Ieškote taupaus, ekologiškai pažangaus naudoto šeimos automobilio? Toyota Prius jau seniai pelnė reputaciją kaip alternatyva tiems, kurie vertina ne tik mažas išlaidas, bet ir norą mažinti poveikį aplinkai. Naudotas Prius suteikia galimybę dar labiau sumažinti ekologinį pėdsaką – juk pirkdami naudotą transporto priemonę, pratęsiate jos naudojimo ciklą.
Bendra apžvalga
Toyota Prius jau tapo hibridinių automobilių simboliu ir yra mėgstamas dėl itin mažų degalų sąnaudų, kuklių CO₂ emisijų bei patikimumo. Šis automobilis pasižymi miesto sąlygoms tinkamu komfortu, minkšta pakaba ir tyliu veikimu, ypač elektriniu režimu. Nors greitėjimu Prius nė nesistengia lenktyniauti su sportiniais automobiliais, tačiau mieste ar riedant užmiestyje jis pasižymi rafinuota dinamika ir pakankamu valdymu.
Pagrindinės ypatybės
- Hibridinė jėgainė su 1,8 l 120 AG benzininiu varikliu ir elektros motoru
- Galimybė trumpiems atstumams važiuoti vien tik elektra iki 58 km/val.
- Nuo 2019 m. kai kurie modeliai turėjo visų varomų ratų pasirinkimą su antru elektros varikliu gale
- Yra ir įkraunamas plug-in hibridas, kuris vien elektra gali įveikti iki 55 km (34 mylias)
Komfortas ir salono įranga
Pagrindinis Toyota Prius pliusas – komplektacijos gausa. Net bazinė Active versija turi LED žibintus, išmaniąją kruizo kontrolę, eismo juostų laikymo pagalbą, šildomus ir lanksčius veidrodėlius, atbulinę kamerą. Business Edition papildomai siūlo šildomas priekines sėdynes, belaidžio įkrovimo dėklą telefonui ir aklosios zonos stebėjimo sistemą. Business Edition Plus apima 17 colių lengvojo lydinio ratlankius bei parkavimosi jutiklius, o Excel versijoje rasime automatiniais valytuvus, JBL garso sistemą, navigaciją ir Wi-Fi funkcijas.
Praktiškumas: kasdienybėje ir kelionėse
Salono išdėstymas išsiskiria netradicišku sprendimu – pagrindinis prietaisų skydelis perkeliamas į centrinę konsolės dalį, kurią papildo du 4,2 colio spalvoti ekranai. Visose versijose, išskyrus bazinę, įmontuotas Head-Up ekranas vairuotojui. Standartinė 7 colių lietimui jautri multimedijos sistema yra pakankamai patogi, nors jos grafika šiek tiek nusileidžia kai kurių konkurentų sprendimams. Vieta salone nekelia priekaištų – tiek priekyje, tiek gale vietos pakanka, o bagažinė yra ilga ir plokščia, nors nusileidus galinėms sėdynėms lieka šiek tiek nelygus dugnas. Visų varomų ratų modelių bagažo erdvė kiek mažesnė dėl papildomo galinio elektros variklio.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Kuro sąnaudos
- Paprasto Prius vidutinės sąnaudos siekia apie 4,2 l/100 km (pagal WLTP)
- Visų varomų ratų versija vartoja kiek daugiau – apie 4,8 l/100 km
- Plug-in hibridas deklaruoja itin mažas sąnaudas – vos 1,0 l/100 km, tačiau tokį rezultatą pasiekti įmanoma tik dažnai kraunant akumuliatorių ir važinėjant trumpomis distancijomis
CO₂ emisija ir taršos mokestis
Plug-in hibridinis Prius išskiria tik 28 g/km CO₂, įprastas modelis – apie 78 g/km. Lietuvoje tokie automobiliai patenka tarp mažiausios taršos transporto priemonių, todėl jų taršos mokestis yra minimalus. Galutinis taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų.
Savininko išlaidos ir naudoto automobilio kaina
2016 metų naudotų Prius kaina prasideda nuo maždaug 14 000 eurų. Už 2017 metų automobilį su neperdidele rida ir pilna serviso istorija teks pakloti apie 15 000 eurų. Restaurants 2019 metų modeliai kainuoja nuo 21 000 eurų, o retesnis visų varomų ratų variantas – nuo 23 400 eurų. 2020 ir 2021 metų Prius galima įsigyti už 23 400–25 740 eurų, o paskutinieji, pagaminti 2022 m., – už 25 740–35 100 eurų.
Servisas – kasmet arba kas 16 000 km. Draudimo grupės nėra aukštos, todėl draudimo ir remonto išlaidos nėra didelės, o atsarginių dalių prieinamumas – geras.
Kuris naudotas Toyota Prius – geriausias pasirinkimas?
Varikliai ir versijos
Nors įkraunamas plug-in hibridas teoriškai siūlo rekordiškai mažas sąnaudas, realiai tokius rezultatus pasieksite tik kasdien kraudami akumuliatorių ir važinėdami trumpais atstumais. Jis taip pat brangesnis nei įprastas modelis, o važiavimo dinamika – kiek silpnesnė. Dėl šių priežasčių daugeliui labiau verta rinktis paprastą Toyota Prius hybridą su 1,8 l benzininiu varikliu.
Komplektacija
Bazinis Active modelis yra optimalus kainos ir įrangos požiūriu – jis turės visas pagrindines funkcijas už priimtiniausią kainą.
Alternatyvos Toyota Prius
Jeigu renkatės tarp Toyota Prius ir alternatyvų, verta atsižvelgti į Hyundai Ioniq. Šis automobilis siūlomas kaip tradicinis hibridas, plug-in hibridas arba visiškai elektrinis modelis. Ioniq pasižymi praktiškumu, moderniu dizainu, erdviu interjeru ir labai mažomis eksploatavimo išlaidomis.
Ieškantiems modernaus miesto automobilio, verta apsvarstyti ir BMW i3. Šis modelis išsiskiria nestandartine išvaizda, jaukia, aukštos kokybės vidaus apdaila, solidžia elektrine rida (ypač atnaujintuose modeliuose su didesniu akumuliatoriumi), puikia informacinės sistemos įranga.
Toyota Prius tebėra vienas racionaliausių hibridinių šeimos automobilių, ypač jei prioritetą teikiate ekonomiškoms išlaidoms ir aplinkos tausojimui. Tačiau pirkdami naudotą automobilį Lietuvoje, nepamirškite įvertinti taršos mokesčio pagal tikrąjį CO₂ išmetimą ir kitus individualius poreikius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.