„Tesla“ akcijos šiais metais pakilo 109%. Artimiausiomis dienomis investuotojams daug svarbesnis bus vienas skaičius: kiek automobilių bendrovė pristatė pastarąjį ketvirtį?
Didžiausias pasaulyje elektrinių transporto priemonių gamintojas sumažino visų modelių kainas, kad apgintų savo poziciją rinkoje nuo konkurentų, bandančių atvilioti klientus naujesniais modeliais. Tikėtina, kad šį savaitgalį „Tesla“ parodys, kaip gerai veikia jos strategija.
Analitikai prognozuoja, kad Elono Musko vadovaujamas gamintojas praneš apie 448 350 automobilių pardavimą per pastaruosius tris mėnesius, ty 6% daugiau nei pirmąjį metų ketvirtį. Nors „Tesla“ išliks pirmoje vietoje pagal pasaulinį akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių tiekimą, bendrovė turės šiek tiek paspartinti tempą, kad galėtų parduoti 1,8–2 mln. transporto priemonių, kurias planuoja pagaminti šiais metais.
Praėjusiais metais „Tesla“ pagamino ir pristatė daugiau nei 1,3 milijono automobilių visame pasaulyje ir išlieka dominuojančia elektromobilių gamintoja JAV. Tačiau Kinijoje – jos 2-oje rinkoje – bendrovė gerokai atsiliko nuo BYD Co., kurios sudėtis yra daug naujesnė ir siekia vis daugiau pasaulinių ambicijų. Berkshire Hathaway remiamo gamintojo kilimas patraukė Musko dėmesį, kuris praėjusį mėnesį tviteryje paskelbė apie Bloomberg televizijos klipą, kuriame jis atmestinai juokiasi apie BYD automobilius 2011 m.
„Tai buvo prieš daugelį metų“, – rašė Muskas. „Šiomis dienomis jų automobiliai yra labai konkurencingi.
„Tesla“ nuolaidos prasidėjo praėjusių metų pabaigoje, kai vartotojus pradėjo slėgti infliacija ir augančios palūkanų normos. Bendrovė iš pradžių sumažino kainas Kinijoje, vėliau JAV ir Europoje.
Nors nuo to laiko „Tesla“ ne kartą keitė savo apmokestinimo dydį, kai kuriais atvejais kainos vėl pakilo, jos transporto priemonės yra daug pigesnės nei buvo metų pradžioje. Geriausiai parduodamo modelio Y kaina dabar JAV prasideda nuo 47 740 USD, palyginti su 65 990 USD sausio pradžioje.
„Tesla“ yra pagrindinė Infliacijos mažinimo įstatymo naudos gavėja, nes kiekviena jos didelės apimties transporto priemonių versija – „Model 3“ sedanas ir „Model Y“ visureigis – dabar gali gauti visą 7500 USD federalinį mokesčių kreditą. Net po to, kai šio mėnesio pradžioje ši lengvata buvo pradėta taikyti visoms „Model 3“ iteracijoms, bendrovė JAV skyrė trijų mėnesių nemokamą greitąjį įkrovimą, kad padėtų išvalyti automobilių atsargas.
Ši paskata parodė, kad „Tesla“ ketvirčio pabaigoje dar turėjo nuveikti, kad automobiliai būtų išvežti iš savo sklypų. Ostine įsikūrusi bendrovė pagamino daugiau transporto priemonių nei buvo pristatyta nuo tada, kai praėjusių metų pradžioje atidarė naujas gamyklas už Berlyno ir Teksase.
Antrąjį ketvirtį gamyba tikriausiai vėl viršijo pristatymus, ketvirtadienį savo pranešime rašė UBS analitikas Patrickas Hummelis.
Kai kurie analitikai tikisi, kad ateis daugiau nuolaidų.
„Vis dar matome papildomų kainų mažinimo riziką likusią metų dalį ir iki 2024 m.“, – birželio 26 d. ataskaitoje rašė Emmanuelis Rosneris iš „Deutsche Bank“. Jis tikisi, kad šiais metais bendrovė pristatys 1,78 mln.
Susirūpinimas dėl to, kad „Tesla“ tiekimai neatsilieka nuo gamybos, pastarosiomis savaitėmis sukėlė optimizmą, kad bendrovė išpirks savo dominuojantį JAV įkrovimo tinklą. Nuo tada, kai „Ford Motor Co.“ tapo pirmaisiais iš penkių automobilių gamintojų, kurie mainais už prieigą prie „Supercharger“ stočių priėmė bendrovės kištuką ir prievadą, „Tesla“ akcijos pakilo 40%.
Tai paskatino mažiausiai keturis analitikus sumažinti akcijų reitingą.
„Pagrindiniai trumpalaikiai TSLA pagrindai geriausiu atveju išliko nepakitę“, – birželio 21 d. rašė „Barclays“ analitikas Danas Levy. „Manome, kad reikia dar neigiamų 2024 m. konsensuso įvertinimų peržiūrų.