Pneumatinės pakabos sistema buvo sukurta Jungtinėse Valstijose Antrojo pasaulinio karo metu, siekiant palengvinti sunkiųjų orlaivių konstrukciją. Pagrindinis tikslas buvo sumažinti svorį, naudojant kompaktišką konstrukciją.
Šios sistemos buvo naudojamos ne tik orlaiviuose, bet ir kai kuriuose sunkiuose sunkvežimiuose, kad būtų užtikrinta savaime išsilyginanti pakaba. Tai leido išlaikyti ašies aukštį nepriklausomai nuo transporto priemonės krovinio svorio.
Pneumatinė pakaba siūlo daug privalumų, tačiau kartu turi ir trūkumų, ypač vairuotojams, kurie naudoja sunkesnius sunkvežimius ar transporto priemones sunkiems kroviniams vežti.
Kas yra pneumatinė pakaba?
Pneumatinė pakaba – tai transporto priemonės pakabos tipas, kuris veikia naudojant elektrinį siurblį arba kompresorių, kuris pripildo oro lanksčius maišus, pagamintus iš tekstilės armuotos gumos.
„Pro Car Mechanics“ pneumatinę pakabą apibūdina kaip alternatyvą lapinės pakabos arba spiralinių spyruoklių sistemoms. Oro maišai, dažniausiai pagaminti iš poliuretano ir gumos, pripučiami kompresoriaus iki tam tikro slėgio, kad veiktų kaip spyruoklės. Skirtingai nei hidropneumatinė pakaba, pneumatinė sistema naudoja suslėgtą orą, o ne skystį.
Pneumatinės pakabos paskirtis
Paprastai pneumatinė pakaba naudojama užtikrinti sklandų ir stabilų važiavimą. Tačiau kai kuriose sportinėse pakabose taip pat galima rasti šią technologiją.
Pneumatinė pakaba pakeičia tradicines plienines spyruokles sunkesnėse transporto priemonėse, tokiose kaip sunkvežimiai, puspriekabės, keleiviniai autobusai ar net keleiviniai traukiniai. Be to, ji tapo populiari mažos prošvaisos transporto priemonėse, pavyzdžiui, prabangiuose modeliuose ar senesnių metų modifikuotuose automobiliuose.
Elektroniniu būdu valdoma pneumatinė pakaba
1990-ųjų pradžioje „Dunlop Systems and Components“ sukūrė ir įdiegė elektroniniu būdu valdomą pneumatinę pakabos sistemą (ECAS). Ši sistema pirmą kartą buvo įdiegta 1993 m. „Range Rover Classic“ modelyje. Štai pagrindiniai ECAS komponentai:
- Vulkanizuotos, sunkiam naudojimui pritaikytos gumos oro spyruoklės prie kiekvieno rato.
- Oro kompresorius, įmontuotas transporto priemonės bagažinėje arba po variklio dangčiu.
- Suslėgto oro rezervuaras, leidžiantis kaupti orą vidutiniškai iki 150 PSI slėgio.
- Vožtuvų blokai, kurie nukreipia orą iš rezervuaro į spyruokles per elektromagnetinius vožtuvus ir sandariklius.
- ECAS kompiuteris, kuris bendrauja su pagrindiniu transporto priemonės kompiuteriu ir apskaičiuoja, kur reikia nukreipti oro slėgį.
- Oro vamzdeliai, jungiantys rezervuarą su spyruoklėmis, nukreipiantys oro srautą visoje sistemoje.
- Drėgmės sugėrėjas, užtikrinantis, kad sistema išliktų sausa.
Ši sistema taip pat turi aukščio jutiklius, kurie registruoja sąlytį su reljefu, kad būtų galima reguliuoti kiekvieno rato aukštį. Naujausi patobulinimai leidžia valdymo vienetus įmontuoti po transporto priemonės grindimis, todėl ši technologija tampa prieinama kasdieniam naudojimui.
Pneumatinės pakabos privalumai ir trūkumai
Privalumai
- Didelis vairuotojo komfortas: Sumažina triukšmą, vibracijas ir važiavimo kietumą, kuris gali sukelti diskomfortą ar nuovargį.
- Mažesnė pakabos susidėvėjimo rizika: Sumažėjus vibracijoms, ilgaamžiškumas padidėja.
- Ilgesnis priekabų tarnavimo laikas: Sistema sugeria mažiau vibracijų.
- Pagerinta prošvaisa: Pakaba automatiškai prisitaiko pagal krovinio svorį ir transporto priemonės greitį.
- Geriau suvaldomas transportas: Ypač važiuojant sudėtingu reljefu arba esant sunkiam kroviniui.
- Didelė transporto geba: Leidžia efektyviau paskirstyti krovinio svorį, mažindama transporto priemonės kūno riedėjimą posūkiuose.
Trūkumai
Nepaisant privalumų, yra keletas trūkumų:
- Aukštos įsigijimo ir įdiegimo sąnaudos: Pneumatinė pakaba gali kainuoti iki trijų kartų daugiau nei lapinė pakaba per 10 metų.
- Padidėjusios degalų sąnaudos: Kompresoriaus veikimui reikalinga energija.
- Sistemos gedimai dėl oro nutekėjimų: Tai gali sukelti veikimo sutrikimų.
- Mechaninės problemos:
- Rūdys ar drėgmė gali pažeisti oro strypus ar maišus.
- Oro jungčių gedimai.
- Kompresoriaus perkaitimas dėl nuolatinių oro nutekėjimų.
Nepaisant šių trūkumų, pneumatinė pakaba dažnai vertinama kaip efektyvesnis pasirinkimas sunkiai apkrautoms transporto priemonėms.