Vauxhall Omega universalas, debiutavęs 1994 metais, pateko į sudėtingą segmentą – didelių, bet ne prabangių verslo klasės automobilių rinką. Nors ši kategorija dabar daug siauresnė, anuomet Omega išsiskyrė praktiškais ir šeimai draugiškais sprendimais.
Praktiškumas – pagrindinė stiprybė
Šiame automobilyje penki suaugę keleiviai keliaus išties patogiai. Sėdimos vietos erdvios, tad ilgesnės kelionės nesukels nepatogumų. Bagažinė – viena didžiausių savo klasėje. Galines sėdynes galima perskirti ir sulankstyti, taigi prireikus lengvai padidinsite krovinių skyrių.
Vairavimo pozicija patogi, nors kai kuriuose komplektacijos variantuose vidaus apdaila gali pasirodyti kiek paprasta, o mygtukų gausa iš pradžių gali klaidinti. Daugeliui modelių būdingas švelnus pakabos darbas, tad kelyje siūlomas komfortas. Išimtis – sportiškesnė MV6 versija, kurioje važiuoklė kietesnė, labiau orientuota į aktyvesnį vairavimą.
Važiuoklė ir valdymas
Omega – galiniais ratais varomas automobilis, todėl vairavimo patirtis palieka teigiamą įspūdį: vairo stiprumas balansuoja tarp lengvumo ir tikslumo, o stabilumas posūkiuose – pakankamai geras, nors aktyvaus vairuotojo niekuomet nenustebins taip, kaip analogiški vokiški modeliai. Svarbu paminėti ir saugumo įrangą, kuri, nors ir nelygi dabartinėms inovacijoms, savajam laikui buvo solidi.
Kaina ir eksploatacijos išlaidos
Omega universalas siūlo erdvę ir komfortą už prieinamą kainą. Tai puikus pasirinkimas tiems, kuriems automobilis yra tiesiog kasdienė transporto priemonė, o ne stiliaus deklaracija.
Draudimo ir remonto išlaidos mažesniuose modeliuose išlieka vidutiniškos, tačiau versijose su V6 varikliais jos smarkiai išauga. Taip pat V6 versijos reikalauja nemažai degalų – Omega, būdama nemažo svorio, nedžiugina ekonomiškumu. Pavyzdžiui, 2,5 l dyzelinis variantas sunaudoja apie 7,8 l/100 km, o efektyvesni keturių cilindrų varikliai – apytiksliai 7,0 l/100 km.
Pagrindinis techninės priežiūros intervalas – gana ilgas, net 32 187 km, tačiau dyzeliniuose varikliuose alyvą rekomenduojama keisti dažniau – kas 8 047 km.
Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo konkrečios variklio modifikacijos, išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies bei gamybos metų. Didesnio darbinio tūrio ir galingesni varikliai, ypač pagaminti seniau, dažniausiai apmokestinami daugiau.
Kurio modelio Omega verta ieškoti?
Pirminiuose modeliuose jau standartinėje įrangoje buvo dvigubos oro pagalvės, ABS, elektros langai ir vairo stiprintuvas. Klimato kontrolė – retas privalumas ankstyvuose egzemplioriuose, tad prieš įsigyjant patariama atidžiai ieškoti modelio su oro kondicionieriumi. Po 1999 metų atnaujinimo Omega buvo komplektuojama standartiškai su lietiniais ratlankiais, CD grotuvu bei kondicionieriumi, o vietoj seno 2,0 l variklio pradėtas montuoti efektyvesnis ir galingesnis 2,2 l benzininis variklis.
Be benzininio 2,2 l, buvo siūlomos ir stipresnės 2,6 l bei 3,2 l V6 versijos – pastarosios pasižymi geromis dinamikinėmis savybėmis, ypač sportinėje MV6 versijoje.
Ekonomiškumo mėgėjams rekomenduojama rinktis modelius su 2,2 l dyzeliniu varikliu (120 AG), geriausia CD komplektacijoje. Senesni šešių cilindrų 2,5 l dyzeliai mažiau patikimi, o silpnesnę 2,0 l (90 AG) versiją patartina apeiti dėl vangumo ir mažo efektyvumo.
Privalumai ir trūkumai
- Laidumas, erdvė ir patogumas – viena didžiausių universalo stiprybių.
- Gausi standartinė įranga daugelyje modifikacijų.
- Patikima važiuoklė ir komfortiška pakaba įprastiems maršrutams.
- Dažna vidaus apdailos problema – girgždesiai bei barškesiai.
- Neišraiškinga išvaizda gali atbaidyti norinčius išskirtinumo.
- Kompromisinė degalų ekonomija ir didesnis taršos mokestis galingesniuose varikliuose.
Į ką galėtumėte atkreipti dėmesį vietoje Omega?
Ieškantiems alternatyvos, patartina apžiūrėti kitų gamintojų universalius modelius, pasižyminčius panašiu dydžiu, komfortu bei eksploatacinėmis savybėmis. Populiariausi šios klasės pasirinkimai – universalai su ekonominiais dyzeliniais varikliais ar modernesne įranga.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.