Vauxhall Mokka (nuo 2021 m.) apžvalga

Vauxhall Mokka (nuo 2021 m.) apžvalga

Nors Vauxhall Mokka pavadinimas kai kuriems gali pasirodyti kaip užuomina į kavą, iš tikrųjų kalbame apie mažą, bet ambicingą miesto visureigį. Šis modelis perėmė vairą iš ankstesnių, jau gerokai žinomų Mokka ir Mokka X kartų ir žada pažangą tiek komforto, tiek vairavimo kokybės srityse. Tad jei svarstote apie naudotą šio automobilio variantą, verta pasigilinti, kuo naujesnis Mokka gali nustebinti.

Bendras įspūdis

Iš pirmo žvilgsnio Mokka atrodo išties patrauklus – ypač kai rinkoje naudotų automobilių kainos išlieka palankios. Tačiau lyginant su pagrindiniais konkurentais, ši mašina vis dar šiek tiek nusileidžia pagal vairavimo malonumą ar praktiškumą – pavyzdžiui, Ford Puma pasižymi geresnėmis vairo savybėmis, o VW T-Roc – didesniu komfortu. Kita vertus, naujesnis Mokka dažnai būna gerai sukomplektuotas, ekonomiškas ir siūlo vertę už pinigus.

  • Taupūs, tačiau pakankamai dinamiški varikliai
  • Minkšta, komfortą užtikrinanti pakaba
  • Gera komplektacija ir kainos naudotų automobilių rinkoje
  • Bagažinės talpa vidutiniška
  • Vairavimo savybės ne išskirtinės
  • Patikimumas ne visada garantuotas

Varikliai ir dinamika

Pagrindinę dalį sudaro 1,2 l darbinio tūrio benzininiai varikliai. Bazinis 99 AG (arklio galių) variantas kasdieniams poreikiams tinka, tačiau kartais gali pasirodyti vangus. 128 AG versija pasiūlo daugiau „parako“ ir yra ryškiai gyvesnė kasdieninėse situacijose. Taip pat siūlomas kiek galingesnis 134 AG benzininis variklis, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,1 sek. Tai beveik atitinka Ford Puma hibridinį variantą, nors pastarasis vairuotojui dažnai atrodo energingesnis važiuojant iš vietos ir lenkiant.

128 AG motoras gali būti komplektuojamas su šešių pavarų mechanine arba aštuonių laipsnių automatine dėže, o kiti varikliai yra tik su mechanine greičių dėže. Tarp siūlomų yra ir 1,5 l dyzelinis variklis (108 AG), bet tokios versijos rinkoje pasitaiko retai dėl mažo populiarumo.

Norint vietoj vidaus degimo variklio galima rinktis elektrinę Mokka versiją.

Važiuoklės komfortas ir valdymas

Važiuojant greitkeliu ar didesniais keliais, Mokka pakaba puikiai slopina nelygumus ir leidžia mėgautis komfortiška kelione. Mieste, pravažiavus duobę ar dangčio nelygumą, automobilis gali supurtyti, tačiau diskomfortas nėra didelis.

Posūkiuose automobilis linkęs daugiau krypti nei tokie konkurentai kaip Audi Q2 ar Ford Puma, todėl greitesnių manevrų metu galima justi didesnį kėbulo svorio pasiskirstymą. Vis dėlto, palyginus su Citroën C3 Aircross, stabilumas didesniu greičiu – geresnis. Vairo sistema čia subalansuota natūraliau nei giminingame Peugeot 2008 – automobilio valdymas tikslesnis ir lengvesnis, o tai ypač juntama vingiuotais užmiesčiais keliais.

Salonas ir praktiškumas

Nors aukštesnis kėbulas leidžia pasijusti lyg vairuotumėte tikrą visureigį, realiai Mokka yra vos kiek didesnis už įprastą hečbeką. Tiek priekyje, tiek gale erdvės netrūksta daugumai žmonių, o pakeltos sėdynės pagerina matomumą. Visgi galinė dalis gali pasirodyti kiek ankšta aukštesniems ar trims keleiviams, nes vidurinė galinės sėdynės vieta siaura ir standesnė.

Priklausomai nuo įrangos, prietaisų skydelyje standartinis 7 colių skaitmeninis ekranas. Aukštesnėse versijose montuojamas didesnis, 12 colių ekranas, abiejose siūlomas Android Auto ir Apple Carplay palaikymas. Viduje vyrauja mišrios, šiuolaikiškai atrodančios medžiagos, o visi pagrindiniai valdikliai nukreipti į vairuotoją. Visgi patys paviršiai – paprastesni už tuos, kuriuos rasite premium konkurentų modeliuose.

Bagažinė nėra išskirtinai talpi – kasdienių pirkinių ar trumpų kelionių bagažui vietos užteks, tačiau, lyginant su Ford Puma, Renault Captur ar Skoda Kamiq, vietos čia kiek mažiau.

Komplektacijos ir įranga

Pagrindinė įranga (vadinama SE, vėliau pervadinta į Design) apima 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, kruizo kontrolę, kondicionierių, LED žibintus ir jutiklinį ekraną.

Vidurinė GS (anksčiau SRi) komplektacija suteikia papildomų privalumų: šildomas priekines sėdynes bei vairą, didesnius 18 colių ratus, parkavimo jutiklius gale, galinio vaizdo kamerą, automatinį klimato valdymą, o multimedijos sistema praturtėja integruota navigacija.

Aukščiausios įrangos Ultimate versijoje siūlomi priekiniai parkavimo jutikliai, elektra reguliuojama vairuotojo sėdynė su juosmens atramos ir masažo funkcija, adaptyvi kruizo kontrolė, aklųjų zonų stebėjimo sistema, bekontaktis užvedimas ir patekimas į automobilį.

Išlaidos ir eksploatacija

Kainos naudotų rinkoje

2021 metų Mokka su 99 AG benzininiu varikliu ir SE komplektacija kainuos maždaug nuo 11 700 eurų. Už 128 AG variantą su vidurine įranga reikės apie 12 870 eurų. Norint Mokka su pilniausia įranga (Ultimate), teks pasiruošti skirti apie 23 400 eurų.

Vėlesnių metų modeliai (2022 ar naujesni) prasideda nuo maždaug 15 210 eurų, o už 2023 metų automobilį gali tekti mokėti nuo 17 550 eurų. Žymiai naujesnis, 2024 metų variantas, kainuos nuo 21 060 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

  • Vidutinės degalų sąnaudos: 128 AG benzininė Mokka vartoja apie 6,7 l/100 km. 134 AG versija pasižymi panašiu apetitu, o 99 AG galinti sutaupyti – oficialiai deklaruojama 5,5 l/100 km.
  • Taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio registracijos metų.
  • Draudimo įmokos už Mokka vidutiniškai atitinka šio segmento standartus. 2021 m. trijų techninių aptarnavimų komplektas gali kainuoti apie 930 eurų.

Rekomendacijos

Jei norite gero kainos ir kokybės santykio, rinkitės 128 AG benzininę versiją su GS (SRi) įranga – už papildomus 1 170 eurų (lyginant su paprastesniu modeliu) gausite ir didesnį pajėgumą, ir daugiau komforto. Ultimate komplektacija brangesnė apie 5 850 eurų ir verta tik tiems, kurie tikrai nori visų galimų papildomų priedų.

Tarp pagrindinių konkurentų vertėtų paminėti puikių vairavimo savybių turintį Ford Puma ar erdvesnį ir išskirtinesnės vidaus apdailos Audi Q2. Vis dėlto, jei ieškote ekonomiško, gerai įrengto ir stilingo miesto visureigio už prieinamą kainą, naudotas Mokka gali būti racionalus pasirinkimas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *