumo įspūdį, tačiau panoraminis stoglangis situaciją šiek tiek šviesina. Tiesa, dėl jo sumažėja galvos aukštis antroje eilėje.

Septynvietėje versijoje paskutinės eilės sėdynės lengvai susilanksto į lygų pagrindą, todėl erdvė gali būti pritaikyta didesniems kroviniams. Reikia paminėti, kad trečioje eilėje sėdėti patogu tik vaikams ar žemesniems keleiviams – ilgesnių kojų savininkams teks traukti vidurinę eilę į priekį. Bagažo skyriaus talpumas – vidutinis, todėl penkių suaugusiųjų su gausiomis atostogų mantomis talpinti gali būti iššūkis. Tokie varžovai kaip Kia Sorento pasiūlys didesnį bagažo skyrių.

Lietuvoje taikomas taršos mokestis

Nissan X-Trail, kaip ir kiti automobiliai Lietuvoje, apmokestinamas pagal CO₂ emisiją, degalų tipą ir pirmos registracijos metus. Mažesnės emisijos ir naujesni modeliai dažniausiai apmokestinami mažiau, o dyzeliniai varikliai su aukšta tarša – daugiau.

Eksploatacijos išlaidos

Kaina

Seniausi Nissan X-Trail kainuoja nuo maždaug 7 020 eurų (priklausomai nuo ridos, būklės ir įrangos). Už 9 360–11 700 eurų jau galima rasti modelį su nedidele rida. Benzininių variklių pasiūla rinkoje menkesnė, jų kaina prasideda nuo 11 700 eurų. Naujesnis, 2,0 l dyzelinis X-Trail kainuos nuo 11 700 eurų, o už naujausius modelius su 1,7 l dyzeliu nuo 17 550 eurų. Tuo tarpu 1,3 l benzininis modelis kainuos nuo 21 060 eurų, 2022 m. laidos – apie 35 100 eurų.

Kuro sąnaudos

  • 1,6 l dyzelinis variklis (priekiniais ratais varomose versijose) vidutiniškai sunaudos apie 4,1 l/100 km, visų varančiųjų ratų – apie 4,5 l/100 km.
  • 1,6 l benzininis variklis – apie 5,3 l/100 km.
  • 2,0 l dyzelinis – apie 4,7 l/100 km.
  • Naujesni 1,3 l benzininiai modeliai (pagal WLTP matavimus) – apie 6,1 l/100 km.
  • 1,7 l dyzelinis – apie 6,0 l/100 km.

Techninė priežiūra

Mažesnis planinis servisas vidutiniškai kainuoja nuo 268 iki 314 eurų priklausomai nuo variklio tipo, o didesni – nuo 362 iki 432 eurų.

Patikimumas

Iš savininkų atsiliepimų matyti, kad Nissan X-Trail patikimumas vertinamas vidutiniškai – didžioji dalis vairuotojų nesusiduria su rimtais gedimais, tačiau pasitaiko smulkių elektronikos ir informacinės sistemos trikdžių. Serviso kokybė svyruoja priklausomai nuo atstovo – dalis klientų patenkinti greita pagalba, kiti įvardija komunikacijos ir remonto vėlavimo problemas.

Kuris naudotas Nissan X-Trail vertas dėmesio?

Optimalus pasirinkimas – 1,6 l dCi dyzelinis variklis su mechanine pavarų dėže ir priekine varančiąja ašimi. Toks variantas ne tik ekonomiškiausias, bet ir pakankamai universalus – tinka vilkti priekabą ar važiuoti ilgais atstumais. Į parduotuves vėliausiai atkeliavo 1,7 l dyzelinis bei 1,3 l benziniai modeliai, todėl jų pasiūla rinkoje gerokai mažesnė.

Iš komplektacijų vertėtų rinktis Acenta versiją – ji aprūpinta visomis svarbiausiomis funkcijomis ir patogesnė dėl mažesnių ratlankių, kurie užtikrina minkštesnį važiavimą.

Kokie yra alternatyvūs pasirinkimai?

Tarp artimiausių konkurentų galima įvardyti Land Rover Discovery Sport – prestižinį septynvietį visureigį su kokybiškomis medžiagomis ir dinamišku valdymu. Tačiau jo kaina gerokai didesnė nei Nissan X-Trail.

Daugiau erdvės ieškantiems derėtų atkreipti dėmesį į Kia Sorento ir Hyundai Santa Fe – šie modeliai pasižymi talpesniais bagažo skyriais ir tvirtais dyzeliniais varikliais, nors kuro sąnaudos kiek aukštesnės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *