Nors dabar Porsche Cayenne dažnai matomas Lietuvos keliuose, jo debiutas nesulaukė vien tik pozityvių vertinimų. Pradžioje sunku buvo suvokti, kodėl sportinių automobilių gamintojas pasirinko kurti prabangią visureigio versiją. Vis dėlto, laikas parodė, kad šis pasirinkimas buvo teisingas – Cayenne greitai tapo itin populiarus ir tvirtai įsitvirtino tarp prestižinių SUV modelių.
Bendras įspūdis ir pagrindiniai bruožai
Trečiosios kartos Porsche Cayenne ne tik nepriekaištingai įsilieja tarp tokių modelių kaip Audi Q7, Q8 ar Bentley Bentayga – šie automobiliai netgi dalinasi tam tikromis dalimis tarpusavyje. Naudotas Cayenne išlieka brangus, tačiau kompensuoja kaina smagiomis vairavimo savybėmis, galingais varikliais ir pritaikoma erdve.
- Didelis galingų variklių pasirinkimas
- Tiksli ir sportiška valdymo sistema
- Galimybė keisti galinių sėdynių padėtį
- Aukštos naudojimo išlaidos
- Pagrindinėje įrangoje nėra kai kurių norimų priedų
- Važiuoklė gana standi net ir patogumo režime
Varikliai ir modifikacijos
Porsche Cayenne, palyginti su daugeliu konkurentų, yra stebėtinai lengvas dėl plačiai naudojamo aliuminio konstrukcijose. Šiame modelyje galima rinktis iš kelių galingų variklių: nuo 3,0 l V6 iki 4,0 l V8 su dviem turbokompresoriais. Be to, siūloma ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija, kuri itin patraukli dėl žemų taršos rodiklių mieste.
Standartinis Cayenne turi 12,3 colių lietimui jautrų ekraną su navigacija ir įvairiomis ryšio funkcijomis, LED žibintus, dviejų zonų klimato kontrolę ir elektrinę bagažinės dangtį. Dažnai galima rasti individualizuotus automobilius su papildoma įranga – odinėmis sėdynėmis ar pneumatine pakaba.
Važiavimas ir komfortas
Važiuojant pajunti, jog masės sumažinimas suteikia daugiau dinamikos nei konkuruojantiems SUV. Netgi silpniausias 3,0 V6 gali pasiekti 100 km/h per mažiau nei 6 sekundes, o 2,9 S – dar greitesnis, galintis išvystyti iki 264 km/h. Galingiausia Turbo modifikacija pasiekia 100 km/h per įspūdingas 4,1 sekundes ir gali važiuoti daugiau nei 285 km/h.
Cayenne stebina stabilumu posūkiuose, nors iš išorės atrodo masyvus. Įsigijus automobilį su pneumatine pakaba, galima dar labiau pagerinti jo valdymą – automobilis tampa standesnis ir mažiau svyruoja. Standartinėse versijose naudojamos plieninės spyruoklės pasižymi švelnesniu charakteriu, tačiau vis tiek perduoda stiprius smūgius nuo didesnių nelygumų. Ieškantiems daugiau komforto rekomenduotinas modelis su pneumatine važiuokle – net ir „Comfort“ režime ji išlieka gana tvirta, tačiau smūgiai jaučiami daug mažiau.
Salonas, praktiškumas ir technologijos
Viduje dominuoja prabangi oda, itin kruopštus surinkimas ir puiki ergonomika. Vairuotojo vieta – patogi, su plačiomis elektrinėmis reguliavimo galimybėmis. Standartiškai montuojama galinio vaizdo kamera pagerina matomumą. Temperatūros ir vėdinimo valdymo mygtukai lengvai pasiekiami, nors kai kuriuos mažesnius valdiklius valdyti reikia pasitelkti lietimui jautrią panelę ir atitraukti žvilgsnį nuo kelio.
Didelė 12,3 colių multimedijos sistema stebina ryškiais vaizdais ir operatyvumu. Gale erdvės užtenka ir aukštesniems keleiviams, o galinės sėdynės stumdomos, todėl galima pritaikyti erdvę pagal poreikį. Bagažinės tūris – solidus, pritaikytas kasdieniams poreikiams, su patogiu elektriniu dangčiu.
2019 metais pasirodė Cayenne Coupe – sportiškesnės išvaizdos modelis tiems, kas ieško išskirtinumo. 2023 m. atnaujinta versija gavo dar modernesnę išorę, atnaujintą saloną, patobulintą važiuoklę bei galingesnius variklius.
Porsche Cayenne eksploatacijos sąnaudos
Rinkos kaina
Porsche išlaiko aukštą vertę – net trečiosios kartos naudotos versijos kainuoja nemažai. 2018-2019 metų 3,0 V6 modeliai su nedidele rida ir pilna aptarnavimo istorija kainuoja apie 46 800–58 500 eurų. Už 2020–2021 m. S versiją su maža rida reikės išleisti 58 500–70 200 eurų. Hibridiniai modeliai paprastai kainuoja nuo 58 500 eurų, o už Turbo versiją kaina gali siekti net iki 105 300 eurų.
Kuro sąnaudos
Naujasis Cayenne pasižymi dideliu apetitu kurui. Net ekonomiškiausias ne hibridinis modelis vidutiniškai sunaudoja apie 11,5 l/100 km, GTS – 13,3 l/100 km, Turbo – 13,5 l/100 km (pagal WLTP standartą). E-Hybrid versija laboratorijos sąlygomis gali pasiekti net 3,2 l/100 km, tačiau realybėje tokį rezultatą fiksuoti pavyks tik važiuojant trumpais atstumais ir visiškai įkrauta baterija. Mūsų bandymuose S E-Hybrid modeliui pavyko pasiekti 5,9 l/100 km važiuojant 80 km su įkrauta baterija.
Pilnai įkrauti E-Hybrid modelio akumuliatorių 7,2 kW namų įkrovimo stotelėje trunka apie 2 val. 20 min., Turbo S E-Hybrid naudoja kiek galingesnę bateriją, kurią reikia krauti apie 2 val. 40 min.
Mokesčiai ir draudimas
Lietuvoje Cayenne savininkams taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei automobilio pirmos registracijos metų. Galingi benziniai ar hibridiniai Cayenne modeliai dažniausiai patenka į didesnio taršos mokesčio ribas, tad pirkėjams verta šį niuansą pasverti prieš įsigijimą.
Draudimo išlaidos visiems Cayenne modeliams išlieka aukštos, ypač – jei renkatės naujesnę ar galingesnę versiją. Tuo pat metu ir planinė priežiūra bei remontas kainuos brangiau nei vidutinės klasės automobiliui, o patikimiausią aptarnavimą rasite specializuotuose Porsche servisuose.
Patikimumas ir eksploatacija
Porsche Cayenne pasižymi aukšta montavimo kokybe ir retai susiduria su rimtais gedimais. Vairuotojai dažniausiai giria modelį už patikimumą bei ilgaamžiškumą. Visgi, reikia įvertinti, kad techninio aptarnavimo kokybė ir išlaidos gali skirtis priklausomai nuo pasirinkto serviso.
Kurią Cayenne versiją rinktis?
Norintiems balanso tarp dinamikos ir kainos verta ieškoti S versijos su 2,9 l V6 varikliu – ši modifikacija pasižymi didesniu galingumu ir geresniais stabdžiais. Taip pat gauna išskirtinius 19 colių ratlankius ir originalius išmetimo vamzdžius. Savo ruožtu, E-Hybrid trauks tuos, kurie dažnai važinėja trumpus atstumus mieste ir gali pasinaudoti elektros privalumais.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Audi SQ7 taip pat siūlo puikų dinamikos ir komforto santykį, itin kokybišką saloną bei didelę galios atsargą. Range Rover Sport žavi savo elegancija, talpumu ir tylumu, tačiau pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį į jo surinkimo kokybės ir patikimumo savybes perkant jau naudotą automobilį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.