Subaru Impreza sedanas išsiskiria ne tik savo sportiška išvaizda, bet ir puikiu keturių varančiųjų ratų sukibimu su keliu. Net standartinės WRX ir STi versijos stebina galia ir dinamika – greitis juntamas iškart, tačiau automobilio valdymas išlaikytas itin tikslus. Iš tikrųjų, dažnas vairuotojas pajus ribas anksčiau nei pats automobilis.
Bendras vaizdas
Nors Impreza galingumu nenusileidžia sportiniams automobiliams, kasdienai ji gana universali ir praktiška. Pakaba kietesnė, tačiau važiuoti nėra nemalonu. Salone tilps visa šeima ir jų daiktai – tiek kasdienos kelionėms mieste, tiek savaitgalio išvykoms. Renkantis penkių durų modelį, gaunama tiek talpus bagažinės atidarymas, tiek nulenkiama galinė sėdynė, leidžianti patogiai vežtis didesnius krovinius.
Išorinio dizaino sportiškumas, su ryškiu variklio oro įsiurbimo gaubtu, didele galine spoilerių ir masyviais lengvojo lydinio ratlankiais, iškart išduoda agresyvų charakterį. Visgi viduje susiduriama su šiek tiek paprasto, blizgaus plastiko apdaila, kuri nesiekia prabangių standartų, bet sėdynės yra patogios ir tinkamos ilgesnėms kelionėms.
Pirkinio ir eksploatacijos išlaidos
Išlaidų aspektai
Subaru Impreza laikomi patikimais, rimtesnės gedimų rizikos vos minimalios. Tačiau, jeigu prireikia remonto, detalių kaina gerokai didesnė nei daugelio kitų markių modelių. Servisų paslaugos dažnos ir nepigios, atidžiau vairuojant gali prireikti dažniau keisti padangas ar stabdžių detales. Dėl visų varančiųjų ratų sistemos patariama visas keturias padangas keisti vienu metu.
Subaru Impreza yra galingas automobilis, todėl ir privalomojo civilinės atsakomybės draudimo tarifas neretai aukštesnis. Kuo galingesnė versija, tuo daugiau teks mokėti – jaunesniems, mažesnį vairavimo stažą turintiems ar rizikingose zonose gyvenantiems vairuotojams draudimas dažnai būna dar brangesnis.
Kuro sąnaudos ir mokesčiai
Impreza WRX vidutiniškai sunaudoja apie 8,7 l/100 km (mieste – iki 11,8 l/100 km), o STi – dar daugiau. Net ekonomiškesnės GX ar TS versijos retai pasiekia 7,8 l/100 km rodiklį. Honda supranta, kad aukštesnės kokybės benzinas pagerina automobilio efektyvumą ir gali padidinti galią, tačiau sąnaudos vis tiek išlieka aukščiau vidutinių. Kadangi Lietuvoje taikomas taršos mokestis pagal CO₂ emisiją, variklio tipą ir pirmos registracijos datą, reikėtų iš anksto pasiskaičiuoti nuolatines išlaidas pagal konkretaus modelio duomenis.
Kurį Subaru Impreza pasirinkti?
Iš galingesnių versijų populiariausias variantas yra WRX – jis pakankamai sportiškas, bet dar tinkamas kasdieniam naudojimui. STi versija jau labiau orientuota į entuziastus ir tikriems vairavimo adrenalino mėgėjams.
Impreza buvo atnaujinta du kartus: 2003 m. dizainas tapo išraiškingesnis, o 2006 m. modelis išsiskyrė charakteringu stiliumi ir gavo galingesnį 2,5 l variklį. Turint didesnį biudžetą verta ieškoti vėlyvesnio leidimo su naujesniu varikliu.
Pirkėjo pasirinkimas dažnai krypsta tarp sedano ir universalo. Universalo kėbulas atrodo neįprastai, tačiau praktiškumas gerokai didesnis, o vairavimo pojūtis lieka identiškas.
Naudotos Impreza alternatyvos
Galvodami apie šį modelį, daugelis pastebės ir nemažai importuotų japoniškų variantų su galingesniais varikliais ir geresne komplektacija. Visgi Lietuvoje paprastai racionaliau rinktis standartinius modelius, nes jų eksploatacija paprastesnė, o vertė išlieka stabilesnė. Patartina naudotą Subaru įsigyti iš specializuoto pardavėjo, kuris užtikrins išskirtinę priežiūrą ir tikslius istorijos duomenis.




