Vauxhall Vectra universalas (1995–2002) apžvalga

Vauxhall Vectra universalas (1995–2002) apžvalga

Naudotas Vauxhall Vectra universalas ilgą laiką buvo laikomas praktišku, kasdieniam naudojimui tinkamu automobiliu. Tačiau metų bėgyje šis modelis nebuvo itin pastebimas nei savo važiavimo kokybe, nei valdymu. Nors Vectra universalas nėra prastas pasirinkimas, jis dažnai pasirodo kiek per vidutiniškas, ypač lyginant su kai kuriais konkurentais.

Bendra važiavimo patirtis

Vectra universalo pakaba stengiasi susidoroti su nedideliais kelio nelygumais, tačiau didesnių duobių tikrai pajusite — automobilio stabilumas šiuo atveju kiek prastesnis. Staigesniuose posūkiuose trūksta sukibimo, vairavimas atrodo švelnus ir mažai informatyvus. Vairuotojams gali nepatikti tai, kad vairas reguliuojamas tik pagal aukštį — dėl to kai kam gali būti sunkiau rasti patogią padėtį.

Salonas pasižymi paprastumu, tačiau valdymo elementų išdėstymas yra logiškas ir patogus. Vis tik galinių sėdynių keleiviai gali pasigesti daugiau vietos kojoms ir galvai — šioje srityje konkurentai, kaip Ford Mondeo ar Peugeot 406 universalai, siūlo didesnius privalumus. Priekinių sėdynių komfortu galima neabejoti, tačiau bagažinės talpa taip pat šiek tiek nusileidžia pagrindiniams varžovams.

Vertė ir sąnaudos

Vienas svarbiausių Vectra universalo pranašumų – žema įsigijimo kaina antrinėje rinkoje. Lyginant su konkurentais, už šį modelį dažnai sumokėsite mažiau, o eksploatacijos išlaidos bus gana draugiškos kišenei. Techninės priežiūros kainos taip pat nėra didelės, tad šis universalas vilioja kaip nebrangus pasirinkimas kasdieniams poreikiams.

  • Dyzeliniai modeliai, pavyzdžiui, 2.0 Di ir 2.2 DTI, išsiskiria ekonomiškumu – oficialios sąnaudos gali siekti nuo 5,2 l/100 km iki 5,8 l/100 km.
  • Benzininiai keturių cilindrų varikliai sunaudos apie 7,2 l/100 km, tačiau jeigu norisi daugiau galios, V6 varikliai (2.5 GSi ar SRi) gali pareikalauti ir iki 8,0 l/100 km.

Verta paminėti ir Lietuvoje taikomą taršos mokestį – jis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, variklio kuro tipo bei pirmosios registracijos metų datos. Dyzeliniai bei didesnių variklių modeliai gali turėti didesnes rinkliavas, tad į tai vertėtų atsižvelgti renkantis modelį.

Ką pasirinkti ieškant naudoto Vectra universalo?

Lietuvoje galima rasti nemažai siūlomų Vectra universalo modelių, dažnai už patrauklią kainą. Vis dėlto verta ieškoti vėliau gamintų versijų, atnaujintų po 1999 metų kovo mėnesio – jie pasižymi geresne įranga ir didesniu saugumu.

Tokiuose modeliuose jau montuojamos nuotolinio centrinio užrakto sistemos, signalizacijos, priekinės oro pagalvės ir stabdžių antiblokavimo sistema. Aukštesnės komplektacijos pasiūlys klimato kontrolę, elektrinius langus ar šildomus veidrodėlius. Sportinė SRi apdaila ar V6 varikliai tiks tiems, kurie ieško daugiau galios ir komforto, tuo tarpu baziniai 1,8 l benzininiai varikliai bei silpnesnės dyzelinės versijos nėra labai patikimos tempimui ar važinėjimui su didesniais kroviniais.

2,2 l dyzelinis variklis laikomas patikimiausiu dyzeliu šiame modelyje. Jeigu prioritetas – našumas, V6 variantai bus stipriausi, tačiau reikia įvertinti didesnes eksploatacijos išlaidas.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

Renkantis universalą, pravartu atkreipti dėmesį į tokių modelių kaip Ford Mondeo ar Peugeot 406 universalai privalumus – jie gali pasiūlyti erdvesnį saloną arba didesnę bagažinę. Priklausomai nuo poreikių, šie modeliai gali būti patrauklesni šeimai ar ilgoms kelionėms. Svarbu palyginti ne tik kainą, bet ir išlaikymo, draudimo bei taršos mokesčio dydį, kuris Lietuvoje kinta pagal automobilio taršą ir kitus parametrus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *