Vauxhall Omega sedano (1994–2003) apžvalga

Vauxhall Omega sedano (1994–2003) apžvalga

Lietuvoje ieškant erdvaus, patikimo ir nebrangaus naudoto automobilio šeimai ar dažnoms kelionėms, Vauxhall Omega sedanas gali būti vienas iš vertų dėmesio pasirinkimų. Nors šio modelio rinka pastaruoju metu sumažėjo, o prabanga jam toli gražu neprilygstanti BMW ar Audi, Omega vis dar siūlo puikų kainos ir erdvės santykį.

Bendras vaizdas

Omega išsiskiria ypač talpia keleivių zona – šis sedanas patogiai talpina penkis suaugusius. Bagažinė stulbina talpumu, be to, nulenkiamos galinės sėdynės leidžia dar labiau padidinti krovinio skyrių – tuo laikotarpiu tokį sprendimą turėjo reta konkurentų automobilių markė.

Nors automobilis nestebina nei sportiškumu, nei prabanga, praktiškumo ir erdvės jam netrūksta. Tai puikus pasirinkimas ieškantiems patikimos ir nebrangios transporto priemonės kasdienai.

Salono įspūdžiai ir komfortas

Omega pasižymi komfortiška važiuokle, ypač standartinėse versijose. Salone vietos užtektinai, o keliautojai gali tikėtis gana malonios kelionės. Sportinis MV6 modelis išsiskiria kiek standesne pakaba, tad komforto čia mažiau, tačiau valdymas – tikslesnis.

Vairavimo pozicija patogi, bet salono apdailos kokybė pasitaiko nevienoda: kai kurios detalės atrodo paprastesnės, o prietaisų skydelyje netrūksta mygtukų, prie kurių tenka priprasti. Taip pat būna įvairių girgždesių ar bildesių, ypač vyresniuose modeliuose.

Nors interjero apdaila nėra pažangiausia, įranga maloniai nustebina. Daugumoje modelių rasite tiek būtiniausius patogumus, tiek nemažai saugos priemonių – žinoma, atsižvelgiant į automobilio pagaminimo laikotarpį.

Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis

Pigesnių automobilių ieškantiems Omega gali pasirodyti itin patraukli – paklausos nėra didelės, todėl ir kainos paprastai žemos, o už tą patį biudžetą galite gauti daugiau nei už prestižinių markių modelius.

Draudimo įkainiai dažnai priimtini, ypač paprastesnių dyzelinių variantų. Galingi V6 motorai reikalauja didesnių išlaidų – ne tik draudimui, bet ir degalams. Omega yra ganėtinai sunkus automobilis, todėl degalų sąnaudos nėra mažiausios: 2,5 l dyzelis vartoja apie 7,8 l/100 km, o keturių cilindrų varikliai pasižymi šiek tiek geresniu ekonomiškumu – apie 7,0 l/100 km.

Pagrindinis techninis aptarnavimas numatytas kas 32 187 km, tad jo dažnumas neturėtų išpūsti išlaidų. Visgi dyzelinių variklių alyvą rekomenduojama keisti kas 8 046 km. Be degalų sąnaudų, reikėtų įvertinti ir Lietuvoje galiojantį taršos mokestį – jo dydis priklauso nuo automobilio CO2 emisijos, kuro rūšies bei metų.

Modifikacijos ir įrangos skirtumai

Pirmieji Omegų modeliai 1994 m. buvo aprūpinti 2,0 l, 134 AG benzininiu varikliu bei saugumo įranga: ABS stabdžiais, dvigubomis oro pagalvėmis, vairo stiprintuvu, elektriniais langais. Tuomet buvo siūloma keletas komplektacijų: Select, GLS, CD ir prabangiausia CDX.

Išskirtinė pranašumą turi modeliai su kondicionieriumi – jo ypač reikia dėl silpnos ventiliacijos ir gausybės stiklo paviršių, todėl, renkantis naudotą Omega, geriau rinktis egzempliorių su kondicionieriumi. Po atnaujinimo 1999 m. bazinėje įrangoje atsirado lengvojo lydinio ratlankiai, CD grotuvas ir oro kondicionierius, o senąjį 2,0 l variklį pakeitė galingesnis 2,2 l benzininis agregatas.

V6 varikliai (2,6 ir 3,2 l) demonstruoja didelį pajėgumą. 3,2 l V6 su sportine MV6 komplektacija – dinamiškiausia versija. Vis dėlto ekonomiškumo prasme optimaliausi 2,2 l dyzeliniai variantai su 120 AG – ypač CD komplektacijoje. Ankstyvos šešių cilindrų 2,5 l dyzelinės versijos (iki 1998 m.) buvo nepatikimiausios, o silpnas 2,0 l 90 AG variantas taip pat nevertas dėmesio.

Kokius modelius verta rinktis?

  • Ieškokite 2,2 l dyzelinių variklių – jie pasižymi geriausiu našumo ir ekonomiškumo santykiu.
  • Nesirinkite senesnių 2,5 l dyzelinių variklių – jie pasižymi didesniu gedimų dažniu.
  • V6 modeliai gerai tiks tiems, kurie vertina dinamiškumą, tačiau bus brangesni išlaikyti.
  • Įsitikinkite, kad automobilyje yra kondicionierius – tai svarbi komforto detalė Omega modelyje.

Ką verta alternatyvoms?

Rinkoje Omega sedanas ganėtinai unikalus – artimiausi konkurentai būtų didesnių gabaritų šeiminiai sedano tipo automobiliai, siūlantys daug erdvės ir patikimumą. Spręsdami, ar rinktis Omegą, apsvarstykite kitas panašaus dydžio ir amžiaus alternatyvas, palyginkite patikimumą, išlaikymo kaštus bei galimą taršos mokestį pagal Lietuvos tvarką – tai padės išsirinkti optimalų variantą kasdienėms reikmėms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *