Naudoto Subaru Impreza sedano pasirinkimas daugeliui vairuotojų asocijuojasi su tikru sportu kelyje. Bene didžiausią dėmesį traukia „WRX“ arba „Turbo“ versijos – jų visų ratų pavara, preciziškas valdymas ir įspūdinga akceleracija kelia šypseną net patyrusiems vairuotojams. Didžiausia šių modelių intriga – dinamika: automobilis savo galimybėmis dažną vairuotoją priverčia nuleisti rankas anksčiau nei pasibaigia paties automobilio potencialas. Tačiau ir paprastesnės Impreza versijos stebina geru sukibimu, žvaliu valdymu bei praktiškumu kasdienybėje.
Salono įspūdis ir patogumas
Subaru Impreza vidaus dizainas nedaug kam paliks įspūdį – salone dominuoja kietas plastikas ir paprastos medžiagos, kurios kai kuriems gali pasirodyti pigios. Tačiau funkcionalumas čia stipresnis nei išvaizda: viskas išdėliota aiškiai, vairuotojo pozicija patogi. Bagažinės anga plati, bet dėl pakabos elementų gylio netrūksta, tad didesnių gabaritų kroviniai reikalauja kruopštumo. Gale sėdintiems erdvė vidutinė – rinkoje yra ir šeimos klasių automobilių, siūlančių daugiau vietos.
Eksploatacijos kaštai Lietuvoje
Rinkdamiesi galingesnes, sportines Impreza versijas, turėkite omenyje, kad eksploatacija reikalauja rimtesnio biudžeto. Tokiems automobiliams reikia dažnesnio ir kokybiško aptarnavimo – būtinai pasitikrinkite, ar ankstesnis savininkas nuosekliai vykdė priežiūros grafikus. Gera žinia – šia tema informacijos netrūksta specializuotose bendruomenėse ar forumuose.
- Impreza draudimo įkainiai pagal variklio litražą ir modifikaciją gali svyruoti gana plačiai: nuo bazinių iki sportinių modelių.
- Degalų sąnaudos nėra mažiausios: dažniausiai varikliai naudoja apie 9–12 litrų benzino 100 kilometrų (priklausomai nuo galingumo ir vairavimo stiliaus).
- Susidūrimų remontas kainuoja daug, ypač WRX ir „Turbo“ versijų. Paprastesni modeliai yra priimtinai ekonomiški, tačiau dyzelinių Impreza išvis nebuvo, tad ekonomiškumas ribotas.
Lietuvoje Subaru Impreza priklauso prie tų automobilių, kuriuos paliečia taršos mokestis. Šio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – sportiniams modeliams šis mokestis būna didesnis.
Kurią Impreza verta rinktis?
Nors sportinės versijos pritraukia daugiausiai dėmesio, bazinė Impreza 2.0 R versija verta dėmesio tiems, kuriuos domina patikimumas ir padorios dinaminės savybės. Šis modelis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,5 sekundės, tačiau pasižymi santūresnėmis degalų sąnaudomis bei eksploatacijos sąnaudomis.
Pagrindiniai pokyčiai metų bėgyje
1998 metai buvo reikšmingi Impreza modeliui – tuomet atnaujintas salonas, jau standartiškai buvo montuojama keleivio saugos oro pagalvė, sėdynės, vairas. Sportinės versijos ir toliau naudojo 2,0 l turbobenzininį variklį. Kartu kiekvienais metais modelis tobulėjo: rinkai buvo pristatytos įvairios ribotos laidos modifikacijos. 2000-aisiais buvo atliktas priekinės dalies dizaino atnaujinimas („vabaliuko akys“), vėliau vardas „Turbo“ keitėsi į WRX, o po metų – dar vienas naujas dizaino etapas.
Konkurentai rinkoje
Renkantis naudotą Subaru Impreza sedaną verta pasidomėti ir alternatyvomis. Panašias savybes siūlo populiarūs kompaktiniai sedano tipo automobiliai, kurie pasižymi ekonomiškesne eksploatacija ar didesniu komfortu šeimai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.