Naudotas „Toyota Prius Plug-in“ hečbekas yra ryškus pasirinkimas tiems, kurie ieško ekonomiškesnio automobilio kasdienėms kelionėms. Pastarųjų metų modeliai patobulinti tiek dizaino, tiek technologiškai, o svarbiausia – elektrinis nuvažiuojamas atstumas tapo reikšmingai ilgesnis, todėl šis automobilis tapo dar patrauklesnis vairuotojams, siekiantiems sumažinti kuro sąnaudas ir CO₂ išmetimą.
Bendras vaizdas
„Prius Plug-in“ išsiskiria tarp hibridinių automobilių dėl savo universalumo ir efektyvumo. Vienas pagrindinių privalumų – galimybė įkrauti automobilį tiek iš buitinio elektros lizdo, tiek iš sieninės stotelės, taip padidinant vien elektra įveikiamą atstumą iki maždaug 63 kilometrų. Toks nuotolis leidžia didelę dalį miesto kelionių įveikti neišnaudojant benzino – be to, oficialūs duomenys rodo išskirtinai mažai CO₂ emisijos: vos 22 g/km. Nors naujas „Prius Plug-in“ visada kainavo brangiau nei paprastas hibridas, naudoto automobilio rinkoje šis skirtumas sumažėja, todėl modelis tampa patrauklesniu pasirinkimu taupantiems ir aplinkai draugiškiems vairuotojams.
Kasdienio naudojimo privalumai
- Patogus ir tylus važiavimas
- Ypač žemos eksploatacijos išlaidos
- Galingesnė baterija leidžia greičiau pasiekti reikiamą greitį visiškai elektriniame režime
- Talpus bagažo skyrius ir praktška galinė sėdynių dalis (60/40 atlenkiama)
Galimi trūkumai
- Kaina vis dar išlieka gana aukšta
- Kai kuriems žmonėms gali pritrūkti vietos galvai gale
- Švelnumo stokojantys stabdžiai reikalauja įpratimo
- Važiuojant dinamiškiau jaučiamas kėbulo svyravimas
Išskirtinės savybės
Antros kartos „Prius Plug-in“ yra siūlomas su dviem įrangos lygiais: „Business Edition“ ir „Excel“. Pirmasis jau iš gamyklos aprūpintas šildomomis priekinėmis sėdynėmis, bevieliu telefono įkrovikliu bei aklosios zonos stebėjimo sistema. „Excel“ komplektacijoje rasite tokius priedus kaip automatiniai valytuvai, „JBL“ garso sistema, navigacija, „Wi-Fi“ ryšys ir priekiniai rūko žibintai.
Vairuotojai pastebi, kad elektromobilio režime šis modelis gerokai vikresnis už įprastą „Prius“. Dėl papildomos baterijos ir patobulintos transmisijos automobilis gali išnaudoti abu elektros variklius, todėl greitėjimas yra iškart juntamas. Mieste važiavimas ramus ir ekonomiškas, o realiame gyvenime elektra įveikiamas atstumas siekia apie 40 kilometrų – daugiau nei dauguma konkurentų gali pasiūlyti.
Vairavimo malonumą papildo tiksli vairavimo mechanika ir geras sukibimas su keliu. Pakaba komfortiška kasdienėje eksploatacijoje, net jei ant didesnių duobių tampa kietesnė. Kartu išlaikomas pakankamas patogumas ilgoms kelionėms.
Interjeras ir ergonomika
Kitaip nei dauguma, „Prius Plug-in“ viduje pasižymi netradiciniu prietaisų išdėstymu – pagrindiniai indikatoriai perkelti į centrinę konsolę, o rodmenys pateikiami dviejuose 4,2 colių spalvotuose ekranuose ir papildomame „Head-Up Display“. Po jais sumontuotas 7 colių lietimui jautrus ekranas, kurio veikimas pakankamai sklandus, nors grafika galėtų būti ryškesnė.
Vairuotojo sėdėsena patogi, nors norėtųsi platesnių vairo reguliavimo galimybių. Galinis matomumas kiek apribotas dėl plačių galinių statramsčių, tačiau bendra salono kokybė palieka gerą įspūdį, net jei čia gausu kietesnio plastiko paviršių.
Automobilyje daug erdvės tiek priekyje, tiek gale. Bagažinė – ilga ir plokščia, o nulenkiamos sėdynės sudaro praktišką erdvę didesniems kroviniams. Tiesa, nuleidus sėdynes lieka nedidelė pakopa.
Eksploatacijos sąnaudos ir taršos mokestis
Naudotą „Prius Plug-in“ galima rasti už maždaug 28 000 eurų (2016 metų automobiliai su vidutine rida). Vėlesnių metų automobiliai kainuoja nuo 29 250 iki 32 760 eurų, priklausomai nuo įrangos lygio, techninės būklės ir ridų. Už daugiau nei 35 100 eurų galima įsigyti beveik naują modelį.
Hibridinis „Prius Plug-in“ pasižymi ypač žemomis degalų sąnaudomis – oficialiai deklaruojamas rodiklis siekia 1,0 l/100 km ir vos 28 g/km CO₂ emisijos. Aišku, realiame gyvenimo scenarijuje degalų sąnaudos bus didesnės, tačiau bendrai vairuotojai sutaupo pastebimai daug kuro, ypač kasdien važinėjant mieste ir dažnai įkraunant automobilį.
Lietuvoje šis automobilis dėl mažos CO₂ emisijos gali būti apmokestinamas simboliniu taršos mokesčiu arba jo visiškai išvengiama, priklausomai nuo tikrosios emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų.
Ką verta rinktis?
Nors gamintojo deklaruojami ekonomiškumo rodikliai atrodo įspūdingai, kasdienybėje tokių rezultatų pavyksta pasiekti tik trumpų atstumų važinėtojams, kurie turi galimybę dažnai įkrauti automobilį. Jeigu jūsų kelionės ilgesnės, o įkrovimo prieigos ribotos, degalų sąnaudos bus kiek didesnės.
Iš dviejų įrangos versijų rekomenduotume „Business Edition“ – ši komplektacija siūlo viską, ko reikia patogiai kasdienybei, ir išlieka ekonomiškesnė. 1,8 l variklis su šiuo hibridiniu deriniu užtikrina optimalų balansą tarp efektyvumo ir dinamikos.
Alternatyvos
Jei galvojate apie alternatyvas, verta atkreipti dėmesį į „Hyundai Ioniq“, kuris siūlomas kaip hibridas, įkraunamas hibridas ir elektromobilis. Šis modelis itin praktiškas, gerai surinktas, ekonomiškas ir pasižymi geresne įranga nei „Prius“. Jis taip pat džiugina patikimumu bei ekonomiškumu.
Kitas įdomus pasirinkimas yra „BMW i3“. Šis išskirtinio dizaino elektromobilis išsiskiria premium klasės salonu, solidžia elektrine rida (dar didesne, jei pasirenkamas papildomas generatorius) ir aukšto lygio multimedija. Nors kaina didesnė, komfortas ir techniniai sprendimai tikrai verti dėmesio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.