Toyota Prius trečios kartos – galingesnis, taupesnis ir dar populiaresnis hibridas, kuris sulaukė didelio susidomėjimo tiek tarp privačių pirkėjų, tiek tarp vairuotojų, ieškančių patikimos alternatyvos dyzeliniams automobiliams. Šis modelis debiutavo 2009 metais, o iki tol jau buvo parduota daugiau nei milijonas Prius automobilių visame pasaulyje.
Apžvalga
Ieškantiems patikimo ir nebrangaus eksploatacijos atžvilgiu automobilio, Toyota Prius tapo viena patraukliausių hibridinių alternatyvų. Automobilis ypatingai vertinamas dėl mažos degalų sąnaudos, erdvaus salono ir išskirtinio patikimumo. Tačiau ar iš tikrųjų šis modelis yra praktiškas pasirinkimas Lietuvos pirkėjui?
Pagrindiniai pliusai
- Žemos eksploatacijos sąnaudos
- Erdvus ir patogus salonas
- Pavyzdingas patikimumas
Minusai
- Važiavimas nėra labai dinamiškas
- Pirmine kaina – brangesnis nei alternatyvūs modeliai
- Užmiestyje taupumas kiek prastesnis
Techniniai pokyčiai ir ekonomiškumas
Trečios kartos Prius išsiskyrė tuo, kad buvo dydinamas benzininis variklis nuo 1,5 iki 1,8 litro, todėl automobilis pasiekė didesnę galią – net iki 134 AG, o važiavimo dinamika tapo malonesnė. Maždaug 90% hibridinės sistemos buvo visiškai perkurta, tad taupumas Europoje siekė iki 3,9 l/100 km, o CO₂ emisija sumažėjo iki 89 g/km. Svarbu atkreipti dėmesį, kad nuo šių rodiklių Lietuvoje priklauso ir mokesčiai už taršą – kuo emisija žemesnė ir automobilis naujesnės registracijos, tuo mokestis mažesnis.
Naujovė tapo ir tai, kad vairuotojui suteiktos trys važiavimo režimų alternatyvos: Eco režimas maksimaliai taupo degalus sušvelnindamas akceleratoriaus atsaką, Power išvysto didžiausią galią, o EV leidžia važiuoti tik elektra – nors tik iki 2 km ir ne didesniu nei 50 km/h greičiu.
Važiavimo patirtis
Prius viduje išlieka stebinančiai daug vietos, lyginant su tuo, kiek įvairios technikos telpa automobilio dugne. Galinėje dalyje dėl lygaus grindų gali patogiai įsitaisyti trys suaugusieji, o bagažinė erdvesnė nei daugelyje kitų hečbekų.
Kasdienėse miesto kelionėse Prius pasižymi komfortišku, tačiau kiek kietoku važiavimu. Mėgstantiems ramią, tausojančią eigą automobilio elgesys atrodys malonus, tačiau greitesniuose keliuose CVT pavarų dėžė priverčia variklį dirbti aukštesnėmis apsukomis – tai ne visada malonu, be to, vairo valdymas nėra labai tikslus, o sėdynės šonuose galėtų būti patogesnės.
2012 metais prie trečios kartos prisijungė ir pirmasis Toyota įkraunamas hibridas – Prius Plug-in Hybrid. Jis vien elektra gali nuvažiuoti iki 22 km ir tampa puikiu pasirinkimu tiems, kurie dažniau važinėja trumpus atstumus bei turi galimybę krauti automobilį namuose.
Kaina ir išlaikymo ypatumai
Toyota Prius garsėja išlaikančia aukštą vertę – net ankstyvieji, daugiau kaip 210 000 km nuvažiavę egzemplioriai, dažnai parduodami už maždaug 4 680 eurų. Automobiliai su nuvažiuotu apie 16 000 km per metus kainuoja nuo 7 605 eurų už 2010 metų modelį, vėlesni – iki 17 550 eurų. Plug-in Hybrid, pradėjęs gaminti 2012 metais, prekyboje kainuoja nuo 9 360 eurų.
Didelį Prius populiarumą tarp pavežėjų lemia ekonomiškumas: mieste degalų sąnaudos dažnai siekia 4,7 l/100 km ar mažiau, o eksploatacija užmiesčio keliais – apie 5,6 l/100 km. Kiek sutaupysite priklauso ir nuo to, kaip dažnai įkraunate Plug-in versiją – trumpos kasdienės kelionės gali visiškai išvengti degalinių.
Paprasta techninė priežiūra taip pat patraukli – minimalios apžiūros Toyota servise kainuoja apie 216 eurų, pilnas techninis aptarnavimas – 392 eurus. Be to, kartu atliekama nemokama „Hybrid Health Check“ – speciali hibridinės sistemos apžiūra, kurią atlikus atnaujinama net baterijos garantija iki 11 metų. Net jei servisuositės kitur, papildomą akumuliatoriaus patikrą su garantija galima įsigyti už 46 eurus.
Komplektacijos ir įranga
Prius modeliai siūlomi su T3, T4 ir T Spirit įrangos paketais. Net bazinė T3 versija siūlo greičio projekciją ant priekinio stiklo, raktą be užvedimo, 15 colių ratlankius, septynias oro pagalves ir klimato kontrolę.
T4 papildomai siūlo didesnius 17 colių ratlankius (nors kiek sumažina ekonomiškumą), „Bluetooth“ ryšį, raktą be užvedimo visose durelėse ir pastovaus greičio palaikymo sistemą. Aukščiausios klasės T Spirit versija turi navigaciją, galinio vaizdo kamerą ir nuotolinio parkavimo sistemą.
Po 2012 m. atnaujinimo visose versijose pagerinta lietimui jautri multimedija, platesnės priekinės sėdynės, o T Spirit gauna ir LED žibintus. Flagmanas Plug-in išlaiko ekonomiškus 15 colių ratlankius, tačiau komplektuojamas tokiomis funkcijomis kaip šildomos sėdynės ir skaitmeninis radijas.
Kokį Prius geriausia rinktis?
Vertinant kainos ir kokybės santykį, optimaliausias pasirinkimas daugeliui – 2012 metų ar naujesnė T3 komplektacija. Čia gaunate visas svarbiausias komforto, saugumo ir ekonomiškumo savybes už prieinamą kainą.
Alternatyvos
Galvojantiems apie kitą hibridą, galima žvelgti į Honda Insight – jis pigesnis, o kuro sąnaudos siekia apie 5,6 l/100 km. Taip pat nemažai populiarumo turi Lexus CT200h – jis naudoją tą pačią Toyota hibridinę sistemą, tačiau viduje vietos mažiau, o važiavimas kiek standesnis.
Tiems, kuriems nereikalingas hibridas ar dažnai tenka važiuoti užmiestyje, verta apsvarstyti įprastus benzininius arba dyzelinius hečbekus, kaip Volkswagen Golf ar Toyota Auris. Jie dažniausiai bus pigesni įsigyjant naudotą automobilį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.