Audi Q5 jau spėjo suskirstyti į dvi kartas: 8R (2008–2017) ir 80A (2017–dabar). Pirmoji 8R karta buvo išsamiai peržiūrėta nuo savo debiuto Pekino automobilių parodoje 2008 m. jos gamybos metu buvo pagaminti FCEV ir hibridiniai modeliai, taip pat SQ5 modelis. Po 2013 m. paskelbto SQ5 modelio, naujoji 80A karta buvo pristatyta 2016 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Nors antrosios kartos Q5 rinkoje dar nėra ilgai, jis jau siūlomas trimis skirtingais modeliais ir 2021 m. bus atnaujintas su ryškesniais kontūrais.
Audi 8R Q5 buvo galima rinktis iš trijų variklių: 2.0T FSI Quattro, 2.0 TDI Quattro ir 3.0 TDI Quattro. Taip pat buvo trys pavarų dėžių variantai: šešių pavarų mechaninė, septynių pavarų Tiptronic arba aštuonių pavarų Tiptronic. Modelis 80A siūlomas visame pasaulyje su 2.0 TFSI arba 2.0 TDI varikliu, derintu su septynių pavarų S-Tronic dėže. Mes stengsimės nustatyti, kuriems varikliams būdingos konkrečios problemos, bet mūsų pagrindinis dėmesys bus skirtas 2.0 TFSI variklio taisymams ir instrukcijoms. Prieš perkant atsargines dalis, patikrinkite, ar jos tinka jūsų automobiliui.
5 dažniausiai pasitaikančios Q5 variklio problemos
Didelis Audi Q5 variklio alyvos sąnaudos
Jei turite antrąsias EA888 kartos variklį ir dar to nedarėte, labai rekomenduojame jį patikrinti. Tai yra svarbi priežastis, dėl kurios kyla abejonių dėl Q5 patikimumo. Pagal problemos aprašymą, variklio alyvos sąnaudos yra gerokai didesnės nei įprasta.
Šioje antrajai EA888 kartai būdingos problemos su karterio slėgio reguliavimo vožtuvais, krumpliaračio sandarikliais, stūmokliais, žiedais ir galvutėmis iš gamyklos. Daugelis techninių aptarnavimo biuletenių, įskaitant šį, jau sprendė šią problemą. Jei jūsų Q5 turi šią problemą, delsimas gali lemti didelius remonto kaštus.
Didelio alyvos vartojimo požymiai apima:
- Alyvos nuosėdos variklyje
- Įprastu laiku įsijungiantis žemas alyvos spaudimo indikatorius
- Mėlynos dūmų debesys iš išmetimo vamzdžio
- Sumažėjęs degalų efektyvumas
- Alyvos padėklas su metalo dalimis
Jei automobilis, ypač antrasis EA888, rodo bet kurį iš šių simptomų, nedelskite imtis veiksmų, kad išvengtumėte 2,000–3,000 EUR sąskaitos.
Ar tarp alyvos keitimo reikia papildyti alyvą? Švelniai tariant, tai nėra įprasta. Jei taip yra, gali būti atliekamas alyvos sąnaudų testas, kad būtų patikrinta, ar automobilis atitinka „Audi“ standartus.
Norint išvengti didelių išlaidų, geriausia lokalizuoti problemą iki karterio slėgio vožtuvo arba krumpliaračio sandariklio.
Laiko grandinės ir įtempimo įtaiso gedimas
„Audi” ir „Volkswagen” dažnai susiduria su laiko grandinės ir įtempimo įtaiso gedimais maždaug po 130,000 kilometrų. Idealiu atveju, laiko grandinė turėtų tarnauti visą transporto priemonės eksploatavimo laiką. Laiko grandinė sujungia krumpliaračio ir kamerašafto velenus, leidžiant pavarų dėžei ir varikliui veikti kartu. Laiko grandinės gedimas gali pasireikšti keliais būdais: grandinės išsitempimas, grandžių praleidimas arba grandžių nutrūkimas. Bet kuris iš šių atvejų gali rimtai pakenkti varikliui.
Laiko grandinės įtempimo įtaiso nusidėvėjimas, nepakankamas tepimas ir bendras įrenginio amžius prisideda prie laiko grandinės gedimo. Jei laiko grandinė sugenda, variklis neturėtų apskritai užsivesti. Blogiausiu atveju, variklio vidaus komponentai, pvz., vožtuvai ir stūmokliai, gali būti smarkiai pažeisti.
Laiko grandinės ar įtempimo įtaiso gedimo požymiai:
- Variklio užgesinimai
- Netolygus variklio darbas tuščiąja eiga
- Traškesys iš variklio skyriaus
- Limp režimas įsijungia
- Mašina neužsiveda
Benzino siurblio flanšo nutekėjimas
Nors „Audi” iškvietė atgal šią problemą (16V660000), svarbu paminėti, jeigu jūs dar neesate tai sutvarkę. „Audi Q5”, pagaminti tarp 2009 ir 2017 metų, buvo ankstyvoji linija, kurioje pasitaikė plaukų įtrūkimų benzino siurblio flanše. Dėl to benzinas galėjo patekti iš benzino siurblio į išmetimo sistemą. Benzino siurblio flanšas reguliuoja benzino srautą į variklį.
Degalų siurblio flanšo nutekėjimo priežastys:
- Benzino kvapas salone
- Benzino kaupimasis ant išmetimo komponentų
Benzino siurblio flanšo keitimo galimybės
2018 m. gruodį buvo iškviesta atgal dėl defektų benzino siurblio flanšuose. Jei abejojate, ar jūsų automobilis buvo atnaujintas, galite atsispausdinti atšaukimo pranešimą arba pasiimti jį pas savo techniką. Kadangi tai yra atšaukimas, „Audi” turėtų padengti remonto išlaidas, todėl susisiekite su savo „Audi” atstovu, kad įsitikintumėte, jog problema buvo išspręsta.
Start-Stop Sistema
„Audi Q5” buvo daug skundų ir techninių aptarnavimo biuletenių (TSB), kuriuos „Audi” atmetė kaip nepagrįstus, nes Start-Stop sistema veikia kaip numatyta. Veikianti start-stop sistema išjungia variklį, kai transporto priemonė sustoja, taupydama degalus ir mažindama taršą. Technologija turi didelį potencialą, tačiau nėra be trūkumų ir kai kuriems klientams ji gali nepatikti. Jei jaučiatės nepatogiai su sistema, „Audi” rekomenduoja ją išjungti. Jie nesupranta, kaip erzina nuolat ją išjunginėti prieš kiekvieną važiavimą.
Start-Stop sistemos trūkumai:
- Aktyvavimas užtrunka
- Vėluojantis reagavimas į greitį
- Daugiau nei 10 variklio užvedimų per dieną
- Daug sąlygų turi būti įvykdyta, kad ji veiktų
- Staigus vairo ir stabdžių sistemos išjungimas
- Riedėjimo pavojus