Suzuki e Vitara: Pirmasis markės elektromobilis kelyje

Suzuki e Vitara: Pirmasis markės elektromobilis kelyje

Su „e Vitara“, kuris pasirodys Vokietijoje nuo 2025 m. spalio, Suzuki pradeda savo transformaciją į elektromobilių gamintoją. Kaip gerai šis elektrinis visureigis? Informacija, nuotraukos ir važiavimo apžvalga.

Dabar atrodo, kad nedidelis gamintojas Suzuki atvyksta į elektromobilių erą ir išleidžia „e Vitara“ rinkai. Pavadinimas turėtų sietis su jau ilgai sėkmingu ir vis dar siūlomu SUV Vitara modeliu, tačiau iš tiesų tarp modelių nėra jokio ryšio. „e Vitara“ pastatytas ant visiškai naujos platformos, specialiai sukurta elektromobiliams ir yra ypač lengva.

Jis gaminamas viename iš Suzuki Indijos gamyklų kartu su Toyota Urban Cruiser modeliu. Nors Suzuki yra atsakinga už elektrinio SUV gamybą, Toyota prisideda su elektrine pavara. Kol kas Suzuki oficialios „e Vitara“ kainos nenurodo, tačiau bazinė versija galėtų prasidėti nuo apie 31 000 eurų.

Suzuki e Vitara yra išvaizda unikali

Ne tik vizualiai „e Vitara“ skiriasi nuo vidaus degimo SUV. Ir techniniu požiūriu abu automobiliai neturi nieko bendro. Tipinis SUV dizainas pasižymi aukšta juostele ir mažais galiniais langais. Priekinė vaizdas dominuoja siauri žibintai, gale yra apjuostinė šviesų juosta, o šoninėje vaizdo pusėje išsiskiria stipri C stulpelis ir vidutinė apatinės durų plokštė.

Elektro-Suzuki salone yra tvarka

„e Vitara“ salone Suzuki įrengė du ekranus. Už vairo yra 10,25 colio dydžio kombinacinis prietaisas, o ant prietaisų skydelio centre – 10,1 colio ekranas. Daugelį funkcijų galima valdyti per juos, nors taip pat yra mygtukai tiesioginei prieigai, pavyzdžiui, klimato sistemai. Apdaila atrodo patyrusi, bet plastikas kartais nėra aukštos kokybės, ir ekranuojant paviršius, garsas po jais yra tuščias.

Svarbus minusas: Vairas reguliuojamas aukščio ir gylio, bet nepakanka, kad būtų patogus. Sėdynės taip pat nebuvo visiškai tinkamos šoniniam palaikyme, bet Suzuki užtikrino, kad tai dar ne tipiškos serijinės sėdynės.

4,28 metro ilgio penkių durų automobilis, kurio plotis yra 1,80 metro, siūlo nuostabią erdvę, taip pat dėl praktiškos, 16 centimetrų paslinkamos galinės sėdynių eilės. Čia galima rinktis tarp daugiau erdvės galiniams keleiviams ar optimizuoto bagažo skyriaus. Oficialių bagažo talpos duomenų Suzuki dar nepaskelbė, tačiau manoma, kad standartinėje konfigūracijoje turėtų būti apie 300 litrų.

Pirmasis važiavimas: solidus pasirodymas

Stipresni varikliai, kuriuos testavome trumpai, buvo priekinio variklio versija su didesniu akumuliatoriumi ir 128 kW (174 AG), taip pat šiek tiek galingesnė visų varančiųjų ratų versija su 135 kW (184 AG). Šie varikliai neturėjo sunkumų su sąlyginai lengvu SUV (nuo 1,7 tonos bendro svorio). Sprinto laikai buvo nuo apie 7,5 iki 8,5 sekundžių, tačiau maksimalus greitis visiems modeliams ribotas iki 150 km/h.

Visų ratų pavara, turėdama antrąjį variklį prie galinės ašies (48 kW/65 AG), siūlo lengvas, tikriausiai retai naudotas visureigių galimybes. Visose versijose vairuotojas gali pasirinkti „Eco“, „Normal“ ir „Sport“ režimus, tačiau skirtumas tarp „Normal“ ir „Sport“ yra gana mažas.

„e Vitara“ įranga ir garantijos

„e Vitara“ yra turtingai įrengtas. Versija su mažesniu akumuliatoriumi yra tik „Club“ įrangos, tačiau joje jau yra navigacinė sistema, be raktinė prieiga ir paleidimas, galinio vaizdo kamera, šviesos ir lietaus jutikliai bei atmosferinis apšvietimas. Apple ir Android įrenginiai gali būti prijungti bevieliu būdu. Pliusas: Standartiškai pridedama šilumos siurblys, kuris prailgina nuotolį.

„Comfort“ įranga visada yra su didesniu akumuliatoriumi ir turinti sėdynių ir vairo šildymą, priekinio stiklo šildymą ir šildomus išorinius veidrodėlius. „Comfort+“ siūlo 19 colių lengvo lydinio ratlankius, stoglangį, elektrinį vairuotojo sėdynės reguliavimą, bevielį telefonų krovimą, priešrūkinius žibintus ir geresnę garso sistemą su aštuoniais vietoj keturių garsiakalbiais.

Garantijos yra vidutinės: suteikiamos įprastos aštuonerių metų baterijų sistemos ir trejų metų naujo automobilio garantijos. Kiti gamintojai siūlo daugiau.

Nuotolis: galima apie 400 km

Tiek Suzuki, tiek Toyota identiški ne tik su 4,28 metrų ilgiu ir 2,70 metro ratų baze. Taip pat yra du siūlomi, tiekėjo BYD tiekiami litio geležies fosfato akumuliatoriai su 49 ir 61 kWh talpa ir variklių galia 106 kW (144 AG), 128 kW (174 AG) ir 135 kW (184 AG visų varančiųjų ratų versijai).

Akumuliatorių galima įkrauti viešoje stotelėje 11 kW (kintama srove) arba 150 kW (nuolatinė srovė) greitojo įkroviklio, tačiau DC vertė taikoma tik versijai su dideliu akumuliatoriumi. Mažesnės versijos duomenys dar nebuvo paskelbti.

Skelbiami nuotoliai nestebina: priklausomai nuo variklio ir akumuliatoriaus dydžio, suvartojimas svyruoja tarp 15 ir 16 kWh. Priekinio variklio modelis su mažu akumuliatoriumi gali pasiekti 345 kilometrų nuotolį. Priekinio variklio modelis su dideliu akumuliatoriumi – beveik 430 kilometrų, o visų ratų versija – apie 400 kilometrų. Tai nominalūs rodikliai, praktikoje gali būti mažesni.

Išvada: pirmojo susitikimo įspūdžiai

Per pirmąją, nors ir trumpą pažintį, Suzuki pirmasis elektromobilis, padedamas Toyota, atsiskleidžia kaip neturintis rimtų trūkumų automobilis. Tačiau savo nesudėtingu, bet ir įprastu SUV dizainu jis ypač neišsiskiria iš konkurentų.

Todėl kaina turės būti patraukli, jei Suzuki sieks savo ambicingų tikslų su šiuo automobiliu: nuo spalio iki fiskalinių metų pabaigos 2026 metų kovo mėnesį, planuojama parduoti 1900 vienetų pirmojo Suzuki elektromobilio Vokietijoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *