„Vauxhall Mokka“ hečbeko (2012–2016) apžvalga

„Vauxhall Mokka“ hečbeko (2012–2016) apžvalga

Vauxhall Mokka pirmą kartą debiutavo 2013 metais, o tikrasis jo populiarumas sutapo su itin augančia kompaktiškų visureigių paklausa. Lietuvoje šis modelis vis dar laikomas racionaliu pasirinkimu antrinėje rinkoje dėl patrauklios kainos, ekonomiškų variklių ir išskirtinio dizaino. 2016-aisiais modelis buvo atnaujintas ir tapo Mokka X – tuomet pasikeitė eksterjero detalės bei prietaisų skydelis, tačiau bazinės savybės liko artimos originalui.

Apžvalga

Kai Mokka pasirodė Lietuvos rinkoje, jis traukė akį moderniu stiliumi bei praktiškumu. Jis tinka tiems, kurie ieško universalumo, patrauklaus dizaino ir gausios bazinės įrangos komplektacijos. Tačiau nėra tobulų automobilių – kai kuriems gali kliūti standi pakaba ar mažesnė bagažinė, palyginti su kai kuriais konkurentais.

Pagrindiniai privalumai

  • Gana erdvus vidus
  • Modernus, masyvus dizainas
  • Daug standartinės įrangos

Pagrindiniai trūkumai

  • Triukšmingas važiavimas per nelygius kelius
  • Ribota kaina konkurentų atžvilgiu
  • Bagažinės dydis šiek tiek mažesnis nei kai kurių kitų modelių
  • Prastesnė ergonomika centrinės konsolės mygtukuose

Vidaus erdvė ir komfortas

Nors Mokka nesiūlo reguliuojamų galinių sėdynių, kaip kai kurie konkurentai, joje pakanka vietos kojoms ir galvai daugumai keleivių. Trise gale sėdėti kiek ankšta, tačiau dviese kelionė bus visai patogi. Priekinių sėdynių atrama galėtų būti geresnė, ypač ilgesnėse kelionėse. Salone rasite nemažai mygtukų valdymo pulte, prie ko gali tekti priprasti.

Bagažinė nėra pačios didžiausios klasėje – pavyzdžiui, Peugeot 2008 ar Suzuki Vitara siūlo daugiau vietos. Visgi kelioniniam lagaminui ar vaikų vežimėliui vietos tikrai pakanka, o žemas pakrovimo slenkstis padeda patogiai sudėti daiktus. Sėdynių nuleidimas reikalauja papildomų judesių, tad greitas erdvės perkonfigūravimas – ne stiprioji vieta.

Važiavimas ir valdymas

Važiuojant Mokka gana greitai pastebėsite, kad pakaba perima nemažai kelio nelygumų. Posūkiuose kėbulas linkęs pasvirti, o salone jaučiama ir vėjo bei kelio triukšmo. Tai ne tas automobilis, kuris džiugins vairavimo entuziastus, tačiau kasdienai miesto ar užmiesčio kelionėms tiks puikiai.

Varikliai ir ekonomiškumas

Pagrindinis pasirinkimas – benzininiai arba dyzeliniai 1.4 l turbo ir 1.6 l varikliai. 1,4 l turbo benzinas – ypač žvalus ir pakankamai ekonomiškas. Dyzeliniai motorai pasižymi gera trauka ir mažomis sąnaudomis.

  • 1.4 turbo benzinas: apie 6,9–7,4 l/100 km su mechanine pavarų dėže, automatinė ir visų varančių ratų versija – 8,8–9,0 l/100 km
  • 1.6 arba 1.7 CDTi dyzeliai: apie 5,1–5,3 l/100 km

Verta atkreipti dėmesį, kad kai kurie naudoti automobiliai gali turėti didesnę ridą, ypač su 1.7 CDTi varikliu, nes jie buvo dažniausias pasirinkimas.

Eksploatacijos kaina

Lietuvoje Vauxhall Mokka (Opel Mokka) eksploatacija priklauso nuo variklio, kuro tipo ir gamybos metų. Dyzeliniai variantai paprastai pasižymi mažesne sąnaudų kaina – tiek degalų, tiek taršos mokesčio atžvilgiu. CO₂ emisija, pirmosios registracijos data ir kuro rūšis lemia taršos mokestį, kuris naujesniems ir mažiau taršiems Mokka modeliams gana palankus.

  • Aptarnavimas rekomenduojamas kasmet arba kas 32 000 km
  • 1.7 CDTi ir 1.6 benzino varikliams kas šešerius metus arba kas 160 000 km reikėtų keisti paskirstymo diržą
  • Pagrindinių detalių kainos – vidutinės, priežiūra palyginti nebrangi

Kaip išsirinkti naudotą Mokka?

Ieškantiems maksimalios ekonomijos, rekomenduotina rinktis 1.6 CDTi dyzelį. Šis variklis pasižymi puikiu balansu tarp galios ir mažų eksploatacijos kaštų. Tiems, kas renkasi benzininę versiją, geriausias pasirinkimas – 1.4 turbo, nes jis užtikrina daugiau dinamikos ir komfortiškesnį važiavimą, ypač naujesniuose modeliuose.

Įrangos lygiai dažniausiai būna šie: S (bazinis), Exclusiv, SE, o nuo 2016 metų – ir Tech Line. Net bazinė Mokka versija siūlo oro kondicionierių, pastovaus greičio palaikymo sistemą, USB jungtį ir skaitmeninį radiją. Exclusiv papildomai turi dviejų zonų klimato kontrolę, elektrinius langus, parkavimo jutiklius priekyje ir gale. Aukščiausios komplektacijos SE modeliai išsiskiria pašildomomis sėdynėmis ir tonuotais langais.

Kokie yra konkurentai?

Norintiems panašių matmenų ir kainos alternatyvų, verta įvertinti Nissan Juke, kuris pasižymi dar modernesniu stiliumi ir dažnai būna pigesnis naudotų automobilių rinkoje. Skoda Yeti – puikus pasirinkimas dėl komforto ir universalaus salono, o Renault Captur bei Peugeot 2008 tiks tiems, kuriems svarbus didesnis bagažinės tūris.

Mokka išlieka kaip ekonomiškas, patikimas ir stilingas pasirinkimas – ypač tiems, kurie ieško nebrangaus kompaktiško visureigio su gausia įranga.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *