Kai kurių elektromobilių pikapų bandymai atskleidė rimtų problemų su krovos ir vilkimo savybėmis, o ypač daug klausimų kilo dėl aliumininio rėmo patvarumo. Nors gamintojas deklaruoja įspūdingą našumą, realaus naudojimo sąlygos parodė, kad bandant vilkti didesnius krovinius, gali pasitaikyti konstrukcinių silpnybių, o plonų lieto aliuminio komponentų stiprumas kelia abejonių.
Aluminingo rėmo išbandymų įžvalgos
Viena iš problemų, pastebėtų bandymų metu, yra susijusi su galinės pakabos aliumininiu rėmu, kurio vientisas korpusas pagamintas iš lieto metalo. Toks sprendimas leidžia efektyviai sumažinti gamybos kaštus, tačiau kartu sumažina ir rėmo tvirtumą bei ilgaamžiškumą. Lydyto aliuminio konstrukcija yra linkusi į įtrūkius ir nusilpimą, ypač kai patiria dideles apkrovas, pavyzdžiui, tempiant kelių tonų svorio priekabas.
Bandomasis vilkimas ir rėmo ribos
Atliekant bandymus su specialiai sumontuota tempimo skale bei ekskavatoriaus pagalba didinant apkrovą iki lūžio taško, buvo siekiama nustatyti faktiškai atlaikomą galinės dalies rėmo svorį. Gamintojas deklaruoja, kad pikapas galėtų vilkti iki 5 000 kg, tačiau realybėje galinės pakabos rėmas neatlaikė net 4 500 kg apkrovos ir tiesiog subyrėjo. Tokios bandymo sąlygos atskleidžia, kad konstrukcijoje beveik nėra papildomos saugos atsargos, kuri būtina užtikrinant patikimą vilkimą įvairiomis sąlygomis.
- Lieto aliuminio profilių sienelės storis siekia tik 4,7 mm, o tai stipriai riboja komponento standumą esant ekstremalioms jėgoms.
- Dėl tokios rėmo konstrukcijos realiai tempimo funkcijai netinka, net jei skaičiai techniniuose duomenyse atrodo įspūdingai.
- Bandymai parodė, jog net nedidelis gamybos defektas ar ilgalaikis metalo pavargimas gali labai greitai nulemti konstrukcijos suirimą.
Bėdos naudojant pagal paskirtį
Elektromobilinio pikapo galimybė vilkti priekabas pasirodė gerokai prastesnė, nei kitiems to paties gamintojo modeliams. Taip pat yra atvejų, kai transportuojant šį automobilį ant specialios vilkimo platformos kyla rizika pažeisti elektrinę dalį. Inžinieriai pripažįsta, kad oficialus vilkimo svorio limitas tėra rekomendacinis ir nebūtinai atspindi faktinį saugų naudojimą kasdienėse situacijose.
Praktikoje tempimo metu, ypač esant sudėtingoms sąlygoms ar netinkamai paskirstytam kroviniui, realios jėgos trumpam gali būti daug didesnės nei numatyta, pavyzdžiui važiuojant per duobes ar staigiai pasikeitus kelio dangai. Tokiomis aplinkybėmis ne tik trumpėja važiuoklės tarnavimo laikas, bet ir kyla avarinio sugedimo rizika.
Ilgalaikio eksploatavimo iššūkiai
Dėl naudotto lieto aliuminio technologijos ilgainiui susidaro įtrūkimai bei pavargsta metalas, o tai dar labiau sumažina vilkimo savybes ir saugumą. Tikėtina, kad tokios konstrukcijos automobiliai greitai praras pirminį patvarumą ir sukels abejonių dėl tolimesnio eksploatavimo tikslingumo.
- Pikapui naudojamas lieto aliuminio rėmas nesukuria tokios saugumo atsargos, kokios reikalauja realios vairavimo ir krovinio gabenimo situacijos.
- Esant net ir nedideliems eksploataciniams nuokrypiams, galima konstrukcinė avarija ir rimti nuostoliai.
- Važiuojant už tokių automobilių su prikabintomis priekabomis verta laikytis didesnio saugaus atstumo dėl galimų netikėtų gedimų.
Galima daryti išvadą, kad elektromobiliniai pikapai, trapios lieto aliuminio konstrukcijos su ribota saugumo atsarga, netinkami intensyvioms vilkimo užduotims ir reikalauja ypač atsakingo eksploatavimo. Ilgalaikėje perspektyvoje tai kelia daug abejonių dėl tokių automobilių tinkamumo naudoti kaip patikimus darbo įrankius.




