Peugeot Rifter (nuo 2018 m.) apžvalga

Peugeot Rifter (nuo 2018 m.) apžvalga

Peugeot Rifter – tai automobilis tiems, kuriems dažnas klausimas „ar visi tilpsime patogiai?“ ar „ar į bagažinę tikrai sutilps visi daiktai?“ kelia tik šypseną. Šis universalus ir talpus MPV kėbulo modelis stebina erdve tiek keleiviams, tiek daiktams, todėl tinka įvairiems gyvenimo atvejams – nuo šeimos kelionių iki aktyvaus gyvenimo būdo poreikių.

Bendrą vaizdą praplečianti erdvė ir praktiškumas

Peugeot Rifter pasižymi viena didžiausių erdvių klasėje. Tiek penkiavietė, tiek septynvietė versija turi labai talpias bagažines – jas lengva krauti net didesnius daiktus, nes forma kvadratinė ir žema pakrovimo anga. Penkiavietis modelis papildomai siūlo lubose įrengtas daiktadežes smulkmenoms. Nors vietoj įprastos daiktadėžės čia rasite specialų skyrelį prietaisų skydelio viršuje, patogumui tai netrukdo – oro pagalvės diegiamos lubose ir vis tiek neatsisakoma keleivių saugumo.

Automobilis patrauklus šeimoms – be vargo galima pritvirtinti tris atskiras vaikiškas kėdutes ant antros eilės sėdynių. Tačiau trečia eilė septynvietėje tinkama tik vyresniems vaikams ar suaugusiems – ten vaikiškų kėdučių dėti nerekomenduojama, nes saugumo lygis nėra pakankamas. Antroji sėdynių eilė slankioja pirmyn-atgal, tad galima rinktis tarp didesnės vietos kojoms ar daugiau vietos bagažui.

Važiavimo komfortas ir vairavimo įspūdžiai

Didelius šio modelio privalumus pajusite iškart atsisėdę už vairo. Aukšta vairuotojo pozicija, dideli veidrodžiai, lengvas vairas ir efektyvi važiuoklė padeda jaustis saugiai ir patogiai. Net ilgesnių maršrutų metu automobilis išlieka ramus ir užtikrintas, o važiavimas komfortiškas – net ir nelygiais keliais. Tiesa, modeliai su 17 colių ratlankiais miesto greičiuose gali jaustis kiek kietesni. Keleivius džiugina tylesnė salono aplinka – kelio triukšmas girdisi minimaliai, o vėjo šniokštimą galima išgirsti tik didesniu greičiu dėl stačios priekinio stiklo geometrijos, tačiau jis nėra varginantis.

Varikliai: pasirinkimo galimybės ir ekonomika

Pirkėjai gali rinktis vieną iš dviejų pagrindinių variklių – benzininį trijų cilindrų 1,2 l (109 AG turbobenzinas) arba 1,5 l dyzelinį, siūlomą trijų skirtingų galių (74 AG, 99 AG ir 128 AG). Benzininis variklis nepaisant mažo tūrio puikiai susitvarko su pilnai pakrautu automobiliu. Dyzeliniai variantai – ypač 99 AG ir 128 AG – išlieka dinamiški ir taupūs, bet geriau vengti silpniausios, 74 AG versijos, nes jos gali pritrūkti galios kasdienėje eksploatacijoje. Galingiausia modifikacija pasiūlys ir aštuonių laipsnių automatinę transmisiją, kuri garsėja švelniais perjungimais.

Nuo 2022 metų nauji Rifter siūlomi tik elektriniai, tačiau naudotų rinkoje vidaus degimo varikliai yra dažnesni.

Degalų sąnaudos

Benzininio Peugeot Rifter vidutinės sąnaudos – apie 6,6 l/100 km (pagal WLTP). Dyzeliniai modeliai dar taupesni: 74 AG ir 99 AG modeliai sunaudoja apie 5,5 l/100 km, o 128 AG variantų sąnaudos – apie 5,6 l/100 km. Tai geri rodikliai šios klasės automobiliui, tinkančiam tiek miesto, tiek ilgoms kelionėms užmiestyje.

Įranga: komplektacijų skirtumai

Bazinis „Active“ lygis gana paprastas – jame nėra 8 colių multimedijos ekrano, bet standartinėje įrangoje rasite klimato kontrolę, greičio palaikymo sistemą, automatinį avarinį stabdymą, automobilio eismo juostos palaikymo ir leistino greičio atpažinimo funkcijas.

Verta rinktis „Allure“ komplektaciją – čia gausite 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, 8 colių multimedijos sistemą su ekranu (palaikančią „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“), galinio parkavimo jutiklius, elektrinius galinius langus, sėdynės lumbago reguliavimą ir patogią centrinę konsolę.

„GT Line“ išsiskiria dailesne išvaizda – čia 17 colių ratlankiai, dviejų zonų klimato kontrolė ir integruota navigacija, tačiau praktiškų skirtumų su „Allure“ nėra daug.

Ekspozicija: naudojimo kaina

Naudoto Peugeot Rifter kaina

Naudotų Peugeot Rifter kaina priklauso nuo pagaminimo metų, komplektacijos ir techninės buklės. 2018 metų automobilis kainuoja nuo 16 380 eurų. Už 2019–2020 metų modelį gali tekti mokėti 17 550–21 060 eurų, o 2021–2022 metų – 21 060–25 740 eurų.

Eksploatavimo išlaidos

Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, kuris skaičiuojamas pagal konkretaus automobilio CO₂ emisiją, kuro rūšį ir pirmos registracijos metus. Naujų automobilių savininkai taip pat moka metinį mokestį už taršą. Šie mokesčiai sudarys dalį fiksuotų eksploatacijos išlaidų.

Pirmas techninės priežiūros aptarnavimas kainuoja apie 233 eurus, antras – apie 291 eurą. Vėliau kainos svyruoja tarp 210 eurų už smulkų priežiūros aptarnavimą ir 350 eurų už kapitalinį. Aptarnavimo kainos dažnai artimos kitiems šio segmento automobiliams, pvz., Citroën Berlingo.

Kurio modelio ieškoti?

Nors benzininiai 1,2 l varikliai pilnai tenkina šeimos poreikius, jų pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje yra kuklus. Daugiausiai pasiūlymų pirkėjus pasitinka su dyzeliniais modeliais – verta rinktis bent 99 AG, o dažnai keliaujantiems su pilnu keleivių sąstatu rekomenduotinas 128 AG variklis. Geriausias balansas tarp komforto, galios ir praktiškumo – „Allure“ komplektacijos 1.5 BlueHDi 130 modelis.

Kokios yra alternatyvos?

Tarp pagrindinių konkurentų – Citroën Berlingo, kuris siūlo analogišką erdvę ir dažnai kainuoja kiek pigiau. Kitas populiarus pasirinkimas – Ford Galaxy. Šis modelis išsiskiria vairavimo malonumu, ekonomiškais varikliais ir erdve net trečioje sėdynių eilėje, tačiau turi mažiau išmanių daiktų laikymo sprendimų ir jam būdinga paprasta galinių durų sandara. Rinkoje siūlomi ir Volkswagen Sharan bei Seat Alhambra – jų viduje daug erdvės, kokybiška apdaila, o stumdomos galinės durys itin patogios ankštose stovėjimo aikštelėse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *