Renault Twizy – tai ne visai įprastas miesto automobilis, kuris balansuoja tarp automobilio ir motociklo kategorijų. Dėl itin kompaktiško dydžio – Twizy net mažesnis už daugelį miesto mažylių – šį modelį lengva atpažinti tiek pagal išskirtinę išvaizdą, tiek dėl neįprastos dviejų vietų susėdimo – keleiviai sėdi vienas už kito, tarsi lenktyninėje formulėje.
Bendras vaizdas
Twizy išskirtinumas – tai paprastumas ir žaismingumas. Jį varo galinius ratus sukantis 13 kW (17 AG) galios elektra varomas variklis. Pilnai įkrauta baterija leidžia nuvažiuoti iki 69 km, o didžiausias greitis siekia apie 80 km/h. Dėl visiškai elektrinės pavaros šis modelis pasižymi nulinėmis emisijomis, tad atitinka šiuolaikinius aplinkosaugos reikalavimus ir Lietuvoje yra apmokestinamas minimaliu taršos mokesčiu.
Kokybė ir komfortas čia paaukoti dėl dar didesnio paprastumo: kėbulo plastikas kietas, o durų funkcionalumas labiau simbolinis – jos nebūtinai saugo nuo lietaus ar vėjo, nes langai – taip pat pasirenkamas priedas, o uždarius duris tarpai išlieka. Salone jaučiamas minimalizmas – sėdynės reguliuojasi nedaug, o prietaisai ir valdikliai – itin paprasti, tačiau vairavimo pozicija gana įprasta.
Važiavimas miesto gatvėmis
Valdyti Twizy labai paprasta. Vienu mygtuku parenkama važiavimo kryptis, nuleidžiamas rankinis stabdis ir galima iš karto važiuoti. Kaip ir daugelio elektromobilių, Twizy pagreitis iš vietos – staigus, tačiau pasiekus didesnį greitį greitėjimas blėsta. Manevringumas yra vienas didžiausių šio automobilio privalumų – apsisukimo spindulys ypač mažas, o važiuojant mieste Twizy lankstus ir smagus. Tiesa, mažos padangos riboja sukibimą, tačiau dėl žemos masės ir konstrukcijos posūkiuose automobilis išlieka gana saugus net ir per daug padidinus greitį.
Didžiausias Twizy trūkumas išryškėja prastose kelio atkarpose – važiuojant per duobes ar kalnelius kratymas ypač jaučiamas, nes važiuoklė labai standi. Komforto mėgėjams toks važiavimas tikrai nebus malonus.
Eksploatacinės išlaidos
Renkantis Twizy naudai didelis argumentas – išlaikymo ekonomiškumas. Žemos eksploatacinės sąnaudos – pagrindinė ekologiškų miesto automobilių stiprybė. Pagrindinė ilgalaikė išlaida išlieka už baterijos nuomą, kuri per mėnesį vidutiniškai kainuoja apie 52 eurus. Techninė priežiūra nėra dažna ir išlaidos gana mažos, o draudimo įmokos – mažesnės nei vidutinio automobilio, nes Twizy priskiriamas mažos rizikos kategorijai. Lietuvoje šiam modeliui taikomas minimalus arba nulinis taršos mokestis (priklauso nuo registracijos metų ir CO₂ emisijų).
Kiek kainuoja naudotas Renault Twizy?
Priklausomai nuo metų ir komplektacijos, naudoto Twizy kaina Lietuvoje svyruoja nuo 5 265 eurų už pirmuosius 2012 m. modelius, iki maždaug 7 020 eurų už naujesnius, pagamintus 2015–2016 metais. Pirkdami šį modelį retai rasite didelę ridą – dauguma eksploatuoti tik mieste, ir nuvažiavę palyginti nedaug kilometrų.
Komplektacijos ir įranga
Twizy siūlomas dviejų pagrindinių komplektacijų – Expression (bazinės) bei Dynamique, kuri papildo išvaizdą lengvojo lydinio ratlankiais ir metalizuotais dažais. Durys, langai ar Bluetooth ryšys dažniausiai būna papildomi pasirinkimai už atskirą kainą.
Kokį naudotą Renault Twizy rinktis?
Populiariausias ir optimaliausias pasirinkimas – bazinė Expression versija, nes dėl mažos masės ir efektyvaus variklio net ir ji yra pakankamai energinga. Norintys daugiau komforto ar išskirtinumo gali ieškoti Dynamique varianto su papildoma komplektacija.
Alternatyvos Twizy modeliams
Iš tiesų, unikalus Renault Twizy Lietuvoje neturi tiesioginių konkurentų. Tačiau artimiausios alternatyvos tarp miesto elektrinių automobilių – didesnis, patogesnis ir įprastesnis Renault Zoe, arba mažas ir veržlus Volkswagen e-Up, kuris pasižymi visiškai elektrine pavara bei kokybišku įrengimu. Taip pat verta atkreipti dėmesį į Hyundai Ioniq – išsiskiriantį ekonomiškumu, greitu pagreičiu ir talpia erdve viduje.




