Renault per savo dukterinę įmonę Alpine įžengia į sportinių elektrinių krosoverių segmentą. Alpine A390 (darbinis pavadinimas „GT X-Over“; Grand Tourer Crossover) gamyba prasidės Alpine gamykloje Dieppe mieste nuo šių metų. Paryžiaus automobilių parodoje 2024 metais buvo pristatytas Alpine A390_β koncepcinis automobilis. 2025 metų gegužės 27 dieną prancūzai planuoja pristatyti serijinį Alpine A390 modelį.
A390 bus trečiasis sportiškos Renault grupės markės modelis. Pirmasis skaitmuo rodo automobilio dydį. Jis bus didesnis už sportinį kompaktinį A290 ir bus antrasis iš Lifestyle serijos, kuris atpažįstamas iš 90 pavadinime. Šios serijos turėtų generuoti pelną, o ateinantis A110 – kur 10 nurodo į Icon seriją – turėtų patraukti entuziastus.
Sportinis fastback su trigubu elektros varikliu
Alpine apibūdina A390 kaip „Sport Fastback“. Serijinės gamybos modelis, sukurtas ant AmpR-Medium platformos, bus skirtas iki penkių žmonių. Jį varo trys elektriniai varikliai – vienas priekyje ir du gale. Active Torque Vectoring sistema paskirsto galią tarp galinių ratų ir tarp ašių. Michelin kartu su Alpine kuria padangas serijiniam modeliui. Studijų modelis turi 56 centimetrų priekinius ir 58 centimetrų galinius ratus.
Alpine A390 naudoja AmpR-Medium platformą, anksčiau žinomą kaip CMF-EV, kuri yra Renault-Nissan-Mitsubishi aljanso projekto dalis. Ant šios platformos šiuo metu kuriami Renault Megane E-Tech ir Nissan Ariya.
Iki 650 AG: galingumo galimybės
Kompaktinis sportinis krosoveris gali turėti priekinę ašį su 218 AG galingumo elektriniu varikliu, kuris yra žinomas iš Mégane E-Tech. Nissan Ariya Nismo B9 E-4orce pademonstruoja platformos potencialą. Visų ratų pavara pasiekia 320 kW (435 AG) ir maksimalią 600 niutonmetrų galią. Kadangi A390 turi du galinius variklius, teoriškai gali siekti iki 650 AG. Kaip Alpine nurodys sisteminę galią ir konfigūruos elektrinius variklius, bus aišku per pristatymą gegužės 27 dieną.
Elektrinė energija bent jau topiniame Nissane gaunama iš 91 kilovatvalandžių akumuliatoriaus. Neaišku, ar Alpine A390 bus siūlomas su silpnesniu Ariya B6 E-4orce, turinčiu 367 AG. Vis dėlto aišku, kad penkiaduris modelis išsiskirs tarp Ariya ir Mégane. Alpine ilgis bus šiek tiek didesnis nei seserų modeliai, siekiantis daugiau nei 4,60 metro.
Daugiau galios, stipresnis charakteris
Ką mes turime prieš akis Švedijos šiaurėje? Tai – našumo elektrinis krosoveris ant AmpR-Medium platformos, kurį jau išanalizavome. Vis dėlto Alpine inžinieriai deda visas pastangas atskirti A390. Gale yra antras variklis, kuris pakeičia pagrindinę variklio charakteristiką į galinę ir taip pat leidžia tikram Torque Vectoring veikimui.
Alpine regiono tyrimų ir plėtros komanda parodoji studijini modeli sukūrė būti šiek tiek švelnesnėje formoje, tačiau tikėjomės, kad A390 išliks kaip tipiškas Crossover-Coupé.
Detalės, kurios išliks – ir kurios keisis
Trumpi viršūniai ir aukšta langų linija išlieka, taip pat kaip ir stiprios reljefinės detalės ir įtempimai ant durų. Išryškintos ratų arkos taip pat bus matomos. Vietoje filigraninių stulpų naudojami aiškesni A, B ir C stulpai. Modelis bus pradėtas su standartiniais atsidarančiais durimis.
Automobilio priekinėje ir galinėje dalyje Alpine dizaineriai perėmė A110 elementus naujam modeliui, tokie kaip lenkta užpakalinė langų linija, trispalvis elementas C stulpe ar trimačio dizaino gaubtu, įskaitant oro srautą per priekinį buferį.
Trys vairavimo režimai, trys charakteriai
Labai įdomu, kaip elgiasi trys vairavimo režimai: prisitaikymo ratukus atliekame įprastiniu režimu, skirtu kasdieniam gyvenimui ir saugumui. Elektroninė stabilumo kontrolė nei kiek nepasiduoda ir leidžia A390 pereiti į neutralų posūkį, toli nuo bet kokio smagumo ant ledo ežero. „Sport“ tik pablogina situaciją, nes šis režimas skirtas dinamiškam vairavimui ant asfalto. Jis leidžia daugiau galimos automobilio kėbulo judėjimo, bet visada laiko vairuotoją po apsauginio skėčio – orientuojamasi į švarią ir greitą liniją be didelio pavojaus. Ant ledo šis režimas nuolat trukdo ir neleis, ką norėtų vairuotojas – nestabilios važiavimo būsenos.
Drift rulonai tikrai smagūs „Track“ režime, nes čia A390 užvilkinamas maždaug 95 procentais. Dabar jaučiasi, kaip detaliai jie optimizavo šį automobilį dinamikai. Svorio paskirstymas: 49:51, tai beveik idealu. Važiuoklė: specialiai pritaikyta Alpine, su platesniu plotu, ūgis yra gana žemas, nes baterijų paketas įrengtas žemai. Nebrangu sakyti apie labai kontroliuojamą oversteer, tačiau kai automobilį suveržti į šliaužimą per stabdį arba tiesiog paskatina klasikinį posūkį slysti, drift slidės kampą galima puikiai sureguliuoti per akseleratoriaus pedalą.
Neabejojame, ar šis teigiamas pirmasis įspūdis bus patvirtintas ant asfalto. Galiausiai, kaip visada, kaina. Ji dar nėra žinoma, tačiau žymiai ne taip smagus Nissan Ariya Nismo kainuoja nuo 63 990 eurų. Gana apytiksliai, A390 kaina galėtų siekti apie 75 000 eurų.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.