Unimogas su charakteriu: kaip gimė ir dingo Funmog legenda

Unimogas su charakteriu: kaip gimė ir dingo Funmog legenda

Per daugiau nei 375 000 Unimog automobilių iš 27 skirtingų modelių buvo pagaminti nuo Universalinio Motorwehrät gimimo 1949 metais. Nuo 1950 metų šio visureigio, iš pradžių sukurto ir pagaminto Gebrüder Boehringer kompanijoje Göppingen mieste, vietos namai tapo Mercedes visata.

Per šiuos 75 metus „Mog” patyrė beveik visus įmanomus nuotykius, kurie gali nutikti ratiniam transporto priemonei, įskaitant kaip ūkininko traktorių, komunalinės paslaugos transporto priemonę, karinės paskirties sunkvežimį, pasaulio keliautoją ar gaisrinės automobilį. Daug neeilinių modifikacijų ir pritaikymų tapo legenda. Labai ypatinga versija buvo „Funmog”, kurios šiandienos kultinis statusas gerokai pranoksta tuometinę pardavimo sėkmę.

Japonų tendencija

1990-aisiais Japonijoje kilo tendencija keisti Unimog modelius į stilingus tiuninginius transporterius, kuriuos būtų smagu vairuoti miestuose. Šis reiškinys buvo vadinamas „Urban Unimog”, ir pavadinimas Japonijoje yra žinomas iki šiol.

Tendencija neliko nepastebėta Mercedes kompanijoje. 1992 metais buvo pristatytos naujos lengvos ir vidutinės Unimog serijos 408 ir 418, todėl buvo tinkamas metas paversti šio darbščių transporto priemonių aušinio modelį – Funmog. Projektas buvo pristatytas 1994 metais. Čia aprašytas Funmog buvo sukurtas pagal naująją 408 (U 90) seriją, kurią nesunku atpažinti dėl charakteringos priekinės dalies. U 90 turi stipriai į priekį nusvirusią variklio dangą, kuri pagerina matomumą į priekį.

U 90 tapo Funmog dėka daugybės priedų ir to, ko paprastai nepastebėsite darbiniuose Unimog modeliuose – daug chromuoto paviršiaus. Priekinis chromuotas bamperis su masyviu apsauginiu buferiu (taip pat chromuotas) ir papildomi žibintai (chromuotu korpusu) atitiko už vairuotojo durų į viršų kylančią chromuotą išmetimo vamzdį. Ant stogo taip pat buvo pritvirtinti triukšmo stiprinimo ragai, žinoma, chromuoti.

Chromas: pakankamai

Funmog buvo suteikta krovinių platforma, kuri pavertė šį žvaigždėmis pažymėtą sunkvežimį XXL pikapu. Rifelio aliuminiu dengta platforma siūlė vidutinę praktinę naudą, už kabinos buvo pritvirtintas atsarginis ratas ir dvi Zarges dėžės. Platforma buvo patobulinta dideliu lanku, žinoma, pagamintu iš chromo. Be to, platformos šoninės sienelės nusileido atgal, nudažytos automobilio spalva, ir sukėlė susidomėjimą, o aukštas oro įsiurbimo vamzdis keleivio pusėje pridėjo nuotykių tematiką.

Viduje Funmog nebuvo itin prabangus: paprastas plastikinis vairaračio ratas, patvarus kario audinys ant sėdynių (vairuotojo sėdynė pneumatinė, keleivio dvigubos sėdynės), tik kablys su Mercedes-Benz įspaudu suteikė šiek tiek jaukumo kabinoje. Tačiau buvo galimybė už papildomą mokestį įsigyti odines sėdynes ir oro kondicionierių.

Su savo 3,84 tonų svoriu Funmog Vokietijos keliuose galėjo važiuoti tik 80 km/h. Tai nebuvo didelė problema, nes 2,9 litrų tūrio turbodieselinis šešių cilindrų variklis su 110 AG sugebėjo pasiekti ne daugiau kaip 110 km/h, jei aplink nebuvo policijos. Funmog buvo aukštesnis nei platus ir solidus: 2,7 metro aukštis lygino su dviejų metrų pločiu, o bendras 4,6 metro ilgis jau buvo panašus į VW Passat ilgį. Ir skaičiuojant toliau: šis įspūdingas sunkvežimis turėjo tik 960 kilogramų leistiną naudingą apkrovą.

Nedideli pardavimo skaičiai

Visa tai atrodė įspūdingai ir „parodė savininko teisėtą nepritarimą įprastiems automobiliams”, kaip autorius Yörn Pugmeister rašė savo aprašyme žurnalo auto motor sport 16/1994 numeryje. Tačiau pardavimo skaičiai nesėkmingi. Ar be dviejų spaudos automobilių (buvo dar ir juodas Funmog) kelyje atsirado daugiau vienetų, to nežinoma. Vis dėlto, neabejotinai yra žinoma, kad iš viso buvo pagaminta 12 Funmog automobilių, kurie buvo sukurti kaip individualūs užsakymai iki 1997 metų ir daugiausia buvo išvežti į Japoniją.

Mercedes ši nedaug egzistuojančių vienetų, atsižvelgiant į gana nedideles vystymo išlaidas, finansiniu požiūriu atsipirko, nes Funmog bazinė kaina dar 1994 metais be papildomų pasirinkimų buvo 140 000 D-Mark. To meto S klasės S 500 su V8 varikliu kainavo 700 D-Mark pigiau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *